Citat:
Ursprungligen postat av
pinnpelle88
Hahaha, du är ett hopplöst fall, du är en duktig idiot som skulle döda din egen mamma om tv-rutan sa det. Jävla robot.
Jag var anarkist innan du föddes. Det innebär dock inte att jag går på allt trams ny-religiösa kommer med.
Det du/ni är ute efter - och vad det här egentligen handlar om - är att ni vill känna er "upplysta och vakna" Att ni fattat något andra inte fattat. Det är exakt det som religiösa människor känner när de blir frälsta av Jesus. De ser ljuset och de ser fienden satan i allt. Det blir så enkelt att leva när man befinner sig i en bubbla.
Antivaxxers rörelsen började med att folk ville skylla sina medfödda missbildningar på läkemedelsindustrin. Mödrar fick något att rikta sin sorg emot för att de fick autistiska efterblivna barn. Det kändes så skönt. Sen kom upplysningen - som grädden på mosset - insikten i att vi lever i en lögn. Mitt liv kunde bli bättre om inte dumma regeringen ljugit, etc etc.
Obildat slödder helt enkelt.
Förstå mig rätt nu. Jag är helt emot "systemet" men jag ägnar mig åt fakta och verkligheten (så gott det går).