2021-05-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Selv om barna, i alle fall døtrene muligens ikke deltok, har de sviktet sin mor. Det er en skam.

Dette vet hverken du, eller Kornblomst, noe som helst om.
Det kan god hende det har vært slik, men alt dette er kun basert på udokumenterte påstander.
Bolony har tydeligvis god innsikt i familien, han kan trolig si noe om de påståtte terrorlignende tilstandene i S4.
Hvis Bolony kan bekrefte de mest vanvittige påstandene, vil jeg se på dette med nye øyne.
-AEH måtte stå for snømåkingen i S4.
-Hun måtte betale husleie
-Hun måtte betale strømregningen.
-Hun hadde så dårlig økonomi, at hun måtte prute i butikkene på det lokale kjøpesenteret
Det kan til og med hende at Bolony har noe å si om ektepakten, og bakgrunnen for denne avtalen.
Citera
2021-05-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det høres tvilsomt ut.

https://www.tv2.no/a/11435458/
Citera
2021-05-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Takk for info. Da stemte det.
Citera
2021-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det var Frøkendetetektiv som opplyste om dette i innlegg/kommentar #64075
Beklager!
Det går helt fint. Jeg er ikke lokalkjent, jeg.
Citera
2021-05-02, 17:45
Medlem
Citat:
Dette vet hverken du, eller Kornblomst, noe som helst om.
Det kan god hende det har vært slik, men alt dette er kun basert på udokumenterte påstander.
Bolony har tydeligvis god innsikt i familien, han kan trolig si noe om de påståtte terrorlignende tilstandene i S4.
Hvis Bolony kan bekrefte de mest vanvittige påstandene, vil jeg se på dette med nye øyne.
-AEH måtte stå for snømåkingen i S4.
-Hun måtte betale husleie
-Hun måtte betale strømregningen.
-Hun hadde så dårlig økonomi, at hun måtte prute i butikkene på det lokale kjøpesenteret
Det kan til og med hende at Bolony har noe å si om ektepakten, og bakgrunnen for denne avtalen.

Det eneste som kan bekrefte noe sånt er sladder og det er som kjent aldri pålitelig. Pålitelig er derimot førstehåndskjennskap til det, altså blitt fortalt det av AEH selv. Vedkommende er neppe på Flashback
Citera
2021-05-02, 18:10
Medlem
Citat:
Eventuelle øst-europeiske kidnappere har kun stått for bortføringsdelen, som kan ha ha endt med fatalt utfall. Jfr brutaliten ved bortføringssakene i Bergen. Hvis dette var en reell kidnapping, er det selvsagt helt andre folk som har planlagt dette. Jeg heller nå mot at det har vært et uaktsomt drap, et uhell, men utelukker ikke helt at det kan ha vært en kidnapping. Etter at Hemiø overtok etter Hernovica, har hun til stadighet vært nøye med å presisere dette.
Du nevnte i et tidligere innlegg at Skanse* var bortreist rundt tidspunktet for forsvinningen. Dette skulle visstnok være den eneste helga i året de var på hytta. Jeg påpekte da at forsvinningen fant sted i uka, og ikke i helgen. Alle vet at Letvi* var på hytta, men har du nye opplysninger om Skanse*?
uhell for så å sette i gang et slikt opplegg. Det å skjule en forbrytelse gir skjerpet straff. Et rent uhell ville gitt gm mange gode år i frihet. Dette med uhell er egentlig for dumt å kommentere
Citera
2021-05-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Der kan vi lese « I tiden etter forsvinningen ble bilen undersøkt av politiet, får TV 2 opplyst av personer med god kjennskap til saken.»

Mao ingen lik kjøring. AEH ble ført levende ut av huset.
Citera
2021-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Der kan vi lese « I tiden etter forsvinningen ble bilen undersøkt av politiet, får TV 2 opplyst av personer med god kjennskap til saken.»

De skulle nok ha undersøkt en Ford Focus nærmere. Denne dro fra S4 før politiet kom.
Citera
2021-05-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Sannsynligvis gjorde hun det

Ukjent vitne i Hagen-saken: – Hun beveget munnen som om hun sa «Hjelp meg!»
Et vitne mener å ha sett Anne Elisabeth Hagen i live tidlig på ettermiddagen den dagen hun forsvant 31. oktober 2018. Nå står hun frem med sin historie.

En kvinne stirrer mot henne
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.

Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.

– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.

Åsted Norge har stilt flere konkrete spørsmål om hva politiet har gjort rundt denne vitneobservasjonen. Blant annet om den røde bilen har dukket opp i etterforskningsmaterialet og om politiet har planer om nye avhør.

Øst politidistrikt har blitt forelagt opplysningene fra dette vitnet. I en kommentar svarer påtaleleder Haris Hrenovica følgende:

«Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppfølging.»

Link

https://www.tv2.no/a/11499053/

Nytt vitne står frem: Mener at hun så Anne-Elisabeth i en rød BMW

Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.

