2021-05-03, 15:12
Medlem
Ghandis avatar
Har Emelie & Dompa haft THE TALK...?

Det är nog ngt dom borde ha om ngt nu kanske lämnar ikväll. Risken finns ju. Och vill gärna höra det talket hur dom formulerar sig.
2021-05-03, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zoonarut
Jag tror kanske att det blir en tvist. Imorse skrev det att en kommer lämna men idag har det inte kommit ut odds och så ställer BB frågan om de tror att din favorit kommer lämna ikväll. Skulle kunna indikera att något är på g. (Önsketänkande)
Japp det är möjligt, oddsen brukar inte vara så här sena vad jag vet! eller så kanske 2 åker, det är ju inte långt kvar
2021-05-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Hoppas faaaan det. För den som kommer åka blir Dompa och han ska ingenstans.

Från och med nästa vecka får de fan sluta nominera, nu är det dags för oss att få välja på samtliga att rösta kvar eller ut.

Nä fy för en tvist att ingen får lämna när det är så få veckor kvar...tvisten kan gärna vara för min del att två lämnar och att Dennis blir kvar🤪
2021-05-03, 15:16
Medlem
Dennis sista dag i huset antagligen.
Senast redigerad av Virgo1 2021-05-03 kl. 15:56.
2021-05-03, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
HAHa jag märkte det oxå! pinsamt

Om vad?
2021-05-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Har Emelie & Dompa haft THE TALK...?

Det är nog ngt dom borde ha om ngt nu kanske lämnar ikväll. Risken finns ju. Och vill gärna höra det talket hur dom formulerar sig.
KOMMER EJ HÄNDA! Surelie såg näst intill missnöjd ut förra gången dompa klarade sig. Hon är störd. OCH uppmärksamhetssökande. Bör söka terapi alt slå sig ihop med blåvalen. Kör podd ihop för likasinnade tragiska personer.
2021-05-03, 15:19
Medlem
En tvist som vore kul att lägga till kommande veckor, typ den som röstas ut idag och nästa måndag ex, får välja en person som tittarna ska rösta om man ska behålla eller inte under veckan, om personen får stanna blir det extra röstningsdueller mellan två pers där en lämnar..
Nu måste det börja försvinna lite mer folk kommande 2 veckor iaf🤪

Men det lär ju inte hända ngt mer spännande på grund av produktion med brist på fantasi🤪😅
2021-05-03, 15:22
Medlem
Vad var det Emelie sa till madde? hon sa att någon luktade extremt illa, värre än surströmming sa hon?, att personen aldrig tvättar sig och ska tydligen vara allergisk mot vatten också. Vem syftar hon på inte första gången hon nämner detta nämligen
2021-05-03, 15:23
Bannlyst
Spelbolagen släpper nog inga odds för dom förlorar bara på det.
Vi här har väl haft rätt varje gång, förutom när Jesper åkte ut.
2021-05-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
+1

Ok, jag börjar med att skriva att jag inte försvarar dom gånger Simon betett sig illa, bara att jag ger min syn på saken. Den behöver inte stämma och så bara att det är saker jag ser som jag känner igen.

Jag vet inte om han sagt något om en diagnos men hans impulskontroll och känsloregister som går upp och ner skulle kunna vara ADHD.

Jag har själv svår ADHD men jag skyller aldrig mina misstag på det eftersom jag är medveten om min adhd och har genom åren lärt mig till viss del hur jag fungerar, hur jag ska hantera det mm. Och när det blir fel ändå så får jag bara stå för det, be om ursäkt och försöka lära mig.

MEN skillnaden för mig och Simon (om vi leker med tanken att det är tex adhd han har) är att jag är inte inlåst i ett hus med folk jag egentligen inte känner. Jag vet själv att det finns situationer jag bör undvika för att inte triggas, jag vet att det finns folk som omedvetet triggar mig och som jag undviker mm. Jag har här ute i "friheten" större möjligheter att välja själv och undvika situationer som triggar mina impulser. Det har inte han, dock har han satt sig i den situationen frivilligt såklart. Men han visste kanske inte att det skulle bli såhär och att han skulle reagera så och där inne har han ingenstans han kan fly för att samla sig. Just det att kunna backa, fly undan om jag handlat på impuls har varit viktigt för mig för att inte hamna i en ond spiral där jag handlar på impuls efter impuls efter impuls för att folk runt omkring mig inte förstår att när dom vill kanske hjälpa mig bara stjälper mig och att jag behöver totalt lugn för att själv kunna förstå och rannsaka mig själv.

Sedan finns det såklart mediciner för att reglera sina impulser en del och det kan också ta tid att hitta det som fungerar bäst. (ingen aning om han äter medicin för adhd)

Skulle kunna skriva mycket mer men jag är inte ute efter att försvara honom på något sätt, bara ge min syn på hans beteende.

Jag tror faktiskt att han kan ta lärdom av denna tid i huset om han är villig att reflektera på hur det var och varför det blev som det blev, när han kommer ut.

Tack för att du delar med dig starkt gjort👏👏👏

Det ligger tyvärr mycket skam och okunskap kvar i samhället det är ett handikapp att inte ha förmågor att klara av vissa saker som ”normal”individen klarar. Att lära sig hitta strategier. Sen finns det ju givetvis olika grader på funktionsnivå .

Frågan är kanske mer är det rätt att exploatera människor på bästa sändningstid som har vissa svårigheter? Tragiskt kan jag tycka.
2021-05-03, 15:25
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 190401
Vad var det Emelie sa till madde? hon sa att någon luktade extremt illa, värre än surströmming sa hon?, att personen aldrig tvättar sig och ska tydligen vara allergisk mot vatten också. Vem syftar hon på inte första gången hon nämner detta nämligen

Jadu, vem kan de va i huset som "lider" utav otaliga allergier ....
2021-05-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
KOMMER EJ HÄNDA! Surelie såg näst intill missnöjd ut förra gången dompa klarade sig. Hon är störd. OCH uppmärksamhetssökande. Bör söka terapi alt slå sig ihop med blåvalen. Kör podd ihop för likasinnade tragiska personer.
Förra gången var de ju på varandra som iglar efteråt så nog var hon nog glad…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in