2021-05-03, 09:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej, kvinnovåld finns överallt. Det behöver man inte dela upp i grupper och på bästa sändningstid spy ut sig. Gängkriminalitet i förorter kan enkelt skrivas som ett invandrarproblem. Finansiell kriminalitet finns överallt som t ex bokföringsbrott, skattefusk osv. Skulle det vara upp i debatt och Åkesson klämt ut sig att skattefusk är ett invandrarproblem så hade det fått samma dumma framtoning.

Det finns överallt men i kraftigt olika omfattning. Svenska män är uppväxta med att man aldrig ska slå en kvinna och gör det därför sällan. Det är mycket vanligare att svenska män tar emot våld från kvinnor utan att slå tillbaks.

De importerade våldsmännen är däremot inte uppväxta med dessa ideal och slår därför mycket oftare sina kvinnor eller slänger ut dem från balkongen när de inte har uppfört sig.

Ser man inte vilken grupp av män som dominerar våldet mot kvinnor kan man heller inte sätta in rätt åtgärder.
Citera
2021-05-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Antivitism är en psykologisk sjukdom. Långt värre än den så kallade antisemitismen. Vilken i alla fall går att försvara med hjälp sv fakta och sakargument. Antivitismen bygger uteslutande på känslor i form av hat, förakt och avundsjuka, ihop med dubbelmoral och lögner.
Hon var motaglig för den antivita propagandan som barn. Och är sedan länge totalt förlorad. Logik och fakta kvittar. Och inga problem går att lösa. Det som sker liknar mer ett självskadebeteende som vi ser hos unga kvinnor och bögar som skadar sig själva med hjälp av rakblad och fisting.
Ha ha ha ha ha
Citera
2021-05-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
+++++ Annie Lööf: Ny statsminister! Go Annie Go!
++++ Märta Stenevik. Bra! Saklig. Påläst.
+++ Nooshi Dadgostar. Bra kommentarer. Saklig.
+++ Stefan Löfvén. Stabil. Pålitlig.
- Nyamko Sabuni. Instabil. Tappat fotfästet.
-- Ebba Busch. Bra försök men mig lurar du inte. Falsk!
---Jimmie Åkesson. Duperat högerkanten. Avskyvärd.
----Ulf Kristersson. Maktlysten men grundlurad av SD.
När det gäller Märta kan du ha rätt. men för mig är hon en person som min hjärna inte registrerar vad hon säger. hennes röst , budskap och hela hennes aura gör att jag inte tar in hennes budskap.
Tvärtom med Nooshi.. där vill jag lyssna vad hon säger och hon verkar intressant.
Jag är inte vänsterpartist men är nyfiken och vill lyssna.
Sen var hon lite lång i sina svar och hon behöver fler tillfällen för att lära sig och bli mer effektiv.
Min poäng är att vissa personer är man mer nyfiken på att lyssna på som individ och människa trots att man inte håller med dom i sakfrågor eller deras politik.
Kommer detta att synas i nästa val och respektive partis resultat.
Citera
2021-05-03, 09:54
Medlem
HeroesSilencios avatar
De som röstar på MP,S och C idag borde alla känna sig skyldiga som fan när man slår upp kvällstidningen och det är ännu en kvinna mördad i en gångtunnel eller lägenhet av sin utländska man.
Att Lööf och Löfven blundar för allt i sin maktfullkomlighet är helt uppenbar, de lyssnar inte på problemen deras röda skynke är SD enbart och det enda de måste angripa med sina trollfabriker.

Att C har partiet fullt av pedofiler och S fullt av kvinnomisshandlare och bidragsfuskare är ju ingenting enligt dom, det är normalt.
Tycker alla som sitter och förklarar sitt stöd för dessa är fullständigt galna politiker som Lööf och Löfven befinner sig i samma fack som Hitler gjorde när han begick folkmord. För just dessa politiker begår just nu ett historiskt övergrepp och folkmord på ursprungsvensken och det finns statistik på hur lång tid det är kvar tills Svensken är en minoritet i landet Sverige.
Citera
2021-05-03, 09:55
Medlem
Jag pallade att se dessa tomtar i cirka 30 sekunder innan jag bytte kanal. Jag blir typ illamående när jag ser Annie. Läskigt.
Jimmy är den enda som man kan lyssna på men även han blir rätt tröttsam, sluta humla och kom till poängen. Dra upp statistiken och var rak.
Ingen i regeringen är rak, inget står för något. Sedan tappade man ju suget att bry sig när påfynd som December överenskommelsen dök upp för ett par år sedan.
Citera
2021-05-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hade Uffe varit 2 dm längre och lite bredare axlar och inte pratat så förbannat märkligt övertydligt så hade M haft 30 procent.
Hans talteknik är bedrövlig.
Tur det. Hoppas fejkhögern inte får alltför många röster.
Citera
2021-05-03, 09:59
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det finns överallt men i kraftigt olika omfattning. Svenska män är uppväxta med att man aldrig ska slå en kvinna och gör det därför sällan. Det är mycket vanligare att svenska män tar emot våld från kvinnor utan att slå tillbaks.

