2021-05-03, 11:42
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Nooshi gjorde ett bra jobb i sin första partiledaredebatt. Håller inte med om hennes politik. Men om jag vade gjort det hade jag uppskattat hennes insats.

De andra nykomlingarna gjorde ganska blek insats.

Haha, Nooshi har två stora fördelar som partiledare, annars tycker jag hon är rätt tam i de debatter hon varit med i. Det är nackdelen med att främst debatterat internt innan med allehanda dönickar inom V, det blir ingen bra träning även om man briljerar. Hon har engagemanget vilket gett henne ledarrollen men hon verkar helt oerfaren när det gäller debatt och det i det här gänget. Kan bli något men hon företräder en hopplös politik.

Trots allt framstår hon som mycket mer kompetent och empatisk än Märta Stenevi. Det gör iofs även min cykelpump.
Citera
2021-05-03, 11:53
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Löfven är ju riktigt kul att lyssna på. Stefan har lärt in en massa floskler om de ämnen som väntas komma upp i debatten. Men när han sedan ska diskutera under lite stress rör han ihop alltsammans och svammlar. Resultatet är rätt underhållande.

När han svarade att han skulle ”bygga fler bostäder” till de utsatta kvinnorna som blir misshandlade av sina män...undrar om det var hans direkta lösning på problemet. Kanske lerhyddor som kan byggas på en dag isåfall, innan det är försent.
Citera
2021-05-03, 11:54
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Men ingen fattar ju att vi inte KAN kasta ut packet. Det går inte! Dom är MEDBORGARE, fattar ni vad det betyder? Vi har en sammansättning av befolkningen som vi måste jobba med. Vad ska Jimmie göra? Dela ut flygblad i Kista?

Det är oerhört svårt att hindra kvinnovåld eftersom förövarna finns i alla samhällsskick och kan vara helt ostraffade. Att komma åt dessa är väldigt svårt.
Man kan tex. införa en sorts "oro-anmälan" som kan göra anonymt.
Utbildning av lärare för att se tecken från barn (finns de?).
Kvinnan anmäler själv, och blir skyddad.
Tyvärr blir det en balansgång eftersom ovanstående kan missbrukas av både "fiender" som vill jävlas och gör anmälan eller av kvinnorna.

Vad än alla feminster säger, en del av de misshandlade kvinnorna är medskyldiga. Har haft förhållande med ca 10 kvinnor i mitt liv. Av dessa hade 2 blivit misshandlade i tidigare förhållanden. Båda två var själva väldigt svartsjuka, och båda försökte provocera fram svartsjuka hos mig. De var som att de ville bli slagna. Iställer för att slå, gjorde jag snabbt slut.

Dessa kvinnor måste man också ta i tu med. Terapi för alla slagna kvinnor, med ett utlåtande att det är en riskkvinna.
Citera
2021-05-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow

När han svarade att han skulle ”bygga fler bostäder” till de utsatta kvinnorna som blir misshandlade av sina män...undrar om det var hans direkta lösning på problemet. Kanske lerhyddor som kan byggas på en dag isåfall, innan det är försent.

Det jobbet kan man ju sätta Somalierna på. Bygga hyddor är väl en av få saker de kan.
Citera
2021-05-03, 11:55
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow

Sjuk människa. Man sätter mannen i fängelset och kvinnan bor kvar, hur svårt ska det vara?
Citera
2021-05-03, 11:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Sjuk människa. Man sätter mannen i fängelset och kvinnan bor kvar, hur svårt ska det vara?

Nej man slänger ut mannen om han är en bidragsmigrant vilket är det vanligaste.
Citera
2021-05-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Men ingen fattar ju att vi inte KAN kasta ut packet. Det går inte! Dom är MEDBORGARE, fattar ni vad det betyder? Vi har en sammansättning av befolkningen som vi måste jobba med. Vad ska Jimmie göra? Dela ut flygblad i Kista?

Jag vet vad medborgare betyder. Och jag vet också att det är blott en fråga om lagparagrafer hur bakbundna vi blir av begreppet medborgare.

Omdedelbums, direkt, hada jag, om jag hade blivit politiker och fått lite makt, börjat lobba för en förändring.

Tex;

§234.B "Ditt medborgarskap kan dras in om du begår ett brott med fängelse i straffskalan upp till 25 år efter att du fick ditt medborgarskap".

§234.C "Begår du två brott med fängelse i straffskalan upphör ditt medlemsskap PER AUTOMATIK. Du tas i förvar och förpassas ut från landet för all framtid när så kan ske"

Sluta snacka i termer som "det går inte".
Citera
2021-05-03, 12:05
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag ska precisera mig själv och säga att detta gäller dödligt våld.

Dessa ligger top-4 långt före alla andra
Psykisk ohälsa hos gärningspersonen 33 %
Svartsjuka 25 %
Separation 27 %
Kraftig berusning 19 %

Hedersproblematiken kom på delad 8:e plats
med 4% och där återfinns också kriminell miljö och hatbrott.

Notera att det kan finnas flera olika motiv och att procenten därför blir mer än 100 procent

Av nio fall 2014-2017 som blivit skjutna till döds var 5 stycken skjutna med gevär, studsare, annat
tvåhandsvapen.

