2021-05-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Varje siffra över ett är på tok för högt för er.

Det allra mest fantastiska med er radikala Jimmie fans, det är ju hur oblyga ni är. Absolut ingen falang, inom något parti, har en lika kompromisslös hållning, och man har svårt att tro att M med vänner, kommer kunna separera sig själva från höger-högerextremismen.
Att vi har en öppen arbetslöshet på 10% och en invandring av 100.000 st i huvudsak outbildade bidragsturisterna bekymrar dig inte?
Samtidigt exploderar våld och otrygghet.
Citera
2021-05-03, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Inte blev jag klokare på vilka jag ska rösta på. I stället för att få information om var de olika partierna står görs det hela till ett underhållningsprogram där partiledarna försöker ta billiga poäng, hitta oförskämda formuleringar om varandra eller avsiktligt misstolka vad de andra säger. Sen blir jag besviken att de hela tiden ska avbryta varandra och inte respektera vem som har ordet.
Det blir inga höga betyg för någon av partiledarna och var partierna står i olika frågor är fortfarande höljt i dunkel för mig.
Annie Lööf var bara genuint otrevlig, tur att hon inte är min granne.
Stenevi verkar vara lätt korkad, men vad annat kan man vänta sig.
Dagostar kan väl inte vara den vassaste kniven i Vänsterpartiets låda. Hon vill vara både kommunist och liberal samtidigt vilket är lite svårt. Höj skatten och kasta pengarna i sjön verkar vara hennes ledmotiv.
Löfven är ju sällsynt tråkig och dessutom en dålig debattör, men verkar i vart fall inte vara opålitlig.
Sabuni uppträder på ett bra sätt men hon företräder ett hopplöst parti som man aldrig vet var man har.
Åkessons analys av samhällsproblem är klar, allt är invandringens fel. Många håller med honom och han får naturligtvis en hel del röster men han har inga reella lösningar på något.
Kristensson och Busch har utstrålning som avbarrade julgranar och är bara mot det mesta men har aldrig för något konstruktivt att föreslå.
Jag bara måste kommentera. Det första man ska veta är att svt har gjort hela upplägget så att det inte ska ge någon bra information till tittaren. Sen ska man veta att partierna säger en sak men gör något annat.Partiledare är mera skådespelare än genuina, så tror inte att du kan se något som är äkta.
Citera
2021-05-03, 08:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vet inte om högersamlingen drog hem några större applåder. Det blev däremot uppenbart att man inte kunde enas bakom SD:s immigrationslinje. Vilket förvirrar läget. Ganska mycket dessutom. Och sen undrar man ju hur vettigt det är gå i säng med dem (SD) när invandringen de facto sjunker.

Bara för att invandringen sjunker det året när många flygplan står på marken och det krävs tester hit och dit för att korsa en landsgräns så är vi snart tillbaka i det normala.

Det gäller redan nu att få ut informationen till MENA-länder och alla andra att Sverige inte längre är guld och gröna skogar. Få flyktingsmugglarna att helt enkelt titta åt andra länder.

De punkter som högerpartierna kom fram med var ok men absolut inte tillräckligt. Att försvåra för folk från att komma in är ett första steg med det viktigaste är att börja skicka tillbaka människor. Många av deras hemländer är inte längre krigsdrabbade värre än vad det är här i Sverige.

När balkanflyktingarna kom så var det alltid tal om att deras högsta dröm var att få komma hem igen. Bygga upp sitt land mm mm men sånt hörs aldrig från de som kommer hit nu.
Citera
2021-05-03, 08:06
Medlem
Kors i taket - hörde varken Lööf eller Löfven snacka om ”nazistiska rötter”, har dom givit upp?

Fjamåt!
Citera
2021-05-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Var det någon som ens försökte dra nazistkortet mot Åkesson?

