Citat:
Ursprungligen postat av
vinkelhak
Jag är inte ett dugg orolig. Det uttrycks dock väldigt stor oro här inne av er som inte tror på valfusk och ett evigt tjat om resultatet av auditen, så jag vill bara lugna er.
100 tals demokratiska jurister på plats och en demokratisk domare som överser, kan det bli bättre än så?
Ni litar ju 100 procent på rättsväsendet, så varför detta tjat?
Nja, jag vill inte påstå att jag litar på rättsväsendet till 100 procent, men betydligt mer än ni trumpister och er litar jag inte ett dugg på. Trump är ju ökänd för att ljuga.
Jag ogillar lögner och det gör de flesta människor. Vi reagerar negativt när lögner sprids. Inte därför att vi är oroliga över att ni kan få rätt, snarare är det fråga om en slags avsky. Man blir avog mot personer som verkar ljuga, eller hur. Man misstror dem, de skapar misstro och dålig stämning.
På sätt och vis tycker vi också synd om er. Att ni har fastnat i detta träsk och har ältat samma sak så länge.
Nu har det gått sex månader sedan valet och hela tiden har Trumps team letat efter bevis och de har fått en massa människor att "hjälpa till". Och ändå hittar man inga bevis för att Biden vann valet med hjälp av valfusk. Det verkar ju minst sagt absurt, eller hur?
Ni sprider alltså påståenden, falska spår gång på gång utan att något bevisas. Det är helt enkelt inte sunt, det är giftigt. Därför reagerar jag.
Och som sagt: Trump pratade ju långt före valet om valfusk. Om jag förlorar så beror det på valfusk, sa han. Ja, vad skulle han säga när opinionsmätningarna hela tiden visade att Biden hade övertaget. Valfusk-kampanjen planerades långt innan valet var klart.