Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Nja, jag vill inte påstå att jag litar på rättsväsendet till 100 procent, men betydligt mer än ni trumpister och er litar jag inte ett dugg på. Trump är ju ökänd för att ljuga.
Jag ogillar lögner och det gör de flesta människor. Vi reagerar negativt när lögner sprids. Inte därför att vi är oroliga över att ni kan få rätt, snarare är det fråga om en slags avsky. Man blir avog mot personer som verkar ljuga, eller hur. Man misstror dem, de skapar misstro och dålig stämning.
På sätt och vis tycker vi också synd om er. Att ni har fastnat i detta träsk och har ältat samma sak så länge.
Nu har det gått sex månader sedan valet och hela tiden har Trumps team letat efter bevis och de har fått en massa människor att "hjälpa till". Och ändå hittar man inga bevis för att Biden vann valet med hjälp av valfusk. Det verkar ju minst sagt absurt, eller hur?
Ni sprider alltså påståenden, falska spår gång på gång utan att något bevisas. Det är helt enkelt inte sunt, det är giftigt. Därför reagerar jag.
Och som sagt: Trump pratade ju långt före valet om valfusk. Om jag förlorar så beror det på valfusk, sa han. Ja, vad skulle han säga när opinionsmätningarna hela tiden visade att Biden hade övertaget. Valfusk-kampanjen planerades långt innan valet var klart.
Dom som startade den misstanken, om valfusk, var ju demokraterna själva som i 4 års tid jagade bevis på att valet 2016 var riggat.
Skillnaden nu är att dom sälva blev tagna med fingrarna i syltburken och försöker desperat täcka över bevisen.
Misstankarna nu är befogade och verkligt konkreta, auditen är också verklig och fysiskt pågående.
Dom enda konspiratörerna i den här tråden är ni som tjafsar om någon diffus sammansvärjning som skulle ligga bakom valfusk anklagelserna.
Det är senaten i Maricopa county som har beställt auditen, det är väldigt fysiskt konkret och dom har väljarna i ryggen.
Det är mer än man kan säga om demokraterna som i fyra års tid slösade skattebetalarnas pengar på en ogrundade teori och sen försökt impeacha sittande president TVÅ gånger utan framgång.
Så kom inte och snacka om att förleda folket, det har vi sett nog av.
NU är det folket (väljarna) själva som ställer krav. Inte etablissemanget med sin egen agenda.
Och dom är livrädda att sanningen ska komma fram.