2021-05-02, 19:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Nej det är inte alls det vi pratar om. Vi pratar om att en audit har försökt
stoppas och att varför vissa är emot detta och deras möjliga motiv och hur
detta emottages från en opolitisk/neutral hållning.
Det ser inte bra ut när man försöker stoppa en undersökning.

Så du använder "100 advokater" som någon slags metafor? Hur ska man någonsin ta dig på allvar när du pratar på det där sättet? Skärpning
2021-05-02, 19:19
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så från ”hundratals” advokater till 100 advokater, till 50 advokater och nu till ”åtminstone en advokat”, ja ni i sekten forsätter att påvisa att det här med siffror inte är er starka sida.

Ja vet att det var EN domare som avslog begäran om att auditen skulle stoppas.
Jag förstår att du tycker det är ynkligt med bara en om jag förstått saken rätt?
2021-05-02, 19:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Nu dra msm tillbaka delar av tidigare påståenden om att Ryssland påverkat valet 2020.

Hur mycket substans finns kvar i den historian?

"NYT, NBC, & WaPo retract claim that FBI warned Rudy Giuliani he was targeted by ‘Russian influence’ operation"

https://www.rt.com/usa/522723-wapo-nyt-nbc-correction-russia-giuliani/
2021-05-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ja vet att det var EN domare som avslog begäran om att auditen skulle stoppas.
Jag förstår att du tycker det är ynkligt med bara en om jag förstått saken rätt?

Även om en advokat och en domare huvudsakligen har samma utbildning i botten, så är dessa två, olika delar av rättssystemet. En domare som avkunnat en dom i detta ärende kan rimligen inte ha någonting med ett okänt antal advokater (1, 50, 100, hundratals) att göra, annat än att de möjligen har uppträtt i samma rättsinstitution. Så jag förstår inte din jämförelse.

Ungefär som att säga att i stället för hundratusentals falska röstsedlar som fraktades omkring i en lastbil i staden, mitt i natten på väg för att dumpas i en vallokal, så var det en enstaka röstsedel som någon glömt på en buss när denne var på väg till vallokalen för att rösta.
2021-05-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nja, jag vill inte påstå att jag litar på rättsväsendet till 100 procent, men betydligt mer än ni trumpister och er litar jag inte ett dugg på. Trump är ju ökänd för att ljuga.

Jag ogillar lögner och det gör de flesta människor. Vi reagerar negativt när lögner sprids. Inte därför att vi är oroliga över att ni kan få rätt, snarare är det fråga om en slags avsky. Man blir avog mot personer som verkar ljuga, eller hur. Man misstror dem, de skapar misstro och dålig stämning.

På sätt och vis tycker vi också synd om er. Att ni har fastnat i detta träsk och har ältat samma sak så länge.

Nu har det gått sex månader sedan valet och hela tiden har Trumps team letat efter bevis och de har fått en massa människor att "hjälpa till". Och ändå hittar man inga bevis för att Biden vann valet med hjälp av valfusk. Det verkar ju minst sagt absurt, eller hur?
Ni sprider alltså påståenden, falska spår gång på gång utan att något bevisas. Det är helt enkelt inte sunt, det är giftigt. Därför reagerar jag.

Och som sagt: Trump pratade ju långt före valet om valfusk. Om jag förlorar så beror det på valfusk, sa han. Ja, vad skulle han säga när opinionsmätningarna hela tiden visade att Biden hade övertaget. Valfusk-kampanjen planerades långt innan valet var klart.

Dom som startade den misstanken, om valfusk, var ju demokraterna själva som i 4 års tid jagade bevis på att valet 2016 var riggat.

Skillnaden nu är att dom sälva blev tagna med fingrarna i syltburken och försöker desperat täcka över bevisen.

Misstankarna nu är befogade och verkligt konkreta, auditen är också verklig och fysiskt pågående.

Dom enda konspiratörerna i den här tråden är ni som tjafsar om någon diffus sammansvärjning som skulle ligga bakom valfusk anklagelserna.

Det är senaten i Maricopa county som har beställt auditen, det är väldigt fysiskt konkret och dom har väljarna i ryggen.

Det är mer än man kan säga om demokraterna som i fyra års tid slösade skattebetalarnas pengar på en ogrundade teori och sen försökt impeacha sittande president TVÅ gånger utan framgång.

Så kom inte och snacka om att förleda folket, det har vi sett nog av.

NU är det folket (väljarna) själva som ställer krav. Inte etablissemanget med sin egen agenda.

Och dom är livrädda att sanningen ska komma fram.
Senast redigerad av vinkelhak 2021-05-02 kl. 19:44.
2021-05-02, 19:42
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Nej det är inte alls det vi pratar om. Vi pratar om att en audit har försökt
stoppas och att varför vissa är emot detta och deras möjliga motiv och hur
detta emottages från en opolitisk/neutral hållning.
Det ser inte bra ut när man försöker stoppa en undersökning.
Om det hade varit en undersökning genomförd av oberoende kvalificerade experter, då hade man ju inte försökt stoppa den. Nu var det ju istället medlemmar i Trump-kulten som genomför undersökningen, helt utan övervakning eller transparens. Detta är såklart helt oacceptabelt och är tillräcklig grund för att stoppa undersökningen.

