2021-05-03, 18:43
Medlem
workants avatar
Är det bara jag som blir trött på "kärleksparet" som till står del ligger i sängen och vill gosa/sova hela dagarna när inget annan aktivitet står på schemat?
Det är ju härligt med kärlek, men det skulle verkligen bli en helt ny och intressant vändning i huset om en av dessa åkte ut idag.
Emelie har visat för mycket av sin sura sida och det känns tyvärr som hon har tappat en hel del glöd och det har slutat i allt för många diskussioner och bråk när de ska ha sina festkvällar, samt att det blir för mycket av hennes dåliga spekulationer och det hon tror sig alltid veta vad som ska hända i BB¨huset.
Jag håller med Nardos när hon tycker de är tråkiga när de inte vill hålla igång och dansa, utan hellre sitter och snackar en massa skit och hånglar.
Tycker också att Adrian får för mycket skit för att han äter, tränar och vinner "alla" tävlingar och att han är dåliga att hjälpa till i huset. Det sistnämnda har gruppen kunnat tagit upp som ett problem på husmötena om de tyckt att det var så jobbigt och fel, för det är väl så man löser det som inte fungerar i huset. Så då bedömer jag det som att deltagarna inte sett det som ett så stort problem.
Vill också nämna att jag tycker de grova språket i många av inläggen inte är rumsrena och relevanta.
Lägger min röst på Adrian i kväll
2021-05-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja grejen är ju att både Tanja och Madde verkar bry sig om Simon för de förstår att han är en känslomänniska och man har oerhört mycket av allt när man har ADHD. När det blossar upp är det tufft som ensam att orka möta, sortera och hantera känslor när man känner sig svag och därför är det bra att Simon har Madde och Tanja som faktiskt förstår att han är fin person som behöver känna sig förstådd.

Då tänker säkert en del, men det är inte andras ansvar att hålla Simon på mattan. Jo faktiskt är det en del av våra plikter som medmänniska att bära upp varandra när vi tappar orken. Vi skulle inte vara någonting utan våra relationer och vi skulle heller inte utvecklas utan detta. Det byggs hela tiden nya broar för människor att mötas och känslor att bearbetas. Att ta in andra i våra inre rädslor och att möta dessa är att utvecklas. Att kunna vara den medmänniskan i BB utan att ställa krav eller villkor, samtidigt som man försöker nå målet är för mig Vinnaren av BB 2021.

+1 Precis så är det enligt mig också.
2021-05-03, 18:44
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Exakt..hon måste gilla att plåga sig själv som springer efter ego-roboten fortfarande. Att inte hans dåliga sidor vilka är otaliga har skrämt bort henne är en gåta.

Hmm jag vet inte om det är Adrian men skulle inte förvåna mig om han gjort det fult med flit för att han hatar Simon.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Skulle inte förvåna mig det minsta och det var min tanke att det var han.

Ja det är AD. Jag mådde så dåligt när han gjorde det för det var för mig uppenbart att han gjorde "fult" med flit. Han sa till och med något i stil med "ojdå, nu blev det inte som du brukar ha" och sen flinade han och vinkade till sig Pedram som kom och flinade bakom Simons rygg.

Simon sa ifrån och sa att han inte ville ha det på något annat sätt än han brukar och kände på sidan av huvudet och sa typ "du har ju tagit bort jättemycket här?!"

AD bara garvade och pedram flinade
Medlem
wowverkligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Eller väldigt, väldigt magra?

Hahaha de har äntligen börjat gå upp i vikt igen nu när han varit i huset ett tag
Medlem
Ridnes avatar
Juddan kommer jubla inombords om Dompa åker ikväll..
Han har inte bara tagit Emelie ifrån henne, han har dessutom en fin connection med Tanja och det TÅL inte Juddan. Man ser hur hon kokar när Dompa & Tanja garvar ihop.
2021-05-03, 18:45
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buschock
Något är annorlunda med Judit sedan några veckor tillbaka. Antingen har hon kommit in med en roll och nu börjar skalet krackelera eller så har något hänt som greppat tag i henne.

