2021-05-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Även (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi ryms här. Am I gonna have to go Full Medium on ye?

Se härmed (FB) Är vi vår hjärna?

Frågor på det?

Vad ville du ha sagt med detta:

"Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?"

Gäller det bara troende människor, och inte sådana som du och Smeso?

Citat:
Vi som ägnat år åt att infiltrera sekter, lyssnat och kartlagt, kräver ett adekvat sinne att diskutera med.

Du har fortfarande inte sagt något om Smesos slutsatser om en persons tankar, ni har bara hållit varandra om ryggen.
Citera
2021-05-02, 12:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad ville du ha sagt med detta:

"Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?"

Gäller det bara troende människor, och inte sådana som du och Smeso?

#Smeso har redan förklarat sig själv för mig på ett sätt jag kan förstå och respektera. Nu väntar vi bara på att #TwoThousand skall komma tillbaks in i tråden och göra det samma.

Eller vill du ta över #TwoThousand's talan och driva diskussionen vidare i hens ställe?

Citat:
Du har fortfarande inte sagt något om Smesos slutsatser om en persons tankar, ni har bara hållit varandra om ryggen.

Hans frivilliga svar till mig och som han lämnade utan provokation vann respekt rakt av hos mig. Jag ser dock fram emot kommande ideolgiska och motsatta diskussioner med denna individ i framtiden. Jag förutspår att vi kommer att ha olika åsikter om en mängd saker på forumet framöver, och våra diskussioner kommer att utveckla såväl oss själva som de läsare som ser dem. Jag har i denna tråd dock inte hittat något från #Smeso som jag känner för att våldsamt motarbeta.

Eloge till #ttsp dock som fört frågan på tal. Jag har själv flera gånger försökt använda metoden för att ställa till synes medhållande skribenter emot varandra i (FB) Förekommer organiserad gang stalking? och (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd).

#ttsp is a Teacher and we shall respect him as such.
Citera
2021-05-02, 13:41
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

#TwoThousand har dock fräckheten att spamma andra forumdelar med sitt nonsens, varpå jag gärna följer honom vart han än går i syfte att få honom att förklara sitt spammande.

Han undviker dock att svara på mina inlägg, av någon strategisk "not so surprising" anledning.

Det står i bibeln,
Jag tog den syndfulle och gjorde ett spöke utav honom.

Det står i bibeln,
Mitt spammande är det heliga ordet som sprider sig överallt.

Det står i bibeln,
Tar ett ondskefullt liv för att rädda ett oskyldigt liv.

Det står i bibeln,
Förbjuden att vara tillsammans med trolösa människor.

Det står i bibeln,
Endast Gud kunde kröna mig till konungen av ockult.
Citera
2021-05-02, 17:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vissa gånger hjälper det inte, för personen är så inne i sitt eget tänk att personen inte kan se det från andra synvinklar, och då kan man bara ge upp och ignorera personen, enligt dig bete sig som en orm.

Att ignorera är inte att bete sig som en orm. Att däremot slingra sig och ge vilseledande eller undvikande svar är att bete sig som en orm.
Detta svar är ytterligare ett exempel på att bete sig en orm. I stället för att förklara eller föra diskussionen vidare så kommer du med ett ytterligare vilseledande felaktigt påstående om att jag med ormbeskrivningen skulle avse att ignorera en person (i stället för att svara slingrande). Någon som ignorerar svarar ju inte ens, så hur tänkte du där?
(Observera att jag nu inte skrev att du "ljög" om vad jag hade skrivit, bara att du skrev felaktigt om vad jag hade påstått och jag frågar efter hur du tänkte om det för att se om du avsiktligt skrev fel eller om du missuppfattat vad jag menade med ormliknelsen).

Nu kan du alltså välja mellan att svara ärligt eller ignorera detta inlägg (vilket inte skulle vara att slingra sig, att slingra sig skulle vara att svara men att i det svaret skriva något undvikande eller irrelevant i stället för att ge ett direkt svar).
Citera
2021-05-02, 17:57
Medlem
Smesos avatar
Citat:

"Övermod följs av nederlag, högmod går före fall." (Ord 16:18 Bibel2000)

Är det eftertankens kranka blekhet som lyser igenom?
Citera
2021-05-02, 18:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

"Övermod följs av nederlag, högmod går före fall." (Ord 16:18 Bibel2000)
Fast Smeto har ju redan avfallit?
Ah, avfalla ännu djupare då.
Stället är tillämpligt.
Citera
2021-05-03, 07:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Men du har ju en fin flickvän och dotter ifall ja inte misstar mig i min synskhet..
(Aldrig hänt tidigare.)
Haha, jag googlade också på mitt flashback-namn och hittade ett inlägg på facebook, om en 30 år gammal händelse, som du nu tror har med mig att göra.

Citat:
Det finns viktigare saker i livet än att slösa på tro relaterade frågor när inte ska utöva mirakel eller hjälpa mänskligheten borde du väl istället fokusera på det och lämna himmelska relatera frågor till himmelskt folk som verkligen har Gud med sig dygnet runt?
Vad jag vet så finns det bara folk som påstår att de har gud med sig.