Kan ge några ledtrådar:

Är förblindad av hat mot SD.
Varit på Bilderbergermöten.
Vurmar för pedofiler.
Vurmar för SLAVARBETE.
Vurmar för islamister.
Vill gräva sönder hela Norrland och skövla alla svenska skogar och sälja ut Sveriges tillgångar så att vinsterna hamnar utomlands.
Bryr sig inte om djur, natur och den biologiska mångfalden.
Elaka ögon.
Senast redigerad av karanan 2021-05-03 kl. 08:23.
Citera
2021-05-03, 08:13
Medlem
Crime-boy2s avatar
Nån fler än jag som tycker att Löfven är en idiot?
Citera
2021-05-03, 08:14
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Annie Lööf i vanlig men jag tror nog att det misstände (video):

Lööf till angrepp mot Åkesson-uttalande: ”Jag känner sådant förakt”
Partiledarna diskuterade mäns våld mot kvinnor utifrån den senaste tidens uppmärksammade kvinnomord. Debatten inleddes med en diskussion om förslag på straffskärpningar, men när Jimmie Åkesson fick en fråga om destruktiva mansnormer framhöll han att det finns en koppling mellan våld mot kvinnor och invandring.

Vi har importerat värderingar som vi hade mer eller mindre utrotat innan, sade SD-ledaren.

Jag känner sådant förakt när jag hör ditt resonemang. I decennier har kvinnor blivit misshandlade, torterade och dödade i sina hem, sade Annie Lööf.

– Låt inte den här debatten handla om invandring, du är helt förblindad av detta.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/het-ordvaxling-mellan-loof-och-akesson-om-vald-mot-kvinnor

Den örfilen hamnade nog lite på sidan faktiskt. Jag tror att många innerst inne håller med Jimmie Åkesson här även om vi naturligtvis har haft problem med kvinnovåld i det svenska samhället sedan tidigare. Man förstår vad Åkesson vill ha sagt och Annie Lööf klarar inte riktigt av att misstolka budskapet på samma sätt som hon har gjort vid tidigare tillfällen.
Det är hennes normala script, att himla med ögonen och låtsas indignerad över att invandring ens nämns. Börjar nog bli lite uttjatat nu, i takt med att överrepresentationen kommit i fokus. Men det har fungerat tidigare och hon har till och med lyckats få med sig SVT på sitt tåg.
Nu kändes det dock som om hon inte riktigt nådde fram, 00-talet ringde och vill ha tillbaka sin invandringspolitiska diskussion "svenskarna har alltid varit värre" typ.
Citera
2021-05-03, 08:21
Bannlyst
Jimpa alltså sämst betyg enl. Demoskops tittarundersökning.
Svårare när man inte bara står på läktaren, pekar finger och skriker.
Offerkoftan sitter inte riktigt lika bra när man slickar röv.
Senast redigerad av Krmkr 2021-05-03 kl. 08:25.
Citera
2021-05-03, 08:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jimpa alltså sämst betyg enl. Demoskops tittarundersökning.
Svårare när man inte bara står på läktaren och skriker.
Offerkoftan sitter inte riktigt lika bra när man slickar röv.

Det skulle väl i så fall snarare vara ett underbetyg på det svenska folket. Ni kommer gå under och förtjänar det. Lycka till med mångkulturen!
Citera
2021-05-03, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det skulle väl i så fall snarare vara ett underbetyg på det svenska folket. Ni kommer gå under och förtjänar det. Lycka till med mångkulturen!
Ni?
Citera
2021-05-03, 08:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ni?

Ja ni, vad var det du inte förstod?
Citera
2021-05-03, 08:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nån fler än jag som tycker att Löfven är en idiot?

Löfven är en socialdemokratisk kompromiss, den ända kandidaten som var tillräckligt dålig för att båda falangerna inom S skulle kunna acceptera honom som partiledare utan att hotet mot de egna blev för stor.
Interna strider inom S har alltså låtit landet ledas av en totalt inkompetent mumlare som partiet gör allt för att hålla borta från offentligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in