Hon kanske har bränt ut sig i en miljö som blir för mycket för henne. Spelet närmar sig miljonen. Stämningen med förändringar som att nominera varandra och folk som åker ut och kanske blir för mycket för henne att hantera.

Hon går hårt åt Simon som är tacksam att attackera eftersom ingen finns där att försvara honom. Hon verkar ha glidit ifrån Pedram och kanske ser saker hos honom som hon inte gillar. Tanja verkar ha roligare med Dennis än henne och hon ser andra (Dompa och Emelie) skapa relationer som hon inte har tillträde till. Svårt att veta men något är det som förändrat hennes mående.

Ja, håller med. Det kan ju vara så att vara instängd med en massa folk tar ut sin rätt? Jag hade blivit galen. Tanja har roligt med alla i princip. Kan också vara tufft att inte kunna prata fritt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
När Madde var ganska ny i huset och satt i bubbelnuggen så berätta hon om sitt förhållande som hon lämnade för fyra år sedan.

Hon berättade då att han styrde henne helt och hållet, hon fick knappt träffa sin familj och hon fick inte ha egna vänner. Hon satt bara hemma och gjorde precis som hon blev tillsagd att göra. Det är därför det har tagit henne fyra år att våga ens tänka tanken på att träffa någon enligt hennes egna berättelse.

Om det stämmer eller ej denna historia kan man ju aldrig veta men med tanke på hur hon beter sig där inne med Adrian så tror jag det stämmer. Hon curlar AD i precis allt för det är så hon är van vid att det ska vara i ett förhållande. Att hon inte bara ger upp och skiter i AD trots att hon inte får något tillbaka kan också vara för att hon är van vid att bara ge, ge, ge men bara få skit tillbaka. Att AD är kall mot henne och inte visar känslor och närhet, som han tex kan göra med Nardos, gör bara att hon omedvetet tänker att hon måste "visa mer", "ge mer", "vara bättre" osv. För så går ofta tankarna hos kvinnor som är kuvade och styrda av män. Man lägger skulden på sig själv såsom "jag är inte tillräckligt bra, jag måste bättra mig och göra mer".

Det absolut bästa för henne vore om AD lämnade. Hon tror nog att hon är "kär", men hon håller bara fast vid honom så hårt för att han visar samma kyla som hennes tidigare ex. Att kvinnor som haft såna förhållanden ofta faller för nya män med liknande beteenden är inte ovanligt trots att dom vet att det inte är bra.

Detta är vad jag TROR. Säger inte att det behöver vara så men enligt hennes egna berättelse om hennes tidigare förhållande och hur hon beter sig nu så kan jag se ett mönster som jag vet är vanligt.

Hon är en vuxen kvinna och oavsett tidigare erfarenheter så borde hon förstå att man kan aldrig tvinga fram känslor hos en annan människa. Jävligt egoistiskt beteende att vara så på som hon varit. Hon pratade om att blev svartsjuk när Victoria var nära Adrian precis som om hon och Ad hade något ihop? Tidigt när hon kom in i huset så gick hon och lag sig bakom han utan att ens känna av läget och började klia och pilla? Helt ärligt Madde är riktigt obehaglig i detta fall och det är fan synd om Ad här. Han är en snäll kille och må vara feg , men hennes beteende är under all kritik. Jag har sagt det tidigare hade hon varit en kille så hade det blivit ett jävla liv på sociala medier.
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Jag är inte förvånad att hon blivit utsatt för det.. Har ofta tänkt att hon är alldeles för snäll för sitt eget bästa och curlar de andra därinne med att göra andras skitgöra och inte säga ifrån. Tråkigt att en snäll och fin tjej som Madde ska hamna i klorna på en sådan.