Citat:
Blir alltid fel när någon som inte har "behörighet" eller "födelserätt" ska försöka förstå någonting som kräver visa genetiska förutsättningar för att kunna lyckas med..
Eller så finns det inget att förstå angående dessa tomma påståenden.

Citat:
Varför någon skulle vilja ha bevis på att dom döda går runt i rummet för att sedan se visioner av framtiden och endast folk med sjätte sinnet som kunde det.

Varför någon skulle vilja ha bevis på att Gud finns när ändå inte kan se höra och förstå detta allsmäktiga ande väsen som rör sig i hemligheten?

Varför någon skulle vilja bli övertygad att Gud finns när det finns saker i livet som ännu inte har blivit bearbetade för den "tragiska" eller "jobbiga" uppväxten i ens liv.
För att avgöra om påståendet är sant eller falskt.

Citat:
Offtopic:
Herregud, jag finner sympati för dig på grund av din barndom.. Borde jag ens det? Din kämpe.
Vet inte hur du tolkar min detaljerade kunskap om ditt liv som bevisvärdigt eller beläggvärdigt.
Haha, vilka detaljer? Du har bara att min uppväxt var tragisk och jobbig.

Citat:
Ska vi säga hittepå cold reading så du får rätt kanske eftersom det inte spelar någon roll för mig?

Du får inte fråga mig saker eftersom jag är konungen och lever i ständigt förtryck och häxjakt för dom förmågor försöker dölja för min omgivning.
Att be om belägg är inte förtyck eller häxjakt.
Om du inte vill att jag ska fråga dig kan du väl be någon demon att hindra mig. Det har du hotat med förr. Det fungerade inte.
Citera
2021-05-03, 09:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Gud kan inte ljuga, lägg ner skitsnacket istället med din micro analys fokusera på att bygga broar eller hjälpa mänskligheten med den fysiska kropp du blivit given istället för att analysera ifall Gud är en lögnare eller inte.
Kan han inte? Är han inte allsmäktig?

Därför sänder Gud en kraftig villfarelse över dem så att de tror på lögnen.

Du ser alltså att Herren har lagt en lögnens ande i munnen på de här profeterna, för han har i själva verket beslutat raka motsatsen till vad de säger!

Är inte det likvärdigt med lögn?
Citera
2021-05-03, 10:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
"Vad då magen?" betyder förstås inte "Definitivt inte i magen!" utan är, som också frågetecknet visar, en efterlysning av argumentation för insnävningen.
Vilket så många efterföljande inlägg av mig bekräftade för särlingen, som med avsikt har det svårt med läsförståelse.

Nice try, though, Mr False!

Ovanlig taktik. Vid misslyckande och avslöjande, övergå till semantisk akrobatik.

Du tydliggör bara själv att du ifrågasatte påståendet "i magen".
Fjantigt av en fjant.
Citera
2021-05-03, 11:33
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ovanlig taktik. Vid misslyckande och avslöjande, övergå till semantisk akrobatik.
Du tydliggör bara själv att du ifrågasatte påståendet "i magen".
Fjantigt av en fjant.
Smeto påstod om mig: "du ... påpekade att Jona inte hamnade i magen,"
Det har jag inte "påpekat" eller ens hävdat - eller ens skrivit.
Jag har hållit öppet för att han hamnade just i magen inuti fisken/valen, och efterlyst argumentation för påståendet att han hamnade just i magen.
För detaljer och belägg hänvisar jag till min sammanfattning i inlägg #9880.
Citera
2021-05-03, 11:38
Medlem
Caloviuss avatar
Nära tiotusen inlägg i denna tråd.
Bibelns trovärdighet skulle vederläggas, var det uppenbart att vissa debattörer tänkte sig, men var är de inläggen? Var är beläggen?
Att Bibeln håller att lita på förvånar ingen kristen. Kristna har nämligen insikt i vem författaren ytterst är.
Men det borde förvåna varje människa med den förutfattade meningen att den bara är en bok skriven av människor och därför måste innehålla fel.
Dags att börja läsa den boken eller läsa mer i den.
Håller att leva och dö på!
Senast redigerad av Calovius 2021-05-03 kl. 12:09.
Citera
2021-05-03, 11:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Smeto påstod om mig: "du ... påpekade att Jona inte hamnade i magen,"
Det har jag inte "påpekat" eller ens hävdat - eller ens skrivit.
Jag har hållit öppet för att han hamnade just i magen inuti fisken/valen, och efterlyst argumentation för påståendet att han hamnade just i magen.
För detaljer och belägg hänvisar jag till min sammanfattning i inlägg #9880.
Som sagt, semantik som du sedan försöker få till en sorts "gotcha" vilket mest är löjligt då du uppenbarigen ifrågasatte just i "magen".
Att tjafsa om det är påstående eller ej är att distrahera från diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in