Link

https://www.tv2.no/a/11513128/
Senast redigerad av Braskamin58 2021-05-02 kl. 23:01.
Citera
2021-05-02, 22:17
Medlem
Her hvor jeg bor kjenner vi hverandre rimelig godt, og så har vi noen vi ikke kjenner så godt, og så har vi noen vi ikke kjenner i det hele tatt.

Det er noen hus i klynge, de har et garasje anlegg, men de kan også kjøre til døren. Jeg må helt ærlig si at jeg nå når jeg legger meg i kveld ikke aner om det er noen av de som har vært ute å kjørt, eller kjørt helt opp til døren.

Ikke har jeg peiling på om de jeg kjenner godt hadde svigerfar på besøk på torsdag, eller dro sent på jobben på fredag. Jeg har lagt merke til at noen har hjemme kontor, men hvilke dager de går inn på selve jobben aner jeg ikke.

Vi har også en gang og sykkelvei, det hender at folk kjører der, både kommunen på oppdrag, og folk som tar snarvei. Jeg pleier å merke meg når jeg ser det, mest med tanke på at det ikke bare er meg selv som av og til tar meg til rette, men jeg husker ikke hvem det var, eller hvilken bil jeg så sist.

Jeg tror noen tenker naboer reagerer på mer enn de faktisk gjør. De fleste bryr seg ikke, reagerer ikke på om en bikkje bjeffer.

Er det derimot en hundebæsj 💩 så skal det annonseres på Facebook.

Jeg ser ikke noe oppsiktsvekkende med å kjøre opp til et hus. Ikke engang med en liten lastebil. Folk får jo stadig levert en ny sofa, vaskemaskin eller hva det måtte være. Vi biter oss ikke så nye merke til hva som skjer, ikke en gang om man må rygge til møteplass for å passere, husker man nødvendigvis hvem man rygget for.
Citera
2021-05-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
De skulle nok ha undersøkt en Ford Focus nærmere. Denne dro fra S4 før politiet kom.
Ja. Finner ikke at den ble undersøkt umiddelbart. Ikke lett for noen å se hva som foregår hvis bagasjerommet er åpent og den er rygget helt bort til døren. Kan også ha vært en annen bil brukt.
«månedene før pågripelsen av Tom Hagen, undersøkte politiet flere av kjøretøyene som den nå drapssiktede 70-åringen har benyttet siden kona Anne-Elisabeth Hagen forsvant den 31. oktober 2018.

Fra før er det kjent at Tom Hagens gamle bil ble undersøkt av politiet og levert tilbake til den nye eieren en måneds tid før pågripelsen 28. april. Denne bilen ble solgt allerede i mai 2019. Politiet har bekreftet at de tok beslag i bilen.

NRK får opplyst at også flere biler har vært i politiets søkelys i forkant av pågripelsen.

Den aktuelle bilen, en Ford Focus, har blitt brukt av Hagen ved flere anledninger, men sto ikke registrert på han. Bilen ble solgt til en forhandler i mars i år.

Kort tid etter at bilen ankom bilforretningen på Østlandet, fikk de besøk av politiet som tok med seg Focusen for undersøkelser, får NRK opplyst.

NRK vet at politiet også tidligere har gjort undersøkelser knyttet til bilen. Disse undersøkelsene ble gjort flere måneder før bilen ble solgt.»
https://www.nrk.no/norge/hagen-familiens-bil-solgt---politiet-hentet-den-hos-forhandler-1.15006851
Citera
2021-05-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sannsynligvis gjorde hun det

Ukjent vitne i Hagen-saken: – Hun beveget munnen som om hun sa «Hjelp meg!»
Et vitne mener å ha sett Anne Elisabeth Hagen i live tidlig på ettermiddagen den dagen hun forsvant 31. oktober 2018. Nå står hun frem med sin historie.

En kvinne stirrer mot henne
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.

Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.

– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.

Åsted Norge har stilt flere konkrete spørsmål om hva politiet har gjort rundt denne vitneobservasjonen. Blant annet om den røde bilen har dukket opp i etterforskningsmaterialet og om politiet har planer om nye avhør.

Øst politidistrikt har blitt forelagt opplysningene fra dette vitnet. I en kommentar svarer påtaleleder Haris Hrenovica følgende:

«Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppfølging.»

Link

https://www.tv2.no/a/11499053/

Nytt vitne står frem: Mener at hun så Anne-Elisabeth i en rød BMW

Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.

Link

https://www.tv2.no/a/11513128/
Hun ble også observert i utlandet av flere øyevitner. Øyevitner er blant domstolens dårligste bevis. Det er nesten som beviset på jesus oppstandelse. Noen trodde det var gartneren, andre at det var to menn, en annen at det var en engel og noen ble så redde at de ikke forstod at det var jesus. Tror mer på krimteknikerne. Spor etter kvelning.
Senast redigerad av LH07 2021-05-02 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in