2021-05-03, 12:13
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Men ingen fattar ju att vi inte KAN kasta ut packet. Det går inte! Dom är MEDBORGARE, fattar ni vad det betyder? Vi har en sammansättning av befolkningen som vi måste jobba med. Vad ska Jimmie göra? Dela ut flygblad i Kista?

Självklart är jag med på det. En stor del är modborgare, men långt ifrån alla. De som inte är bör kastas ut, det görs ej idag. En start är ju också att inte fylla på med fler av samma sort.

Sen skulle man kunna ändra grundlagar och omvärdera medborgarskap från t.ex 2000, utvisa de med dubbelt medborgarskap (likt man gör i danmark), samt att göra bidragslivet här sämre för dem och höja återvandringsbidraget i sådan utsträckning att det är mer attraktivt än att stanna. Det är sådana åtgärder man måste jobba med. Jag menar inte att han ska säga "ut med packet" rakt ut, men det är vad budskapet bör vara mellan raderna och det är budskapet en allt större skara av riktiga svenskar känner sammanfattar deras ställning till problemen. Jag menar att han bör vara med offensiv och inte be om ursäkt för att han står upp för Sverige och inte be om ursäkt för vilka som är problemet. Peka på dem.
Senast redigerad av Hinterstoisser 2021-05-03 kl. 12:15.
Citera
2021-05-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det var ett jäkla kacklande tycker jag.
5 kvinnor o 3 män.

Jag uppfattde det som,

2 kvinnor (Sabouni, Ebba)
2 "världen är sååå orättvis dumma er rasister" infuencers (Annie o "Marknadshyror-snygga tjejen")
2,5 män (Löfven, Åkesson + Uffe 0,5)
1,5 hen's (Uffe 0,5, Märta)
Citera
2021-05-03, 12:22
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Vilka män är det som slänger ner sina döttrar från balkonger och våldför sig på människor rent allmänt men även djur jo invandrare från MENA. Det handlar om kultur, uppfostran, normer, moral och beteendemönster men även religion. Den grova brottsligheten idag är kopplad till massinvandringen från MENA-länder och detta problem ser vi i många andra Europeiska länder.
Sverige har importerat kriminalitet och du sitter och kör din propaganda men alla ser problemet.
Sverige är kraftigt polariserat och så sitter dessa tragiska politiker och säger att pojkar i Sverige är uppfostrade att slå kvinnor ja i somliga förorter så lär sig pojkar att kvinnor har ett lägre värde.
Skillnaden mellan etniska svenskar och de som växer upp i förorter är gigantisk på samtliga nivåer så uttryck som alla kvinnor och alla män fungerar inte i Sverige med en så kraftigt segregerad befolkning.
Faktaförnekare! Du har statistiken men du tror fortfarande att hedersproblematiken, trots sin delade 8:e plats, är det allena problemet.
Balkongflygning är ju ren cherrypicking från din sida. Det enda fallet jag känner till på ett personligt plan är en asiatisk tjej jag träffade på krogen som berättade att hennes svenske man skickat ut henne från balkongen men rätten hade frikänt honom i "brist på bevis".

Även om du vill vara spektakulär och hänföra balkongflygning till invandrare så utgör den inte mer än 5%, förmodligen mindre, av dödligt våld mot kvinnor de senaste 6-7 åren.
Citera
2021-05-03, 12:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag uppfattde det som,

2 kvinnor (Sabouni, Ebba)
2 "världen är sååå orättvis dumma er rasister" infuencers (Annie o "Marknadshyror-snygga tjejen")
2,5 män (Löfven, Åkesson + Uffe 0,5)
1,5 hen's (Uffe 0,5, Märta)

Rätt bra summering men om man summerar detta blir det en hel Uffe, hur tänkte du där?
Citera
2021-05-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Rätt bra summering men om man summerar detta blir det en hel Uffe, hur tänkte du där?

räknar han som hel trots sin ringa längd, vill inte vara elak
Citera
2021-05-03, 12:30
Medlem
Det hela är mer eller mindre intetsägande.Åkesson skäller på invandringen och Annie Lööf skäller på SD.
Citera
2021-05-03, 12:32
Medlem
swimmingpools avatar
Märta Stenevis kommentar om "mysiga små kvarters-kärnkraftverk" var klockren. T.o.m. Åkesson skrattade.
Citera
2021-05-03, 12:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Märta Stenevis kommentar om "mysiga små kvarters-kärnkraftverk" var klockren. T.o.m. Åkesson skrattade.

Ville hon bygga det eller vad?
Citera
2021-05-03, 12:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Visst är det ett problem, men vad tycker du vi ska göra? Politikerna tycks tro att hårdare straff är lösningen. Dessutom gapade de som tokstollar igår i den frågan för att vinna röster...

Det måste bli hårdare straff men män som slår sina kvinnor kan naturligtvis inte bli botade men de kan plockas bort och straffen kan skrämma samt banka in i dem att det finns följer konsekvenser. Men väldigt ofta har de också barn tillsammans. Vilen jävla ond cirkel.
Citera
2021-05-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Faktaförnekare! Du har statistiken men du tror fortfarande att hedersproblematiken, trots sin delade 8:e plats, är det allena problemet.
Balkongflygning är ju ren cherrypicking från din sida. Det enda fallet jag känner till på ett personligt plan är en asiatisk tjej jag träffade på krogen som berättade att hennes svenske man skickat ut henne från balkongen men rätten hade frikänt honom i "brist på bevis".

Även om du vill vara spektakulär och hänföra balkongflygning till invandrare så utgör den inte mer än 5%, förmodligen mindre, av dödligt våld mot kvinnor de senaste 6-7 åren.

Fast du begriper ju inte mycket vilka tror du har mest problem med dina punkter när vi ser på män och våld mot partners.

1. Psykisk ohälsa
2. Svartsjuka
3. Avbruten relation

Ett tips de heter inte Johansson och Andersson i efternamn.
Hur många kvinnor ute i förorterna sitter fast i en relation där de dels blir misshandlade och våldtagna men lämnar de så mördas de.
Du har inte funderat på det mörkertalet.
Sen så hamnar inte allting i hedersvåldskategorin heller fast det borde.
4/5 av den kvinnomord som skett den senaste tiden är utförda av invandrare det säger ju en hel del.
Citera
2021-05-03, 12:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det måste bli hårdare straff men män som slår sina kvinnor kan naturligtvis inte bli botade men de kan plockas bort och straffen kan skrämma samt banka in i dem att det finns följer konsekvenser. Men väldigt ofta har de också barn tillsammans. Vilen jävla ond cirkel.

Många i den gruppen förstår inte ens svenska och följer inte svensk media. De kommer alltså knappt ens att nås av information och än mindre ändra sina värderingar baserat på detta.
Citera
2021-05-03, 12:48
Medlem
Drozds avatar
Jäklar vad upprörd Annie blev när Jimmie sparkade in den öppna dörren att kvinnomisshandlare ofta har annan kulturell bakgrund! Det såg inte ut att vara teater-indignation, hon var alldeles röd i nyllet.

Steffe har också svårt att dölja sin avsky för Jimmie och SD. Måste kännas riktigt bittert för en gammal Metallare att SD är största parti bland LO-männen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in