Citat:
Ursprungligen postat av
Bruk1313
Det är såklart helt ok att intervjuas av DN och säga vad man tycker. En annan sak att profitera på en flickas död eller att försöka hindra verkställandet av en dom från kammarrätten. Hon ville behålla ett barn som inte var hennes.
Jag tror också att S och A kommer få flytta hem till sin mamma. Förutsatt att mamman håller sig drogfri och har en bra omsorgsförmåga så borde det ske, även om det såklart sticker i ögonen på folk. Det är hennes barn och förutsatt att det som gav anledning till LVU är åtgärdat så ska barnen hem.
Fan vilken svår balansgång det är.
Jag håller med dig i precis allt!! Gu vad skönt att se en till människa se vad jag ser!! Jag tror som du att familjehemmet ville ha flickan och när denne inte fick det i livet, så försöker hon få henne till sin egen efter döden iom allt hon gör i media - obeskrivligt osmakligt och djupt oetiskt:/
Oavsett vad som har hänt så sitter det en biologisk mamma som har förlorat sitt barn någonstans i Sverige, och det finns gissningsvis en hel biologisk familj inkl närstående som också sörjer och som får se detta mediala spektakel där en familjehemsmamma efter avslutat uppdrag reser gravsten, skriver bok, säljer smycken, affischer, häckar i morgonsoffor etc i deras flickas namn....
Ja, jag håller även med om att hennes jagande mkt väl kan ha bidragit till både familjens noja som psykiska ohälsa, och i förlängningen lett till de drastiska beslut som sedan fattades när olyckan var ett faktum...:/