2021-05-03, 10:41
Medlem
Stummakorianderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Han är både ful och har dödens personlighet! VF jag kommenterar på hans utseende är för att han tar upp halva sin dag framför spegeln, 30 år och så extremt mån om att ngt ska sitta rätt på honom, snacka om tom personlighet och ett vandrande tomt skal! Säger också mycket om hans värderingar, så gammal och har inget annat att komma med

Fast det är lågt att kommentera folks utseende. Gillar du inte hans beteende så kommentera det utan att gå på det ytliga.
2021-05-03, 10:43
Medlem
1754s avatar
Jag fick hångla med Narnia inatt. I en dröm där jag var i Big Brother-huset.
2021-05-03, 10:43
Medlem
Har ni sett några odds ännu?
2021-05-03, 10:47
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Såklart om man gemför med Tanja är hans problem noll. ( Vad vi vet, men kan inte tänka mig mkt värre än vad Tanja gått igenom) Men han är ju mycket svagare än henne och mår säkert därför sämre. Är enormt imponerad av Tanja och hur hon är som människa, riktig förebild! Men hon är dock också lite väl glad i flaskan. Fast det stör inte, då hon beter sig. Har svårt att hata på Simon , då han inte är en elak människa. Han är enormt destruktiv och sorglig. Men kanske det helt enkelt är så att det bara är missbruks relaterat, vem vet. Men ja, jag tror han har nån form av ptsd ifrån något mycket större än ett självmål!
Ja iofs, det har du nog rätt i?
Kanske mobbing i yngre dar kombinerat med nån slags (omedicinerad?) AdHd kanske?

Nä hata honom går ju inte, men trött på honom blir man ju ibland tyvärr.

Men samtidigt är han ju lustig med sin totala avsaknad av impulskontroll och rappa ofiltrerade käft, han är ju både fruktansvärt irriterande och jävligt underhållande lillgrabben. 😁
2021-05-03, 10:49
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Äsch , Simon har väl en diagnos? Dålig impulskontroll, svårt att reglera sina känslor etc.

Med det sagt , man kan inte skylla ett dåligt beteende på sin diagnos han ska ju kunna fungera i ett civiliserat samhälle. Det finns hjälp att få både med medicin i rätt dos och att lära sig hur man hanterar sina känslor och reaktioner. Båda grejorna kanske saknas för denna kille. Har ju hört floskler komma ur hans mun att det är så här han reagerar när han förlorar eller blir arg.

Han är nog väldigt snäll i grund och botten , men har helt klart ett jobbigt beteende i vissa situationer.

+1

Ok, jag börjar med att skriva att jag inte försvarar dom gånger Simon betett sig illa, bara att jag ger min syn på saken. Den behöver inte stämma och så bara att det är saker jag ser som jag känner igen.

Jag vet inte om han sagt något om en diagnos men hans impulskontroll och känsloregister som går upp och ner skulle kunna vara ADHD.

Jag har själv svår ADHD men jag skyller aldrig mina misstag på det eftersom jag är medveten om min adhd och har genom åren lärt mig till viss del hur jag fungerar, hur jag ska hantera det mm. Och när det blir fel ändå så får jag bara stå för det, be om ursäkt och försöka lära mig.

MEN skillnaden för mig och Simon (om vi leker med tanken att det är tex adhd han har) är att jag är inte inlåst i ett hus med folk jag egentligen inte känner. Jag vet själv att det finns situationer jag bör undvika för att inte triggas, jag vet att det finns folk som omedvetet triggar mig och som jag undviker mm. Jag har här ute i "friheten" större möjligheter att välja själv och undvika situationer som triggar mina impulser. Det har inte han, dock har han satt sig i den situationen frivilligt såklart. Men han visste kanske inte att det skulle bli såhär och att han skulle reagera så och där inne har han ingenstans han kan fly för att samla sig. Just det att kunna backa, fly undan om jag handlat på impuls har varit viktigt för mig för att inte hamna i en ond spiral där jag handlar på impuls efter impuls efter impuls för att folk runt omkring mig inte förstår att när dom vill kanske hjälpa mig bara stjälper mig och att jag behöver totalt lugn för att själv kunna förstå och rannsaka mig själv.

Sedan finns det såklart mediciner för att reglera sina impulser en del och det kan också ta tid att hitta det som fungerar bäst. (ingen aning om han äter medicin för adhd)

Skulle kunna skriva mycket mer men jag är inte ute efter att försvara honom på något sätt, bara ge min syn på hans beteende.

Jag tror faktiskt att han kan ta lärdom av denna tid i huset om han är villig att reflektera på hur det var och varför det blev som det blev, när han kommer ut.
2021-05-03, 10:49
Medlem
Nardos är det finaste och mest ärligaste som finns därinne. Hon har ett hjärta av guld
2021-05-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Ja det verkar ju som han har nåt fruktansvärt traumatiskt i sitt bagage, men skulle inte bli förvånad om det bara rör sig om nåt patetiskt som att han inte fick ett Ps3 på releasedagen eller blev utskrattad då han råkade göra ett självmål i en handbollsturnering på sin skola 2011?

Skulle veka Simon haft en tiondel av Tanjas skador som hon fick efter hennes olycka, skulle han troligen bara varit ett jollrande kolli som bara suttit och dreglat på nån psykiatrisk institution.

Missförstå mig rätt, gillar Simon när han är i form sas.
Då är han ju den enda roliga deltagaren i årets kalkonupplaga, MEN han är ju så fruktansvärt irriterande vek, gnällig och instabil ibland så man lessnar ju till slut!

Instämmer i allt och då har Simon alltid varit en favorit. Ja, fram till frågesporten häromdagen då han började skrika om att han kommer lacka om han får fel på frågan om Maddes jobb. Han måste vara så sjukt curlad och det märks tydligt att han inte kan hantera minsta motgång eller förlust.
2021-05-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stummakorianders
Fast det är lågt att kommentera folks utseende. Gillar du inte hans beteende så kommentera det utan att gå på det ytliga.
Nä, han kom in som en "hunk" , han tycker själv att han är en "hunk," hela huset tycker att han är en "hunk" alla skriver att han är en "hunk!" Så när det ändå ska pratas om Adrian och utseende, får väl jag tycka att HAN INTE ÄR EN HUNK?!
2021-05-03, 10:54
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Nardos är det finaste och mest ärligaste som finns därinne. Hon har ett hjärta av guld
Möjligtvis att hennes hjärna är gjord av guld?
Total uppbackning av både Mastiff och Tv4, det har hon ju däremot! 😉
2021-05-03, 11:02
Medlem
Citat:
Hon blev aldrig det, har för mig hon fick ett annat straff

Var det så?? Sjukt, favoriseringen var tydlig redan då mao!
2021-05-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Ni passar verkligen tillsammans. Båda verkar ha distansförhållanden där den andra parten inte vet om det...
2021-05-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxyo
Ladda upp en bild på dig själv så vi får se hur du ser ut, pajas.
Inga problem med det du! Här kommenterar folk på Judiths och nardos utseende hundra gånger om dagen! Skulle Adrian ha nån sorts frikort för att slippa det el?! Om man kan prata om att han gjort hår transplantation kan man väl prata om hud transplantation?!?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in