2021-05-03, 22:17
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Har ingen solklar favorit denna säsong. Möjligtvis Dennis även om han varit lite anonym. Tycker folk kan lugna sig lite med hatet. Det är ett tv-program och saker vinklas till max för att skapa drama. Johanna var jävligt bitter detta avsnittet, hon var en riktigt dålig förlorare men inte värre än så. Tycker nog dom som driver på hatet kan ta sig en funderare huruvida deras egna beteende är ok eller inte.

Vilket hat? Hon beter sig gång på gång som ett jävla praktarsle. Klart som fan att det väcker starka reaktioner då.
2021-05-03, 22:17
Avslutad
Hyckleriet hos forna lag Syd har jag knappt sett maken till tidigare. Anki sitter och verkligen spyr ut skit över William. "Hur kunde du?!" osv. Alltså, har hon ingen självinsikt överhuvudtaget? Det hon, Johanna, Ludvig och Andreas gjorde mot Wrenkler och hur de gjorde det, hör till det värsta i Robinsons historia. Ändå har Anki mage att sitta och säga att hon är blåögd. Snälla nån, lägg av.

William hade inget val, till skillnad från "original-femman" när de lika gärna kunde röstat ut Wrenkler.

Andra observationer från dagens avsnitt och gränslandet:

Johanna framstår som ytterst missunnsam, avundsjuk och omogen. Kanske inget nytt under himlen, det visste man ju sedan tidigare, men herregud vilken bortskämd liten snorunge. "Jag har faktiskt läst matte 5" och "ja, det tog ju bara 20 minuter." Samtidigt sitter Anki och Andreas bredvid och vågar inte säga ifrån, eller det kanske är troligare att de inte ens förstod att det var dåligt beteende. Joannna vågade i alla fall säga något till slut

Gränslandet första avsnittet denna vecka:

Om jag ska rangordna de som är kvar i Robinson och Gränslandet utefter de jag helst vill ska vinna hela skiten så ser det i nuläget ut så här:

1. William: Intelligent kille som verkar förstå spelet och till skillnad från "original-femman" ser jag honom som en sympatisk person med empati, trots att han låtsades spela på båda sidor. Men som nämnt ovan, han hade inte direkt något val och gjorde det snarare av nödvändighet än något annat.

2. Dennis: Genomsnäll, både när han vinner och förlorar. Önskar dock att han kunde tala lite klarspråk mer och inte linda in allting i fina ord.

3. Joanna: Pratar klarspråk mest av alla. Hyfsad på tävlingar också. Möjligtvis något arrogant dock...

4. Annica: Mån om alla gruppen trots att flera tidigare varit ganska emot henne. Mogen, en god ledare. Saknar dock det fysiska i tävlingar.

5. Alex: Älskar att tävla, jag gillar sådana personer. Dessutom rakryggad om än lite skrytsam.

6. Rikard: Lever i sin egen värld men han är troligen den som faktiskt hade kunnat överleva ett tag i vildmarken. På så sätt värdig.

7. Olivia: Ja, jag vet. Inte den skarpaste kniven i lådan men hon har åtminstone ryggrad. Säger vad hon tycker och tänker och vågar stå för det. Mer än man kan säga än många andra. Nej, hon är ingen värdig Robinson-vinnare, men i jämförelse med de som kommer nedan i listan så hamnar hon före.

8. Wilma. Verkar ha lätt att ge sig på den som är utstött. Verkar hyfsat smart dock men ger inte det mest sympatiska intrycket.

9-10. Anki och Andreas: Svårt att särskilja dem. Noll självinsikt hos båda och mindre trevliga egenskaper som saknad av ryggrad.

11. Ludvig: Ett svin kort och gott (läs Gränslandet-spoiler).

12-13. Johanna och transan: Kommentar överflödig.
Senast redigerad av Sinlo89 2021-05-03 kl. 22:20.
2021-05-03, 22:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Tycker Alex borde komma tillbaks ifrån Gränslandet, han har fått nog av vuxenmobbing. Reinfeldt kan gott stanna kvar tillsammans med Ludde och Tova, hon är bara en eftersläntrare ändå.

