2021-05-03, 09:03
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är hennes normala script, att himla med ögonen och låtsas indignerad över att invandring ens nämns. Börjar nog bli lite uttjatat nu, i takt med att överrepresentationen kommit i fokus. Men det har fungerat tidigare och hon har till och med lyckats få med sig SVT på sitt tåg.
Nu kändes det dock som om hon inte riktigt nådde fram, 00-talet ringde och vill ha tillbaka sin invandringspolitiska diskussion "svenskarna har alltid varit värre" typ.
Ger mig fan på att hennes "utbrott" var riggat av SVT och hon själv! "Men du, kan du inte få ett sånt där häftigt utbrott och skrika åt Jimmie, som du gjorde inför förra valet? Det var ju sååå roligt då."

Annie vet att hon aldrig kan vinna en debatt mot fakta och statistik, vilket gör henne frustrerad och börjar skrika för att förekomma. Men JÅ borde ändå rabbla upp den smått smickrande statisk som hennes små "baaan" står för samt påpeka att hon har mycket blod på sina händer, då ryker topplocket på henne!
Citera
2021-05-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nån fler än jag som tycker att Löfven är en idiot?
Det är VÄLDIGT många som tycker som du.
Citera
2021-05-03, 09:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Ger mig fan på att hennes "utbrott" var riggat av SVT och hon själv! "Men du, kan du inte få ett sånt där häftigt utbrott och skrika åt Jimmie, som du gjorde inför förra valet? Det var ju sååå roligt då."

Annie vet att hon aldrig kan vinna en debatt mot fakta och statistik, vilket gör henne frustrerad och börjar skrika för att förekomma. Men JÅ borde ändå rabbla upp den smått smickrande statisk som hennes små "baaan" står för samt påpeka att hon har mycket blod på sina händer, då ryker topplocket på henne!

Eller så sammanföll hennes mens bara med debatten, men borde ni ha politiker som ständigt får känsloutbrott?
Citera
2021-05-03, 09:10
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Eller så sammanföll hennes mens bara med debatten, men borde ni ha politiker som ständigt får känsloutbrott?
Hela henvänstern bygger väl sin argumentation på just känslor?
Citera
2021-05-03, 09:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Hela henvänstern bygger väl sin argumentation på just känslor?

Ja så är det, kommer aldrig sakargument därifrån. De är lite fast i trotsåldern.
Citera
2021-05-03, 09:16
Medlem
I går bevisades mer än någonsin tidigare hur förlamad svensk politik är.

Vi har förrädare som är så otroligt kuvade och lågintelligenta, att de medvetet kör landet i botten.

Annie Lööf vägrar 100% se verkligheten.
När Åkesson påtalar den totalt misslyckade invandringen med ren fakta om våld i relation, replikerar Lööf med: -" I ditt första inlägg så måste du påtala att detta är ett importerat problem, du kränker barnen till dessa offer"....
Detta bevisar både att hon desperat försöker hitta en påhittad ursäkt som på ett falskt sätt ska kunna försvara ett av de största misstaget i Svensk historia.
Men också att hon vägrar se verklighetens Sverige.

Jag kan lova er att med dessa totalt verklighetsfrånvarande politiker är detta land med cyberfart på väg ner i avgrunden. Det är inte något påhittat "hokus pokus", det är sanningen.

Att höra kommentarer från SVT:s morgon tv med bl.annat Aftonbladets Lindberg är spiken i kistan. Här verifieras den stora lögnen som mantrat som skall fullföljas till den dag landet är ett minne blott av ett en gång blomstrande land..
Arma djävla idioter...
Citera
2021-05-03, 09:18
Medlem
ceyifam2s avatar
Opinionsundersökningarna visar på starkt stöd för Tuffe Uffe i debatterna, chockerande nog. Det är visserligen öppet mål att vara opposition nu, tyvärr, men att den där skojaren för många framstår som glänsande i debatterna är ett svaghetstecken för svensk politik i stort.

Trippel-alliansen M-KD-L har dock nu officiellt visat att de gärna vill styra med SD som stark partner. Gamla Alliansen är såklart härmed död och begraven, Charon har skeppat eländet över Acheron och någon återuppståndelse är inte att vänta i brådrasket.

C är i limbo, ska de gå vänsterut och stödja S? Räcker det ens för en regering? S kommer att fortsätta blöda så länge segregation och ökande klyftor plågar Sverige.

