2021-05-03, 18:49
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
När Madde var ganska ny i huset och satt i bubbelnuggen så berätta hon om sitt förhållande som hon lämnade för fyra år sedan.

Hon berättade då att han styrde henne helt och hållet, hon fick knappt träffa sin familj och hon fick inte ha egna vänner. Hon satt bara hemma och gjorde precis som hon blev tillsagd att göra. Det är därför det har tagit henne fyra år att våga ens tänka tanken på att träffa någon enligt hennes egna berättelse.

Detta är vad jag TROR. Säger inte att det behöver vara så men enligt hennes egna berättelse om hennes tidigare förhållande och hur hon beter sig nu så kan jag se ett mönster som jag vet är vanligt.

Du är helt klart något på spåren här. Hoppas verkligen inte det är det exets familj hon firar jul med. Hon har väl en egen familj?
2021-05-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag är inte förvånad att hon blivit utsatt för det.. Har ofta tänkt att hon är alldeles för snäll för sitt eget bästa och curlar de andra därinne med att göra andras skitgöra och inte säga ifrån. Tråkigt att en snäll och fin tjej som Madde ska hamna i klorna på en sådan.

Eftersom hon ändå varit singel i fyra år så borde hon ju ha kommit till insikt om vad hon INTE vill ha, för Adrian SKRIKER ju dåligt val med tanke på hur egoistisk och manipulerande han är. Men det är väl kanske så att man fortsätter falla för samma typ.

Bra analys av dig iallafall och jag hoppas också verkligen att han åker, även om jag inte tror det. Det vore det bästa för Madde, Nardos, och resten av huset. Samt att det skulle bli roligare för tittarna också

Men samtidigt har hon ju berättat att hon firade jul med exets familj flera ggr efter det tagit slut, jag kommer inte ihåg vem hon berättade det för men den frågade då om inte det kändes konstigt och att hon då svarade att inte för henne men kanske för exets nya.
Med respekt för den ”nya” tjejen så låter man väl bli exets familj. I allafall enligt mig. Så hennes snällhet gömmer nog en del annat.
2021-05-03, 18:50
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ja det är AD. Jag mådde så dåligt när han gjorde det för det var för mig uppenbart att han gjorde "fult" med flit. Han sa till och med något i stil med "ojdå, nu blev det inte som du brukar ha" och sen flinade han och vinkade till sig Pedram som kom och flinade bakom Simons rygg.

Simon sa ifrån och sa att han inte ville ha det på något annat sätt än han brukar och kände på sidan av huvudet och sa typ "du har ju tagit bort jättemycket här?!"

AD bara garvade och pedram flinade

Han är en riiiiiiiktigt ful fisk. Förundras varje dag över att Emelie är den enda som sett igenom honom. Joel sade ifrån också ibland men ingen annan verkar se honom för den skit han är. Dock verkar Dompa ha sett lite eftersom han har lagt en och annan negativ kommentar om honom på senare tid vilket är bra.
Adrian kan inte ens KLIPPA Simon schysst utan gör det alltså fult med flit.. Fin kille. Not.
2021-05-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inte alls, de erbjöd spel på både jackie o alex som var självklara.

Stämmer, och dom förlorade 100%, spelbolagen har väl tröttnat på att ge ut gratispengar 👻
2021-05-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chlorid
Men samtidigt har hon ju berättat att hon firade jul med exets familj flera ggr efter det tagit slut, jag kommer inte ihåg vem hon berättade det för men den frågade då om inte det kändes konstigt och att hon då svarade att inte för henne men kanske för exets nya.
Med respekt för den ”nya” tjejen så låter man väl bli exets familj. I allafall enligt mig. Så hennes snällhet gömmer nog en del annat.
Hörde samma. Det stämmer.
2021-05-03, 18:52
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Hon är en vuxen kvinna och oavsett tidigare erfarenheter så borde hon förstå att man kan aldrig tvinga fram känslor hos en annan människa. Jävligt egoistiskt beteende att vara så på som hon varit. Hon pratade om att blev svartsjuk när Victoria var nära Adrian precis som om hon och Ad hade något ihop? Tidigt när hon kom in i huset så gick hon och lag sig bakom han utan att ens känna av läget och började klia och pilla? Helt ärligt Madde är riktigt obehaglig i detta fall och det är fan synd om Ad här. Han är en snäll kille och må vara feg , men hennes beteende är under all kritik. Jag har sagt det tidigare hade hon varit en kille så hade det blivit ett jävla liv på sociala medier.

Jag håller med dig i mycket. Ja hon är vuxen och borde förstå. Jag försvarar inte henne, hon är verkligen inte min favorit, jag gav bara min syn på hur det kan vara. En eventuell förklaring till hennes beteende. En förklaring är inte detsamma som att godta en handling.

Jag tycker också hennes beteende är obehagligt, verkligen.

Tycker jag synd om AD? Inte det minsta. Precis som att hon är en vuxen kvinna så är han en vuxen man. Han kan säga ifrån och vara tydligare och säga "jag är inte intresserad av dig".

