2021-05-02, 20:17
Medlem
brori75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Men lite tröst för Latifi att någon kan vara efter honom.

Dessa förare är ju en säkerhetsrisk då de får spinn, inte ser flaggor och kör för nära ibland. Men det krävs träning och tålamod. Pappas pengar kan inte skapa det, de måste de fixa själva.. 🇨🇦🇷🇺

Hahaha ja spinn kan dom få det kan väl George.R bekräfta
2021-05-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brori75
Hahaha ja spinn kan dom få det kan väl George.R bekräfta
Williams och Haas. Ja, det är trist att de inte lyckas varken med bilarna eller förarna. Årets Haas är ju sämre än Magnussen och Grosjean, vilket iaf jag trodde var omöjligt..

Tsunoda har mer kvalitéer.
2021-05-02, 20:58
Medlem
brori75s avatar
Citat:
Williams och Haas. Ja, det är trist att de inte lyckas varken med bilarna eller förarna. Årets Haas är ju sämre än Magnussen och Grosjean, vilket iaf jag trodde var omöjligt..

Det har han.
Syftade dock på när han körde av och tog räcket under flagg
2021-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Såååja Verstappen! Snyggt!

Någon som kan förklara varför de valde hårda däcken? Hade inte Medium klarat resten av racet?

De hade bara skrubbade röda så det alternativet var nog mer riskabelt än fräscha vita.
2021-05-02, 21:05
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Verstappen ser ut att kunna göra snabbare varvtider än Bottas men han är inte snabb nog på de ställen det går att köra om på.

Bottas höll undan trots att Verstappen hade DRS. Efter däckbyte var Bottas betydligt snabbare än Verstappen när ingen av dem hade DRS. Bottas var 0,2-0,3 sekunder ifrån att få DRS när sensorfelet gjorde att han tappade ca 4 sekunder.
2021-05-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Måtte extrapoängen för snabbaste varv försvinna. Parodiskt detta.

Extrapoängen skapar ju enormt med värde för tittarna, så nej, den ska inte bort innan grundproblemen är lösta.

Jag är för racing och extrapoängen är inte racing, precis som DRS, men med dagens formel är racing inte det vi får, annat än det vi ibland observerar i mittfältet och vid enstaka försök av Verstappen i början av ett lopp innan däcken är för slitna.

WDC i år:
1. HAM
2. VER
3. BOT

Med andra ord ingen skillnad från förra året (Verstappen slutade trea pga fem retires, vs. Bottas ett). Lyckligtvis så kommer Verstappen att vara väldigt nära Hamiltons poäng, vilket kommer innebära att WDC inte är över (teoretiskt) innan US/MEX.
2021-05-02, 21:11
Medlem
brori75s avatar
Vad skyllde Verstappen på när han blev omkörd av Hamilton? Jag missade radiokommunikationen där.
Det är alltid något som det är fel på när det inte går grabbens väg.
Knappast bilens fel denna gång Maxen.
2021-05-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Mercedes är så pass nöjda med honom att man förlängde kontraktet, då pratar vi om världens bästa stall. Men det är klart, du kanske vet något som Mercedes talangchefer och Toto Wolff inte vet, om Bottas förmågor.

Hans förmåga är att vara tillräckligt duktig för att bära bilen i mål för att säkra WCC samtidigt som man inte stör stallets riktiga förare, något jag hade klarat av med fyra år av Mercedes-spons i ryggen.
2021-05-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Hans förmåga är att vara tillräckligt duktig för att bära bilen i mål för att säkra WCC samtidigt som man inte stör stallets riktiga förare, något jag hade klarat av med fyra år av Mercedes-spons i ryggen.
Ingen tvekan om att det är så. Bottas ska spela andra fiol och får bra betalt för det. Hade gärna bytt med honom.
2021-05-03, 18:00
Medlem
Jagejagvemedus avatar
https://www.racefans.net/2021/05/02/mazepin-penalised-for-holding-up-leader-despite-late-warning-by-team/
"Nikita Mazepin was given the first penalty point on his Formula 1 licence for holding up race leader Sergio Perez during the Portuguese Grand Prix."

Borde få licensen indragen om han fortsätter leverera så uselt

Video: https://streamable.com/vhzg1u
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2021-05-03 kl. 18:07.
2021-05-03, 18:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Anledningen till förarbytet hos Haas var helt och hållet ekonomin. Mazespins pappa pumpar in pengar i stallet och tack vare Mick fick de ett tyskt telebolag som sponsor.
2021-05-03, 18:46
Medlem
Ha Ha tredje racet,och redan straffpoäng. Undrar hur många race han blir avstängd i år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in