2021-04-18, 16:47
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Framkommer i FUP i ett brev där han ber om hjälp att driva in skulder. ”Musse i Rinkeby” skrev han men den skulden skulle han ta hand om själv.

Aaa såg också det det var Yossry också
Citera
2021-05-01, 22:40
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Såg precis avsnitt 3 av dokumentären, 95% av innehållet hade man ju redan sett. Upprepning på upprepning på upprepning, de hade kunnat få in allt i ett avsnitt.
Ja den var lite seg. Mycket upprepningar.

Om fallet: tycker det är kasst att ett så stort bedrägeri med så sjukt många offer och så mkt pengar bara ska ge 7,5 års fängelse. I USA för samma brott hade det nog blivit närmare en livstid. Franco var ju bara drygt 30, stor risk att han fortsätter på samma sätt när han kommer ut om 5-6 år och fortfarande är i 30-års åldern. Suget efter champagne, sportbilar och tjejer lär ju inte försvinna på en sån lirare. Minst 15 år tycker jag hade känts mer rimligt. Annars är det ju nästan värt risken med 5-6 år på kåken (med eget rum, god mat, TV, PlayStation, gym, biljard och många kompisar) om uppsida är att man kan dra in 15-20 miljoner på bedrägeri.
Citera
2021-05-02, 02:37
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja den var lite seg. Mycket upprepningar.

Om fallet: tycker det är kasst att ett så stort bedrägeri med så sjukt många offer och så mkt pengar bara ska ge 7,5 års fängelse. I USA för samma brott hade det nog blivit närmare en livstid. Franco var ju bara drygt 30, stor risk att han fortsätter på samma sätt när han kommer ut om 5-6 år och fortfarande är i 30-års åldern. Suget efter champagne, sportbilar och tjejer lär ju inte försvinna på en sån lirare. Minst 15 år tycker jag hade känts mer rimligt. Annars är det ju nästan värt risken med 5-6 år på kåken (med eget rum, god mat, TV, PlayStation, gym, biljard och många kompisar) om uppsida är att man kan dra in 15-20 miljoner på bedrägeri.
Han fick ju mycket mer än 20 mille
Citera
2021-05-02, 05:32
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja den var lite seg. Mycket upprepningar.

Om fallet: tycker det är kasst att ett så stort bedrägeri med så sjukt många offer och så mkt pengar bara ska ge 7,5 års fängelse. I USA för samma brott hade det nog blivit närmare en livstid. Franco var ju bara drygt 30, stor risk att han fortsätter på samma sätt när han kommer ut om 5-6 år och fortfarande är i 30-års åldern. Suget efter champagne, sportbilar och tjejer lär ju inte försvinna på en sån lirare. Minst 15 år tycker jag hade känts mer rimligt. Annars är det ju nästan värt risken med 5-6 år på kåken (med eget rum, god mat, TV, PlayStation, gym, biljard och många kompisar) om uppsida är att man kan dra in 15-20 miljoner på bedrägeri.
De flesta svenskar som har jobb och kan ta lån skulle inte vilja åka in när de är 30 och komma ut när de är 35. Ganska stor skillnad och sedan vara skuldsatt resten av livet. Ja Instagrambrud kan han få men ingen seriös att bilda familj med liksom.

Sedan det med USA stämmer inte alls. Finns folk som fått några år endast för bedrägeri trots blåsningar av privatpersoner eller företag på flera miljoner. Kanske inte i Californien och Texas men i många andra delstater.

Dessutom har många delstater ett system där man endast avtjänar 1/3 eller 1/2 av straffet och resten hamnar på delen som man kan "få tillbaka" om man återfaller precis som i Sverige. Så ja det finns exempel där straffet för två bankrån blev 12 år och han kom ut efter 6 år.


Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Shit, en random snubbe som skriver på FB och "beordrar" mig att uppvisa bevis, aa vänta lite då junior!
Dessutom är "Efterlyst" och "Uppdrag Granskning" två helt andra program. Ett tips är även att alla namn har stor bokstav i början
Ett tips är att ange källa. Din okunniga fucking nolla!


Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Tror du att hon ställde upp på intervjun gratis? I så fall är hon ju mer blåst än vad som framkom i dokumentären... klart hon fick betalt från TV4.
Är du professor ha ha ha. Ja du på Universitetet kanske det går till så att man ska skriva på ett visst sätt och ange källor när man skriver texter.

Jag förväntar mig inte detta från dig så du behöver inte bevisa om och hur mycket de fick.

Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Finns inget i den här tråden eller utredningen som indikerar i riktningen att de inblandade har hjärnkapacitet som sträcker sig över en hunds nivå.
Denna F. Malki är nog ingen korkskalle direkt (även om han är ett jävla svin och bedragare). Han klarade av att ha väldigt många bollar i luften hela tiden och fick allt att fungera, hade massa folk under sig som fick direktiv mm och gjorde stora snabba pengar.


Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Sebastian Olssons säljer Rolex-kopior på sin instagram, här är utdrag från hans förhör där han berättar mer om sina Rolex-kopior.

Bilder från FUPen:
Sebbe och hans thai rolex 1
Sebbe och hans thai rolex 2

Sebastian skickar även brev där han berättar om hur han skadar sig själv i fängelset.

Slå huvudet i väggen Sebbe 1
"Falte my life"

Snälla skriv att du skämtar! Vilken pinsam jävla idiot. Han hör ju inte hemma i de här sammanhangen utan ska vara "småbecknare" om ens det.

Hoppas folk fattar att han inte har "backning" från DP och skjuter fanskapet.
__________________
Senast redigerad av Vanligman 2021-05-02 kl. 05:45. Anledning: Tillägg
Citera
2021-05-02, 09:38
  #365
Medlem
7,5 år och får då sitta 5 år för 200+ bedrägerier i storleksordningen
75.000-1,3 miljoner kr.

Det bli ca 1 vecka i fängelse per brott.
Hur kan det vara rimligt?
Och varför får han mängdrabatt?
Citera
2021-05-02, 10:04
  #366
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
7,5 år och får då sitta 5 år för 200+ bedrägerier i storleksordningen
75.000-1,3 miljoner kr.

Det bli ca 1 vecka i fängelse per brott.
Hur kan det vara rimligt?
Och varför får han mängdrabatt?
Så ser svensk lagstiftning ut, brotten slås ihop eller mindre allvarliga brott konsumeras. Följden blir att yrkeskriminella gynnas.
Citera
2021-05-02, 18:44
  #367
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
7,5 år och får då sitta 5 år för 200+ bedrägerier i storleksordningen
75.000-1,3 miljoner kr.

Det bli ca 1 vecka i fängelse per brott.
Hur kan det vara rimligt?
Och varför får han mängdrabatt?
Ja helt otroligt, många av BOs har ju förmodligen fått deras liv förstörda.

Måste ändå fascineras lite av blatten även om jag hatar honom och hade helst sett galgen.
Hade jag varit kriminell och någon kommit till mig med den här iden hade jag undrat om den var dum.
Skulle sagt att det finns inte en möjlighet att så många unga dumma människor skulle riskera att dra på sig skulder för livet och begå bedrägeribrott för en ynka månadslön men tydligen har jag fel igen.
Börjar nog överväga att ett kontantlöst samhälle vore bättre trots allt.
Citera
2021-05-03, 08:39
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja helt otroligt, många av BOs har ju förmodligen fått deras liv förstörda.

Måste ändå fascineras lite av blatten även om jag hatar honom och hade helst sett galgen.
Hade jag varit kriminell och någon kommit till mig med den här iden hade jag undrat om den var dum.
Skulle sagt att det finns inte en möjlighet att så många unga dumma människor skulle riskera att dra på sig skulder för livet och begå bedrägeribrott för en ynka månadslön men tydligen har jag fel igen.
Börjar nog överväga att ett kontantlöst samhälle vore bättre trots allt.