Och ja, demokraterna i Arizona har en handfull advokater som är anlitade för att tillvarata deras intressen i diverse valrelaterade stämningar. Båda partierna har självklart advokater i alla delstater. Det är inte speciellt nära de påstående som du och andra gjort om att "demokraterna har fått panik och skickar 100 advokater till Arizona".
2021-05-02, 19:45
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Dom som startade den misstanken, om valfusk, var ju demokraterna själva som i 4 års tid jagade bevis på att valet 2016 var riggat.

Skillnaden nu är att dom sälva blev tagna med fingrarna i syltburken och försöker desperat täcka över bevisen.

Misstankarna nu är befogade och verkligt konkreta, auditen är också verklig och fysiskt pågående.

Dom enda konspiratörerna i den här tråden är ni som tjafsar om någon diffus sammansvärjning som skulle ligga bakom valfusk anklagelserna.

Det är senaten i Maricopa county som har beställt auditen, det är väldigt fysiskt konkret och dom har väljarna i ryggen.

Det är mer än man kan säga om demokraterna som i fyra års tid slösade skattebetalarnas pengar på en ogrundade teori och sen försökt impeacha sittande president TVÅ gånger utan framgång.

Så kom inte och snacka om att förleda folket, det har vi sett nog av.

NU är det folket (väljarna) själva som ställer krav. Inte etablissemanget med sin egen agenda.

Och dom är livrädda att sanningen ska komma fram.

Det man jagade bevis efter var inte att valet var riggat, utan att Ryssland hade påverkat valet. Det lyckade man också bevisa. Sen lyckades man inte bevisa att Trump själv hade haft något samröre med Ryssarna.
2021-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Den som tjatar mest om resultatet av auditen är ju Nixster. Det är hans enda trick, förutom att försöka lura folk att det skulle pågå en stämning på 160 bazillioner.

Vilka falska skitsnackare ni är. Ni formligen vrålar efter svar, i inlägg upp och inlägg ner. Nixter informerar om upplägget men det retar förmodligen er att resultatet kan bli precis det ni förnekat i sex månader nu.

Det svider antar jag.
2021-05-02, 19:51
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Även om en advokat och en domare huvudsakligen har samma utbildning i botten, så är dessa två, olika delar av rättssystemet. En domare som avkunnat en dom i detta ärende kan rimligen inte ha någonting med ett okänt antal advokater (1, 50, 100, hundratals) att göra, annat än att de möjligen har uppträtt i samma rättsinstitution. Så jag förstår inte din jämförelse.

Ungefär som att säga att i stället för hundratusentals falska röstsedlar som fraktades omkring i en lastbil i staden, mitt i natten på väg för att dumpas i en vallokal, så var det en enstaka röstsedel som någon glömt på en buss när denne var på väg till vallokalen för att rösta.

Tråkigt att du missade poängen helt och hållet. Tror inte vi kommer så mycket
längre här om ni tror att antalet juridiska ombud är det mest relevanta här.
2021-05-02, 20:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det man jagade bevis efter var inte att valet var riggat, utan att Ryssland hade påverkat valet. Det lyckade man också bevisa. Sen lyckades man inte bevisa att Trump själv hade haft något samröre med Ryssarna.

Hur lyckades ryssen med här?
Hur många valsedlar pratar vi om?
2021-05-02, 20:15
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur lyckades ryssen med här?
Hur många valsedlar pratar vi om?
Som sagt så har det aldrig varit frågan om att Ryssland skulle ha fabricerat valsedlar eller liknande. Det man letat och hittat bevis för är att Ryssland bedrivit en omfattande påverkanskampanj med målet att Trump skulle vinna över Clinton.

Om man vill veta mer om det kan man läsa här: https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_United_States_ele ctions
2021-05-02, 20:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Som sagt så har det aldrig varit frågan om att Ryssland skulle ha fabricerat valsedlar eller liknande. Det man letat och hittat bevis för är att Ryssland bedrivit en omfattande påverkanskampanj med målet att Trump skulle vinna över Clinton.

Om man vill veta mer om det kan man läsa här: https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_United_States_ele ctions

Finns det mer bevis än det här?

"Fabricated articles and disinformation were spread from Russian government-controlled media, and promoted on social media."

Vilka artiklar syftar det på?
Men jag är alltid på min vakt när jag läser RT t.ex.

Se bara vad dom skriver i dag.

"NYT, NBC, & WaPo retract claim that FBI warned Rudy Giuliani he was targeted by ‘Russian influence’ operation"
https://www.rt.com/usa/522723-wapo-nyt-nbc-correction-russia-giuliani/

Just den här gången verkar RT ha rätt för en gångs skull.
Någon borde undersöka vilket land som låg bakom dessa tidningars påståenden.

Vad var syftet med desinformation, och vem tjänade på desinformationen?
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-05-02 kl. 21:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in