Citat:
Ursprungligen postat av
ronaldo77
Självklart ska man använda spoilerfunktionen men varför går man in på Robinson tråden överhuvudtaget när man inte sett avsnittet? Risken finns såklart att folk inte använder spoiler så varför ta den risken att få avsnittet spoilat? Låter inte speciellt smart
Jag undviker tråden innan jag sett dagens avsnitt. Inte bara för risken att bli spoilad utan kanske mest för att det inte känns relevant att delta i diskussionen om jag inte sett samtliga avsnitt.
Ni som förespråkar spoilerlösningen, vad är det egentligen ni vill diskutera/läsa när ni besöker tråden utan att ha sett det senaste avsnittet? Är genuint nyfiken på detta.
Tycker att regeln är omotiverad/oproportionerlig, som det är nu så får nästan varenda inlägg spoilermarkeras. Man kan väl nästan förutsätta att de flesta som är så insnöade att de vill diskutera en dokusåpa på internet också är så pass engagerade att de ser avsnitten så fort de har möjlighet? Tycker att casuals som kollar de vanliga tv-sändningarna, som väl rimligtvis måste vara i minoritet år 2021, får stå sitt kast.