De som blev blåsta får fan skylla sig själva, är man så dum så borde man ha en god man att ta hand om ens ekonomi.

Ja kontantfritt samhälle låter ju skitbra , låter som en riktig hjärntvättad svensk.
Citera
2021-05-03, 20:03
  #369
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja helt otroligt, många av BOs har ju förmodligen fått deras liv förstörda.

Måste ändå fascineras lite av blatten även om jag hatar honom och hade helst sett galgen.
Hade jag varit kriminell och någon kommit till mig med den här iden hade jag undrat om den var dum.
Skulle sagt att det finns inte en möjlighet att så många unga dumma människor skulle riskera att dra på sig skulder för livet och begå bedrägeribrott för en ynka månadslön men tydligen har jag fel igen.
Börjar nog överväga att ett kontantlöst samhälle vore bättre trots allt.
Fast de var ju medkriminella egentligen. Det är nästan det roligaste. Hade de inte haft sug att tjäna 100 % scammade krim-pengar hade de inte "fått livet förstört". Men jag önskar ingen något ont, hoppas de lyckas komma på fötter och jobba ihop pengarna.

Sedan vet jag inte hur hotbilden ser ut mot fd chefen. Kanske finns en och annan som inte är snäll duvunge bland de scammade? Vad tror du?
__________________
Senast redigerad av Uncorruptable 2021-05-03 kl. 20:07.
Citera
2021-05-03, 20:37
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Någon dom vet vilka kontakter S hade i Malmö?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Snälla skriv att du skämtar! Vilken pinsam jävla idiot. Han hör ju inte hemma i de här sammanhangen utan ska vara "småbecknare" om ens det.

Hoppas folk fattar att han inte har "backning" från DP och skjuter fanskapet.

Blev lite förvånad när jag läste om Sebast*an i boken Tills alla dör. Där beskrivs han som något av en ledare för DP och sägs vara länken till ”Malmötorpeden” (Amir Mekky alltså) och den internationella narkotikahandeln denne var en del av.
Han ska tydligen kallas för Katten och har inget emot att bli omnämnd med namn i boken. I epilogen flyger Diamant Salihu ner till Barcelona och intervjuar honom.
Citera
2021-05-03, 20:54
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Blev lite förvånad när jag läste om Sebast*an i boken Tills alla dör. Där beskrivs han som något av en ledare för DP och sägs vara länken till ”Malmötorpeden” (Amir Mekky alltså) och den internationella narkotikahandeln denne var en del av.
Han ska tydligen kallas för Katten och har inget emot att bli omnämnd med namn i boken. I epilogen flyger Diamant Salihu ner till Barcelona och intervjuar honom.

Jag vet allt om S han är kriminell men han är långt ifrån en ledare. Egentligen har han bara kommit in i dp genom makkan då de träffats i fängelset och blivit vänner därifrån. Han är inte kapabel till att mörda han är bara en bedragare och följde bara Franco malki i allt han gjorde. Han blev knivad i här i uppsala egentligen skulle dom skjuta han men pistolen klickade.

Det där om mekky, han från dp som blev mördad, Az tror jag var nära kopplad till malmö. har också hört att det var mekky som ordnade Frankys död i köpenhamn
Citera
2021-05-03, 21:13
  #372
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Blev lite förvånad när jag läste om Sebast*an i boken Tills alla dör. Där beskrivs han som något av en ledare för DP och sägs vara länken till ”Malmötorpeden” (Amir Mekky alltså) och den internationella narkotikahandeln denne var en del av.
Han ska tydligen kallas för Katten och har inget emot att bli omnämnd med namn i boken. I epilogen flyger Diamant Salihu ner till Barcelona och intervjuar honom.
Blev oxå lite förvånad. Så katten hade Malmö vid sin sida uppenbarligen. AM. Såg ni kattens sms till Diamant i Instagram flödet igår? Verkar sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in