Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vissa gånger hjälper det inte, för personen är så inne i sitt eget tänk att personen inte kan se det från andra synvinklar, och då kan man bara ge upp och ignorera personen, enligt dig bete sig som en orm.
Att ignorera är inte att bete sig som en orm. Att däremot slingra sig och ge vilseledande eller undvikande svar är att bete sig som en orm.
Detta svar är ytterligare ett exempel på att bete sig en orm. I stället för att förklara eller föra diskussionen vidare så kommer du med ett ytterligare vilseledande felaktigt påstående om att jag med ormbeskrivningen skulle avse att ignorera en person (i stället för
att svara slingrande). Någon som ignorerar svarar ju inte ens, så hur tänkte du där?
(Observera att jag nu inte skrev att du "ljög" om vad jag hade skrivit, bara att du skrev felaktigt om vad jag hade påstått och jag frågar efter hur du tänkte om det för att se om du avsiktligt skrev fel eller om du missuppfattat vad jag menade med ormliknelsen).
Nu kan du alltså välja mellan att svara ärligt eller ignorera detta inlägg (vilket
inte skulle vara att slingra sig, att slingra sig skulle vara att svara men att i det svaret skriva något undvikande eller irrelevant i stället för att ge ett direkt svar).