De importerade våldsmännen är däremot inte uppväxta med dessa ideal och slår därför mycket oftare sina kvinnor eller slänger ut dem från balkongen när de inte har uppfört sig.

Ser man inte vilken grupp av män som dominerar våldet mot kvinnor kan man heller inte sätta in rätt åtgärder.

Naturligtvis måste man veta var man sätter in åtgärder. I SVT partiledardebatt ägnades en del av programmet till detta. Våld mot homosexuella, om Åkesson hade sagt att mest sker från invandrargrupper inom Islam som ugör detta hat så hade jag reagerat likadant. Kvinnovåldet måste tas ur "vi och dem" problematiseringen. Kvinnor är personer, inte en grupp. Varje kvinna som misshandlas måste få den uppmärksamhet hon förtjänar. Åkesson kan inte säga att kvinnovåld är ett invandrarproblem.
Citera
2021-05-03, 09:59
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Opinionsundersökningarna visar på starkt stöd för Tuffe Uffe i debatterna, chockerande nog. Det är visserligen öppet mål att vara opposition nu, tyvärr, men att den där skojaren för många framstår som glänsande i debatterna är ett svaghetstecken för svensk politik i stort.

Trippel-alliansen M-KD-L har dock nu officiellt visat att de gärna vill styra med SD som stark partner. Gamla Alliansen är såklart härmed död och begraven, Charon har skeppat eländet över Acheron och någon återuppståndelse är inte att vänta i brådrasket.

C är i limbo, ska de gå vänsterut och stödja S? Räcker det ens för en regering? S kommer att fortsätta blöda så länge segregation och ökande klyftor plågar Sverige.

Möjligheterna att kunna bedriva en vänsterpolitik har sannolikt inte varit mindre de senaste 100 åren ungefär. C kan trösta sig med att det blir fortsatt ekonomiskt högervansinne framöver, men vad ska S, MP och V göra?

Vad C ska syssla och vem ska rösta på dem håller snabbt på att bli mycket oklart. Vem ska nu rösta på C? Ska man välja det moraliskt goda (deras egen uppfattning så klart) partiet till höger nu blir det ju L istället. Blir extremt svårt för borgerliga väljare att rösta på C om det indirekt innebär S på regeringsposten.

Gällande vänstersidan så behöver denna sida ett eget SD som kan plocka röster av främst SD kanske även en röst eller två från KD/M. Ett populitiskt alternativ som säger: "Restrektiv invandrning och vi ska kasta ut alla privata företag från välfärden". Lyckas du nå fram med budskapet har du 20-25% röster på ett bräde. S borde kunna gjort det men har de senaste 20-30 åren bränt för många broar vilket gör att de blivit ett parti många vägrar ta i.
Citera
2021-05-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är endå skrämmande att Svt med de resurser de har inte klarar av bättre produkttioner.
De må ha ekonomiska resurser men övriga resurser är det skralare med.
Citera
2021-05-03, 10:04
Medlem
K-Glitchens avatar
Verkar som om allt är glömt och förlåtet nu gällande M.

Det var dom med stridstjuren som tyckte det var ok att det strömmade in 10 000 analfabeter varje vecka till vårt land. Tuffe Uffe var en av dom som slickade röv på stridstjuren..

Lita aldrig på M!
Citera
2021-05-03, 10:04
Medlem
Henriksss avatar
Det var ett jäkla kacklande tycker jag.
5 kvinnor o 3 män.
Citera
2021-05-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Vad C ska syssla och vem ska rösta på dem håller snabbt på att bli mycket oklart. Vem ska nu rösta på C? Ska man välja det moraliskt goda (deras egen uppfattning så klart) partiet till höger nu blir det ju L istället. Blir extremt svårt för borgerliga väljare att rösta på C om det indirekt innebär S på regeringsposten.

Gällande vänstersidan så behöver denna sida ett eget SD som kan plocka röster av främst SD kanske även en röst eller två från KD/M. Ett populitiskt alternativ som säger: "Restrektiv invandrning och vi ska kasta ut alla privata företag från välfärden". Lyckas du nå fram med budskapet har du 20-25% röster på ett bräde. S borde kunna gjort det men har de senaste 20-30 åren bränt för många broar vilket gör att de blivit ett parti många vägrar ta i.
Folk fattar inte demografin. I vapenför ålder är det snart en majoritet utlänningar. Vänstern har främst sina väljare bland utlänningar, kvinnor och gamlingar. Den förstnämnda gruppen är växande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in