Möjligheterna att kunna bedriva en vänsterpolitik har sannolikt inte varit mindre de senaste 100 åren ungefär. C kan trösta sig med att det blir fortsatt ekonomiskt högervansinne framöver, men vad ska S, MP och V göra?
Senast redigerad av ceyifam2 2021-05-03 kl. 09:33.
Citera
2021-05-03, 09:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Var det någon som ens försökte dra nazistkortet mot Åkesson?

Nix. Det kortet har ingen bäring längre. Slår emot den som visar upp ett sådant kort. Tänk att LO har rätt många som tycker som SD. Dumt att irritera den gruppen.
Citera
2021-05-03, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
+++++ Annie Lööf: Ny statsminister! Go Annie Go!
++++ Märta Stenevik. Bra! Saklig. Påläst.
+++ Nooshi Dadgostar. Bra kommentarer. Saklig.
+++ Stefan Löfvén. Stabil. Pålitlig.
- Nyamko Sabuni. Instabil. Tappat fotfästet.
-- Ebba Busch. Bra försök men mig lurar du inte. Falsk!
---Jimmie Åkesson. Duperat högerkanten. Avskyvärd.
----Ulf Kristersson. Maktlysten men grundlurad av SD.
Det perfekta receptet för fortsatt kaos och oordning. Skarpt analyserat! Har du någon poängsättning för problemlösningarna, det skulle vara intressant att se.
Citera
2021-05-03, 09:23
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Inte blev jag klokare på vilka jag ska rösta på. I stället för att få information om var de olika partierna står görs det hela till ett underhållningsprogram där partiledarna försöker ta billiga poäng, hitta oförskämda formuleringar om varandra eller avsiktligt misstolka vad de andra säger. Sen blir jag besviken att de hela tiden ska avbryta varandra och inte respektera vem som har ordet.
Det blir inga höga betyg för någon av partiledarna och var partierna står i olika frågor är fortfarande höljt i dunkel för mig.
Annie Lööf var bara genuint otrevlig, tur att hon inte är min granne.
Stenevi verkar vara lätt korkad, men vad annat kan man vänta sig.
Dagostar kan väl inte vara den vassaste kniven i Vänsterpartiets låda. Hon vill vara både kommunist och liberal samtidigt vilket är lite svårt. Höj skatten och kasta pengarna i sjön verkar vara hennes ledmotiv.
Löfven är ju sällsynt tråkig och dessutom en dålig debattör, men verkar i vart fall inte vara opålitlig.
Sabuni uppträder på ett bra sätt men hon företräder ett hopplöst parti som man aldrig vet var man har.
Åkessons analys av samhällsproblem är klar, allt är invandringens fel. Många håller med honom och han får naturligtvis en hel del röster men han har inga reella lösningar på något.
Kristensson och Busch har utstrålning som avbarrade julgranar och är bara mot det mesta men har aldrig för något konstruktivt att föreslå.

Nej, tror få blev klokare av den här debatten. Alla håller hårt på sin redan kända politik. Få försökte sig något samarbete med någon annan. Delar din analys om partiledarna.

Att Åkesson inte har några lösningar tror jag beror på att han trots allt inte haft något inflytande trots en femtedel av väljarna bakom sig. Man vet inte vad deras politik innebär i praktiken. Om man inte tror att invandrare är idioter kommer hårdare krav att lösa många av invandringens problem. De får veta vad som gäller och kan anpassa sig efter det. Det kan räcka för att få dem att bli en del av landet. De som inte vill anpassa sig kanske inte ska vara här.
Citera
2021-05-03, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja ni, vad var det du inte förstod?
Jag undrar vem du tror jag är och jag undrar vem du är, eftersom du ger uttryck för att inte påverkas av hur Sverige utvecklas.
Citera
2021-05-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jimpa alltså sämst betyg enl. Demoskops tittarundersökning.
Svårare när man inte bara står på läktaren, pekar finger och skriker.
Offerkoftan sitter inte riktigt lika bra när man slickar röv.

Jag har under alla år jag läst trådar efter en debatt aldrig sett honom hamna högt upp, särskilt inte i AB:s undersökningar. Du ser inte det lustiga i att väljarstödet de facit ökat parallellt med alla dessa bottenbetyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in