2021-05-02, 18:14
Medlem
Om inget annat händer ...
Tror mer på rykteterna att Tova Sophia kliver in som en älg ur en tallskog framöver från Gränslandet och hamnar i final.. Och med lite tur, vinner skiten ..
Senast redigerad av SKIL 2021-05-02 kl. 18:19.
2021-05-02, 18:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89

Jag skrev exakt samma sak som du, fast med andra ord.
Vem är idioten? Nu gjorde du bort dig när du ville leka smart.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-05-02 kl. 18:16.
2021-05-02, 18:47
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Självklart ska man använda spoilerfunktionen men varför går man in på Robinson tråden överhuvudtaget när man inte sett avsnittet? Risken finns såklart att folk inte använder spoiler så varför ta den risken att få avsnittet spoilat? Låter inte speciellt smart
Jag undviker tråden innan jag sett dagens avsnitt. Inte bara för risken att bli spoilad utan kanske mest för att det inte känns relevant att delta i diskussionen om jag inte sett samtliga avsnitt.

Ni som förespråkar spoilerlösningen, vad är det egentligen ni vill diskutera/läsa när ni besöker tråden utan att ha sett det senaste avsnittet? Är genuint nyfiken på detta.

Tycker att regeln är omotiverad/oproportionerlig, som det är nu så får nästan varenda inlägg spoilermarkeras. Man kan väl nästan förutsätta att de flesta som är så insnöade att de vill diskutera en dokusåpa på internet också är så pass engagerade att de ser avsnitten så fort de har möjlighet? Tycker att casuals som kollar de vanliga tv-sändningarna, som väl rimligtvis måste vara i minoritet år 2021, får stå sitt kast.
Senast redigerad av Nightcr4wler 2021-05-02 kl. 18:51.
2021-05-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Tycker att casuals som kollar de vanliga tv-sändningarna, som väl rimligtvis måste vara i minoritet år 2021, får stå sitt kast.

Nu är det ju så att onlinetittarna bara är 1/5 av dom som tittar på tv-sändningen.
Senaste så tittade 648000 via tv, 132000 online.

Så minoriteten är onlinetittarna!

Spoilerreglerna finns, då kan man faktiskt följa dom.
2021-05-02, 18:58
Medlem
Ja jag har extremt svårt att se vem fan som vill gå in här när man inte följer det noga eller har sett dagens avsnitt.

Senast redigerad av LagetBak 2021-05-02 kl. 19:01.
2021-05-02, 19:16
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Nu är det ju så att onlinetittarna bara är 1/5 av dom som tittar på tv-sändningen.
Senaste så tittade 648000 via tv, 132000 online.

Så minoriteten är onlinetittarna!

Spoilerreglerna finns, då kan man faktiskt följa dom.
Jag syftar på att onlinetittarna är i majoritet på flashback, vilket väl är det relevanta när det kommer till hur regelverket på just flashback ska utformas.

Av någon anledning tänker jag att boomers som kollar tvsändningarna inte är lika benägna att diskutera skiten på flashback. Ser ingen spike i mängden inlägg efter att avsnitten sänts på tv. Sida efter sida fylls av inlägg med spoilermarkeringar (samt OT-diskussioner om spoilerregeln som jag själv nu deltar i) och det känns fruktansvärt onödigt.
Senast redigerad av Nightcr4wler 2021-05-02 kl. 19:19.
2021-05-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Tycker att regeln är omotiverad/oproportionerlig, som det är nu så får nästan varenda inlägg spoilermarkeras. Man kan väl nästan förutsätta att de flesta som är så insnöade att de vill diskutera en dokusåpa på internet också är så pass engagerade att de ser avsnitten så fort de har möjlighet? Tycker att casuals som kollar de vanliga tv-sändningarna, som väl rimligtvis måste vara i minoritet år 2021, får stå sitt kast.

Jag är rätt traditionsbunden och har länge förespråkat spoiler men skriver under på att regeln känns väldigt omotiverad, i alla fall i denna tråd. Tycker det knappt förs några diskussioner när programmet väl sänds utan det är sida upp och sida ner med massa spoilers innan programmet har sänts.

Bara ett krasst konstaterande och min syn på det hela. Med reservation för att min kovändning kan bero på att jag inte är alltför investerad i programmet, och inte bryr mig nämnvärt om jag skulle råka få veta vad som händer innan jag sett programmet.
2021-05-02, 19:43
Medlem
Tror Ludde åker härnäst. Tror William & Rickard röstar med gamla Lag Syd för att göra f.d. Nord svagare. Om de är smarta röstar de med gamla lag Syd 2 gånger så att f.d. Nord endast blir 2 pers kvar. Sen röstar de med f.d. Nord så att f.d. Syd blir 2 kvar. Då får vi 2 nordare, 2 sydare & 2 av nykomlingarna.
2021-05-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Om inget annat händer ...
Tror mer på rykteterna att Tova Sophia kliver in som en älg ur en tallskog framöver från Gränslandet och hamnar i final.. Och med lite tur, vinner skiten ..

Tveksamt om de andra deltagarna kommer att låta någon från Gränslandet att gå till topp 2. Har man varit i Gränslandet kan man ses som en ovärdig vinnare och det har tidigare varit någon röstning i finalveckan.
2021-05-02, 20:01
Medlem
dialektikers avatar
Sömnpiller men spolar och tittar lite hafsigt. Alla är så extremt präktiga. Anki, tantig. Tulltjänstemannen Annika är väl lite mer uthärdlig.
Joanna är den gulligaste och mest avslappnade. Söt är hon också.
Hon är den enda intressanta av dem.

Lappen ser ju 10 år äldre ut än vad han är.
2021-05-02, 20:07
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Bara jag som reagerar på att arga snickaren ser mer härjad ut än samtliga deltagare? Hur lever karln egentligen? Ser ut som att han nyss vaknat upp efter en veckolång bläcka på meth och starksprit
2021-05-02, 20:07
Medlem
Funderar på var den utröstade är natten mellan utröstning och ankomst till gränslandet dagen efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in