2021-05-02, 20:27
Medlem
Crapmagics avatar
"Alex har lite svårt att acceptera att förlora mot en tjej"

Det tror inte jag just här, hur står det till med Per-Tovas självbild?
2021-05-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Jag syftar på att onlinetittarna är i majoritet på flashback, vilket väl är det relevanta när det kommer till hur regelverket på just flashback ska utformas.

Av någon anledning tänker jag att boomers som kollar tvsändningarna inte är lika benägna att diskutera skiten på flashback. Ser ingen spike i mängden inlägg efter att avsnitten sänts på tv. Sida efter sida fylls av inlägg med spoilermarkeringar (samt OT-diskussioner om spoilerregeln som jag själv nu deltar i) och det känns fruktansvärt onödigt.
De är i majoritet på flashback eftersom reglerna inte fungerar. Det är därför jag själv tittar på avsnitten i förväg, och det gäller nog många härinne. Av den anledningen håller jag med dig, tag bort spoilerkravet och förutsätt att alla har sett senaste avsnittet. Inget annat fungerar.

Dock finner jag ett nöje i att ibland kritisera de som inget begriper. Litet lyteskomik är det, för ofta förstår de inte själva vad de gjort.
2021-05-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Jag är rätt traditionsbunden och har länge förespråkat spoiler men skriver under på att regeln känns väldigt omotiverad, i alla fall i denna tråd. Tycker det knappt förs några diskussioner när programmet väl sänds utan det är sida upp och sida ner med massa spoilers innan programmet har sänts.

Bara ett krasst konstaterande och min syn på det hela. Med reservation för att min kovändning kan bero på att jag inte är alltför investerad i programmet, och inte bryr mig nämnvärt om jag skulle råka få veta vad som händer innan jag sett programmet.
Exakt så är det! Dock är anledningen till att det inte förs diskussioner under programmet just att TV-tittare undviker tråden. Även om det finns spoilerkrav, så finns det idioter (grovt ord, men reglerna är ju oerhört enkla), som struntar i dem och därför är TV-tittare oftast i tråden EFTER programmet.
2021-05-02, 20:33
Medlem
Vägde knivarna lika mycket?.😂
2021-05-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Alex har lite svårt att acceptera att förlora mot en tjej"

Det tror inte jag just här, hur står det till med Per-Tovas självbild?
På allvar så tror jag att han faktiskt tror att han är en tjej. Trots att många av hans förmågor fortfarande är de hos en man.
2021-05-02, 20:43
Medlem
Xedomes avatar
Fruktansvärt dålig kvalitet på produktionen.
I år - liksom ALLA år med snickarn Anders:

1) Budgeten för tävlingarna
En stolpe, nån trälåda & påsar med färg.
Komplettera med ett snöre & ev. kniv.

2) "Belöningarna"
4 trötta mini-muffins, som nån uttråkad kamerasnubbe plockat hjortron till på ön?

3) "Spontan" hjälp från produktionen
Bildruta 1.Olivia ligger risigt till.
Bildruta 2. Oops Olivia hittar immunitet!
Oväntat.
Nån produktionen gillar åker ändå ut -
Dags att dra igång Gränslandet! (som övriga deltagare redan vet om, för övrigt..).

4) "Örådet"
= förutsägbara, halvtaskiga följdfrågor från snickarn som Farbror Barbro amatörpsykolog.
- Som grädde på moset kör man lite hederlig förnedringstv med 'blodshämnd'. *golfclap*

Hela produktionen i TV 4:s regi är, och har alltid varit under all kritik. Testa att bara lyssna på musiken under Ö-rådet. Samma tomtar som langade fram ett renhorn - sitter & lallar med ett par "spöklika" klockor i bakgrunden. 🙄

Dags att döpa om det till Wild Kids? 🤔
- Justeja, ingen överlevnad här, bara svälta räv.
Senast redigerad av Xedome 2021-05-02 kl. 20:56.
2021-05-02, 20:50
Bannlyst
Fy helvete, Transan Per blir värre och värre. Tyckte mig se en bulle i bikinibyxan i kvällens program, är snoppen kvar?
2021-05-02, 20:51
Medlem
Crapmagics avatar
Wilma har ganska väl tilltagna hangers
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-02 kl. 20:55.
2021-05-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

1) Budgeten för tävlingarna
En stolpe, nån trälåda & påsar med färg.

De verkar återanvända vissa tävlingar, undrar om det är exakt samma grejer som först flögs till Fiji 2019 och 2020 och nu är i Sverige eller om de byggt nytt varje gång. Tycker att de allra flesta tävlingarna har varit bra, den i torsdags med samarbete gillade jag dock inte.

Det bästa med årets Robinson måste vara den dramatiska musiken under ö-rådet. Svag säsong pga deltagarna och inspelningsplatsen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-02 kl. 21:05.
2021-05-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Fy helvete, Transan Per blir värre och värre. Tyckte mig se en bulle i bikinibyxan i kvällens program, är snoppen kvar?

Något speciellt du har i åtanke?
2021-05-02, 20:56
Medlem
Crapmagics avatar
Wilma begick språkfel : "Känns härligt att motbevisa att jag också kan"
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-02 kl. 20:59.
2021-05-02, 21:02
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

Håller helt med. Har sagt det förut och säger det igen - Robinson under Paolo Robertos styre var riktigt bra: brutalt och tuffa tävlingar. Paolo själv var närvarande och ambitiös, tillskillnad från kalufsen Anders.

Finns hur många intressanta och innovativa tävlingar i Survivor, förstår verkligen inte varför Mastiff inte tar inspiration därifrån...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in