Häromnatten när dom hade långt samtal så kan jag hålla med om att Madde borde kunna tyda hans signaler men han hade också kunnat vara tydligare, för han var väldigt otydlig i det han sa.
2021-05-03, 18:53
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Jag tror att hon kanske hade kommit fram till vad som är bra för henne. Men sen hamnade hon i ett hus inlåst utan några andra personer och man lever så nära varandra där, att hon föll i gamla mönster. Tyvärr.

Sant.. Det är svårt för oss att leva oss in i situationen de har med att de är inlåsta och har sin egen värld därinne. Känslorna blir nog väldigt tokiga och förstärkta. Jag hoppas att hon inser när hon kommer ut att hon ska ge upp hoppet om honom. Han skulle ändå inte göra henne lycklig.
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chlorid
Jag tycker Judith vart sån mot Simon hela tiden.
Hetsade honom ofta om vad han tyckte om Tess rumpa osv, för att han skulle se illa ut.
Då tänkte jag att Judith ville att det skulle kännas för Steffi men hon har ju fortsatt även efter att Steffi åkt hem. Synd att Simon ser henne som den han litar mest på där inne.

Ja jag vet inte med Judith alltså och tycker hon är hänsynslös och har ingen fingertoppskänsla för vissa situationer eller individer, svårt att leva sig in i hur andra kan ta emot det hon säger eller gör! Att alla är olika och att man kanske inte kan buffla på i samma jargong mot alla. Man kan inte bara ta för givet att det är ok!

Hon är själv ganska strikt med vad som får henne att ta illa upp eller känna sig kränkt eller sårad. Vi kan ta grejen med pranket från rosa och låtsasbråket där Judith visade en oerhört stark reaktion. Varför, jo för att hon varit med om något som triggade igång sårbarheten hos henne då det blir en upprepning!

Likadant måste hon själv tänka på vad hon säger och gör då hon inte "vet" vad som kan triggas eller lösas upp inom dem hon levererar sarkastiska uttryck till eller hur hon agerar på fyllan. Tycker att hon har varit rätt giftig mot Simon sista tiden och är det som du säger att hon hetsar Simon för att hon vet hur frigjord han är, ja då är det riktigt utstuderat och taskigt. Hoppas inte att det är så men man vet ju inte.
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workant
Är det bara jag som blir trött på "kärleksparet" som till står del ligger i sängen och vill gosa/sova hela dagarna när inget annan aktivitet står på schemat?
Det är ju härligt med kärlek, men det skulle verkligen bli en helt ny och intressant vändning i huset om en av dessa åkte ut idag.
Emelie har visat för mycket av sin sura sida och det känns tyvärr som hon har tappat en hel del glöd och det har slutat i allt för många diskussioner och bråk när de ska ha sina festkvällar, samt att det blir för mycket av hennes dåliga spekulationer och det hon tror sig alltid veta vad som ska hända i BB¨huset.
Jag håller med Nardos när hon tycker de är tråkiga när de inte vill hålla igång och dansa, utan hellre sitter och snackar en massa skit och hånglar.
Tycker också att Adrian får för mycket skit för att han äter, tränar och vinner "alla" tävlingar och att han är dåliga att hjälpa till i huset. Det sistnämnda har gruppen kunnat tagit upp som ett problem på husmötena om de tyckt att det var så jobbigt och fel, för det är väl så man löser det som inte fungerar i huset. Så då bedömer jag det som att deltagarna inte sett det som ett så stort problem.
Vill också nämna att jag tycker de grova språket i många av inläggen inte är rumsrena och relevanta.
Lägger min röst på Adrian i kväll
Bra skrivet, det enda jag inte håller med om är att AD ska bli kvar. Jo om Lill Vickan åker.😀
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Hur fan kan man sminka sig i 2-3 timmar som Lill Vickan???????

Tja, med tanke på före- och efterresultatet behövs det ju. Nej, skämt åsido, hon gör ju ALLT långsamt sen säger hon att hon inte vill stressa och att det inte finns något bättre att göra. Hon är nog ganska nojjig att hon ska förlora Adrian ikväll också.
2021-05-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Han är en riiiiiiiktigt ful fisk. Förundras varje dag över att Emelie är den enda som sett igenom honom. Joel sade ifrån också ibland men ingen annan verkar se honom för den skit han är. Dock verkar Dompa ha sett lite eftersom han har lagt en och annan negativ kommentar om honom på senare tid vilket är bra.
Adrian kan inte ens KLIPPA Simon schysst utan gör det alltså fult med flit.. Fin kille. Not.
Klarspråk: min Son? DAGSEDEL OCH UTVISNING. Mössa? Gå till fängelse utan pasera gå. 😴😴😴
2021-05-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ja det är AD. Jag mådde så dåligt när han gjorde det för det var för mig uppenbart att han gjorde "fult" med flit. Han sa till och med något i stil med "ojdå, nu blev det inte som du brukar ha" och sen flinade han och vinkade till sig Pedram som kom och flinade bakom Simons rygg.

Simon sa ifrån och sa att han inte ville ha det på något annat sätt än han brukar och kände på sidan av huvudet och sa typ "du har ju tagit bort jättemycket här?!"

AD bara garvade och pedram flinade

Simon </3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in