2021-05-02, 20:17
Medlem
brori75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Men lite trst fr Latifi att ngon kan vara efter honom.

Dessa frare r ju en skerhetsrisk d de fr spinn, inte ser flaggor och kr fr nra ibland. Men det krvs trning och tlamod. Pappas pengar kan inte skapa det, de mste de fixa sjlva.. 🇨🇦🇷🇺

Hahaha ja spinn kan dom f det kan vl George.R bekrfta
2021-05-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brori75
Hahaha ja spinn kan dom f det kan vl George.R bekrfta
Williams och Haas. Ja, det r trist att de inte lyckas varken med bilarna eller frarna. rets Haas r ju smre n Magnussen och Grosjean, vilket iaf jag trodde var omjligt..

Tsunoda har mer kvaliter.
2021-05-02, 20:58
Medlem
brori75s avatar
Citat:
Williams och Haas. Ja, det r trist att de inte lyckas varken med bilarna eller frarna. rets Haas r ju smre n Magnussen och Grosjean, vilket iaf jag trodde var omjligt..

Det har han.
Syftade dock p nr han krde av och tog rcket under flagg
2021-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Sja Verstappen! Snyggt!

Ngon som kan frklara varfr de valde hrda dcken? Hade inte Medium klarat resten av racet?

De hade bara skrubbade rda s det alternativet var nog mer riskabelt n frscha vita.
2021-05-02, 21:05
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Verstappen ser ut att kunna gra snabbare varvtider n Bottas men han r inte snabb nog p de stllen det gr att kra om p.

Bottas hll undan trots att Verstappen hade DRS. Efter dckbyte var Bottas betydligt snabbare n Verstappen nr ingen av dem hade DRS. Bottas var 0,2-0,3 sekunder ifrn att f DRS nr sensorfelet gjorde att han tappade ca 4 sekunder.
2021-05-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Mtte extrapongen fr snabbaste varv frsvinna. Parodiskt detta.

Extrapongen skapar ju enormt med vrde fr tittarna, s nej, den ska inte bort innan grundproblemen r lsta.

Jag r fr racing och extrapongen r inte racing, precis som DRS, men med dagens formel r racing inte det vi fr, annat n det vi ibland observerar i mittfltet och vid enstaka frsk av Verstappen i brjan av ett lopp innan dcken r fr slitna.

WDC i r:
1. HAM
2. VER
3. BOT

Med andra ord ingen skillnad frn frra ret (Verstappen slutade trea pga fem retires, vs. Bottas ett). Lyckligtvis s kommer Verstappen att vara vldigt nra Hamiltons pong, vilket kommer innebra att WDC inte r ver (teoretiskt) innan US/MEX.
2021-05-02, 21:11
Medlem
brori75s avatar
Vad skyllde Verstappen p nr han blev omkrd av Hamilton? Jag missade radiokommunikationen dr.
Det r alltid ngot som det r fel p nr det inte gr grabbens vg.
Knappast bilens fel denna gng Maxen.
2021-05-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Mercedes r s pass njda med honom att man frlngde kontraktet, d pratar vi om vrldens bsta stall. Men det r klart, du kanske vet ngot som Mercedes talangchefer och Toto Wolff inte vet, om Bottas frmgor.

Hans frmga r att vara tillrckligt duktig fr att bra bilen i ml fr att skra WCC samtidigt som man inte str stallets riktiga frare, ngot jag hade klarat av med fyra r av Mercedes-spons i ryggen.
2021-05-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Hans frmga r att vara tillrckligt duktig fr att bra bilen i ml fr att skra WCC samtidigt som man inte str stallets riktiga frare, ngot jag hade klarat av med fyra r av Mercedes-spons i ryggen.
Ingen tvekan om att det r s. Bottas ska spela andra fiol och fr bra betalt fr det. Hade grna bytt med honom.
2021-05-03, 18:00
Medlem
Jagejagvemedus avatar
https://www.racefans.net/2021/05/02/...rning-by-team/
"Nikita Mazepin was given the first penalty point on his Formula 1 licence for holding up race leader Sergio Perez during the Portuguese Grand Prix."

Borde f licensen indragen om han fortstter leverera s uselt

Video: https://streamable.com/vhzg1u
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2021-05-03 kl. 18:07.
2021-05-03, 18:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Anledningen till frarbytet hos Haas var helt och hllet ekonomin. Mazespins pappa pumpar in pengar i stallet och tack vare Mick fick de ett tyskt telebolag som sponsor.
2021-05-03, 18:46
Medlem
Ha Ha tredje racet,och redan straffpong. Undrar hur mnga race han blir avstngd i r

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in