Eftersom hon ändå varit singel i fyra år så borde hon ju ha kommit till insikt om vad hon INTE vill ha, för Adrian SKRIKER ju dåligt val med tanke på hur egoistisk och manipulerande han är. Men det är väl kanske så att man fortsätter falla för samma typ.

Bra analys av dig iallafall och jag hoppas också verkligen att han åker, även om jag inte tror det. Det vore det bästa för Madde, Nardos, och resten av huset. Samt att det skulle bli roligare för tittarna också

Jag tror att hon kanske hade kommit fram till vad som är bra för henne. Men sen hamnade hon i ett hus inlåst utan några andra personer och man lever så nära varandra där, att hon föll i gamla mönster. Tyvärr.
2021-05-03, 18:46
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja grejen är ju att både Tanja och Madde verkar bry sig om Simon för de förstår att han är en känslomänniska och man har oerhört mycket av allt när man har ADHD. När det blossar upp är det tufft som ensam att orka möta, sortera och hantera känslor när man känner sig svag och därför är det bra att Simon har Madde och Tanja som faktiskt förstår att han är fin person som behöver känna sig förstådd.

Då tänker säkert en del, men det är inte andras ansvar att hålla Simon på mattan. Jo faktiskt är det en del av våra plikter som medmänniska att bära upp varandra när vi tappar orken. Vi skulle inte vara någonting utan våra relationer och vi skulle heller inte utvecklas utan detta. Det byggs hela tiden nya broar för människor att mötas och känslor att bearbetas. Att ta in andra i våra inre rädslor och att möta dessa är att utvecklas. Att kunna vara den medmänniskan i BB utan att ställa krav eller villkor, samtidigt som man försöker nå målet är för mig Vinnaren av BB 2021.
Tur det inte var du som lämnade här👍
Du har kloka och bra inlägg.👍
2021-05-03, 18:47
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Jag är inte förvånad att hon blivit utsatt för det.. Har ofta tänkt att hon är alldeles för snäll för sitt eget bästa och curlar de andra därinne med att göra andras skitgöra och inte säga ifrån. Tråkigt att en snäll och fin tjej som Madde ska hamna i klorna på en sådan.

Eftersom hon ändå varit singel i fyra år så borde hon ju ha kommit till insikt om vad hon INTE vill ha, för Adrian SKRIKER ju dåligt val med tanke på hur egoistisk och manipulerande han är. Men det är väl kanske så att man fortsätter falla för samma typ.

Bra analys av dig iallafall och jag hoppas också verkligen att han åker, även om jag inte tror det. Det vore det bästa för Madde, Nardos, och resten av huset. Samt att det skulle bli roligare för tittarna också

problemet är att dem på insta ser inte det, dem tycker att han är bra för nardos och tyvärr dem är många..
2021-05-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Ja det är AD. Jag mådde så dåligt när han gjorde det för det var för mig uppenbart att han gjorde "fult" med flit. Han sa till och med något i stil med "ojdå, nu blev det inte som du brukar ha" och sen flinade han och vinkade till sig Pedram som kom och flinade bakom Simons rygg.

Simon sa ifrån och sa att han inte ville ha det på något annat sätt än han brukar och kände på sidan av huvudet och sa typ "du har ju tagit bort jättemycket här?!"

AD bara garvade och pedram flinade

Men hur fan ids du sitta och ljuga.
Simon vart nöjd peddi kom för att kolla om det gick att fixa.
Varför är Adrian en robot man vet ju allt om han. Bara för att han inte vill ha ful Madde som ser ut som en groda
2021-05-03, 18:49
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Juddan kommer jubla inombords om Dompa åker ikväll..
Han har inte bara tagit Emelie ifrån henne, han har dessutom en fin connection med Tanja och det TÅL inte Juddan. Man ser hur hon kokar när Dompa & Tanja garvar ihop.
Helt riktigt.

Tror Judith har nominerat Dennis varje vecka. Man ser verkligen att hon inte gillar honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in