Nja, dödligt våld går inte att jämföra med misshandel rakt av. Tror inte det ser likadant ut. Oavsett hur ”svenskt” våld ser ut finns ingen anledning att importera mer. Inte heller av medeltid kvinnosysn.
Citera
2021-05-03, 12:06
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det är oerhört svårt att hindra kvinnovåld eftersom förövarna finns i alla samhällsskick och kan vara helt ostraffade. Att komma åt dessa är väldigt svårt.
Man kan tex. införa en sorts "oro-anmälan" som kan göra anonymt.
Utbildning av lärare för att se tecken från barn (finns de?).
Kvinnan anmäler själv, och blir skyddad.
Tyvärr blir det en balansgång eftersom ovanstående kan missbrukas av både "fiender" som vill jävlas och gör anmälan eller av kvinnorna.

Vad än alla feminster säger, en del av de misshandlade kvinnorna är medskyldiga. Har haft förhållande med ca 10 kvinnor i mitt liv. Av dessa hade 2 blivit misshandlade i tidigare förhållanden. Båda två var själva väldigt svartsjuka, och båda försökte provocera fram svartsjuka hos mig. De var som att de ville bli slagna. Iställer för att slå, gjorde jag snabbt slut.

Dessa kvinnor måste man också ta i tu med. Terapi för alla slagna kvinnor, med ett utlåtande att det är en riskkvinna
.

Har du levt under en sten senaste tiden?

Inte en chans att extremfeministiska Sverige skulle ens ta det där med tång fattar du väl. Det är det sista de skulle göra här på jorden, dvs belysa att det finns ett ansvar hos kvinnan också i preventivt syfte. Att lära kvinnor att leva sunt, att välja partners med omsorg och att gå till botten med sina mentala problem som i sig oftast leder till destruktiva förhållanden.

Det skulle de aldrig ta upp, snarare så att de hade attackerat dig och stämplat dig som mansgris/sexist för att du vill begränsa kvinnors "frihet" osv.

Tror många inte fattar hur pass djupt i skiten Sverige sitter kring dessa saker. Du kan aldrig ta upp det som en del av problemet eller en del av lösningen. Att kvinnan måste göra något. Nä nä, det är männen som är onda, svin och bör straffas hårt genom orimliga straff samt genuspokus hjärntvätt vid låga ålder i skolan osv.
Citera
2021-05-03, 12:11
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Jag ska precisera mig själv och säga att detta gäller dödligt våld.

Dessa ligger top-4 långt före alla andra
Psykisk ohälsa hos gärningspersonen 33 %
Svartsjuka 25 %
Separation 27 %
Kraftig berusning 19 %

Hedersproblematiken kom på delad 8:e plats
med 4% och där återfinns också kriminell miljö och hatbrott.

Notera att det kan finnas flera olika motiv och att procenten därför blir mer än 100 procent

Av nio fall 2014-2017 som blivit skjutna till döds var 5 stycken skjutna med gevär, studsare, annat
tvåhandsvapen.

svartskallarnas hedersmisshandlingar kommer aldrig ut annat än när de skickat kärringen från balkongen... de är på klar 1a plats
Citera
2021-05-03, 12:11
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag vet vad medborgare betyder. Och jag vet också att det är blott en fråga om lagparagrafer hur bakbundna vi blir av begreppet medborgare.

Omdedelbums, direkt, hada jag, om jag hade blivit politiker och fått lite makt, börjat lobba för en förändring.

Tex;

§234.B "Ditt medborgarskap kan dras in om du begår ett brott med fängelse i straffskalan upp till 25 år efter att du fick ditt medborgarskap".

§234.C "Begår du två brott med fängelse i straffskalan upphör ditt medlemsskap PER AUTOMATIK. Du tas i förvar och förpassas ut från landet för all framtid när så kan ske"

Sluta snacka i termer som "det går inte".

Det märks att du inte kan politik.

Hur i helvete skulle du få igenom detta och samtidigt värna om internationella lagar om mänskliga rättigheter? Hur skulle det klaffa med EUs direktiv?

Du menar alltså att om en etnisk svensk umgås med en utrikesfödd "svensk", säg i 25 år, och de båda begår en jädrans massa rån och misshandel osv.
Båda åker fast.
Etniska svensken får bara fängelse, men den andra "svensken" som ändå bott i landet i 25år, har exakt samma livssituation som den etniska svensken, han ska straffas mycket hårdare genom att skicka ut honom till ett land han knappt mins något av??

Känns det rättvist tycker du?
Citera
2021-05-03, 12:12
Medlem
Citat:
Att inte se till helheten och bakgrundshistorien hade varit oseriöst. Endast en partiledare valde att bortse från helhet och bakgrundshistoria när han tog upp det. Endast en partiledare valde att ta upp en enda anledning , som inte ens befinner sig på top-5 av olika anledningar till våld mot kvinnor.

Jimmie gillar cherrypicking kan man lugnt säga.

Vilka män är det som slänger ner sina döttrar från balkonger och våldför sig på människor rent allmänt men även djur jo invandrare från MENA. Det handlar om kultur, uppfostran, normer, moral och beteendemönster men även religion. Den grova brottsligheten idag är kopplad till massinvandringen från MENA-länder och detta problem ser vi i många andra Europeiska länder.
Sverige har importerat kriminalitet och du sitter och kör din propaganda men alla ser problemet.
Sverige är kraftigt polariserat och så sitter dessa tragiska politiker och säger att pojkar i Sverige är uppfostrade att slå kvinnor ja i somliga förorter så lär sig pojkar att kvinnor har ett lägre värde.
Skillnaden mellan etniska svenskar och de som växer upp i förorter är gigantisk på samtliga nivåer så uttryck som alla kvinnor och alla män fungerar inte i Sverige med en så kraftigt segregerad befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in