Seså, ful är hon inte. Vem vet, hon kanske hade aceat det där pusslet.

Oja. Hon hade säkert krossat dem alla överlägset med sina skills i matte 5.
2021-05-03, 22:19
Medlem
Citat:
Har ingen solklar favorit denna säsong. Möjligtvis Dennis även om han varit lite anonym. Tycker folk kan lugna sig lite med hatet. Det är ett tv-program och saker vinklas till max för att skapa drama. Johanna var jävligt bitter detta avsnittet, hon var en riktigt dålig förlorare men inte värre än så. Tycker nog dom som driver på hatet kan ta sig en funderare huruvida deras egna beteende är ok eller inte.

Kom igen nu! Det vinklas inte till att Johanna är elak och intolerant. Det fixar hon själv.
2021-05-03, 22:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hon pratade fortfarande om dem bakom deras rygg. Det är ett riktigt vidrigt beteende.

Du verkar ju vara lika patetisk som Andreas. Skona oss från dina korkade försvarstal nu är du snäll.
Fast det hon sa var oavsett inte allvarligt, "men eftersom ni är så angelägen så ska tala med sherpas i räddningspatrullen"....dvs jag ska kolla om på tv4 play på målfotot (vad var hennes mål med kommentaren)
2021-05-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Vilket hat? Hon beter sig gång på gång som ett jävla praktarsle. Klart som fan att det väcker starka reaktioner då.

Bara o kolla i tråden ju. Tydligen får dom ju mkt via insta osv också. Förstår faktiskt inte vad du menar hon har gjort som är så fruktansvärt. Inte som visats i programmet i alla fall.
2021-05-03, 22:22
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Kom igen nu! Det vinklas inte till att Johanna är elak och intolerant. Det fixar hon själv.

Kanske inte vinklas, men det förstärks nog en del kan vi hoppas. För så otrevligt kan de ju verkligen inte stå ut med att ha det.
2021-05-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Tråkigt bara att 20 cm högre upp så möts man av den här synen https://imgur.com/t2Pzhd2 och ett jävligt ruttet personlighet..

Fast det är lite tragiskt att många i den här tråden så tvunget måste vara misogyna eller ge sig på hennes utseende. Det är omoget. Och fortsätter folk att koppla hennes beteende till att hon är feminist så kommer det bara ge henne anledning att tänka att det är därför ni hatar henne och då kommer hon ursäkta sitt beteende och inte kunna ta emot kritiken hon får.
Jag säger detta för att jag tycker att hon är bortskämd översittare som behandlat andra fruktansvärt dåligt. Men vi kan väl vara vuxna nog att inte angripa utseendet då det är helt orelevant?
2021-05-03, 22:31
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Fast det hon sa var oavsett inte allvarligt, "men eftersom ni är så angelägen så ska tala med sherpas i räddningspatrullen"....dvs jag ska kolla om på tv4 play på målfotot (vad var hennes mål med kommentaren)

Fortfarande vidrigt beteende. Hon har varit vidrig genom hela säsongen och idag blev det uppenbart vad hon är för typ av människa.

Hur länge orkar du hålla på egentligen?
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-05-03 kl. 22:39.
2021-05-03, 22:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Jo. Det var det. Hon var inte där. Hon såg inte hur det såg ut och hon klarade inte ens av att ta sig till det momentet. Här har vi ett klockrent exempel på att hon är helt värdelös när det inte är statiska tävlingar där det är en fördel att väga så lite som möjligt. Hoppas hon joinar sin transa och Ludde i gränslandet.
2021-05-03, 22:33
Medlem
Zyxel04s avatar
2021-05-03, 22:34
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Bara o kolla i tråden ju. Tydligen får dom ju mkt via insta osv också. Förstår faktiskt inte vad du menar hon har gjort som är så fruktansvärt. Inte som visats i programmet i alla fall.

Ser inget hat i tråden. Folk reagerar bara på hur hon beter sig.

Visst, jag kallade henne för feministfitta men eftersom hon beter sig som en fitta och är feminist så ser jag inget fel med mitt ordval.
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-05-03 kl. 22:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in