2021-03-01, 02:06
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Jag har hela fupen. Har skummat igenom hela Sebastians förhör och han säger genomgående att han inte nämner några namn. Att han hellre sitter än att gola ner någon.

Franko hade lovat att ta på sig allting och hade kunnat få Sebastian frisläppt från häktet långt tidigare om han hållit sitt löfte.

Lite roligt är att Sebastian och Franko hade en lång konversation på den krypterade appen signal. Där diskutera de friskt om låntagare och scam-upplägg. Alla chatter sparas om inte användaren vänjer att ändra funktionen "radrera automatiskt". Detta har franko och Sebastian gjort men långt ner i konversationen vilket gör att alla meddelanden ovanför sparades fritt fram för polisen att läsa.

Även en lång konversation med en annan kille som Sebastian köpte en pistol utav med tillhörande magasin har sparats fram till att funktionen om automatisk radering har aktiverats.

Ett riktigt stolpskott!

Sebastian FUP

Tack broder äntligen någon som fixa fram papper om detta
Citera
2021-03-01, 02:08
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Nej jag menar inte att du sagt att han golat var mer ett konstaterande , jag hade själv faktiskt uppfattat det som en trådsanning att han hade golat men har nu läst förhören själv. Ja klockorna ser helt klart fake ut.

en intressant grej är att sebbes syster(nadja) som de står lite om är väldigt framgångsrik, man kan undra hur sebbe blev som han blev med en bra syster
Citera
2021-03-01, 08:56
  #327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Han har INTE golat , måste medge att han har skött sig exemplariskt i förhören faktiskt! Rätt ska vara Rätt! Han har tvärtom haft en rätt skön attityd i förhören. Om någon betalar såna summor som begärs för thai klockor lär dom ju inte bli så nöjda när det uppdagas de är fejk.
Njaa exemplariskt har han inte skött sig i förhören. Det "bra" han gjort är att inte gola men det hjälpte inte särskilt mycket. Ingen kommentar är den enda "rätta" vägen när man gjort så här grova brott.
Citera
2021-03-01, 11:40
  #328
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Njaa exemplariskt har han inte skött sig i förhören. Det "bra" han gjort är att inte gola men det hjälpte inte särskilt mycket. Ingen kommentar är den enda "rätta" vägen när man gjort så här grova brott.

Det är tvetydigt , ingen kommentar använder man som överbevisad men det ger ett "skyldigt" intryck i rätten. Har man en trovärdig story så ger det ett bättre juridiskt läge samt intryck och han blev ju faktiskt friad för större delen av det han var åtalad för..
Citera
2021-03-01, 11:42
  #329
Medlem
XtraXs avatar
Såg precis avsnitt 3 av dokumentären, 95% av innehållet hade man ju redan sett. Upprepning på upprepning på upprepning, de hade kunnat få in allt i ett avsnitt.
Citera
2021-03-01, 12:08
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Det är tvetydigt , ingen kommentar använder man som överbevisad men det ger ett "skyldigt" intryck i rätten. Har man en trovärdig story så ger det ett bättre juridiskt läge samt intryck och han blev ju faktiskt friad för större delen av det han var åtalad för..
Tvetydigt är ordet! Åklagaren kan alltid påpeka att GM har kommit med en historia efter att FUP är färdig, haft chansen att berätta detta tidigare och baserat sin historia på de bevis som ligger på bordet.
Det är dock ingenting som rätten får ta hänsyn till. Man är inte mer skyldig bara för att man inte väljer att hjälpa polisen.
Om du skulle vara häktad som misstänkt så är polisens enda jobb att samla bevis mot just dig. Att du inte vill hjälpa polisen i deras arbete att samla in bevis mot dig så har du all rätt att inte göra det. Sen finns det nämndeman som felaktigt anser folk som skyldiga för att man inte hjälpt polisen men det är fel. Hovrätten som består av en majoritet jurister gör inte sånna misstag.

I danmark däremot så tar domstolen hänsyn till att man tiger i polisförhör och ser det som en försvårande omständighet, vilket jag till viss del kan tycka är bra.
Citera
2021-03-02, 00:13
  #331
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Såg precis avsnitt 3 av dokumentären, 95% av innehållet hade man ju redan sett. Upprepning på upprepning på upprepning, de hade kunnat få in allt i ett avsnitt.

Ja värdelöst. Fyfan. Fiasko rent ut sagt.
Citera
2021-03-02, 00:25
  #332
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
en intressant grej är att sebbes syster(nadja) som de står lite om är väldigt framgångsrik, man kan undra hur sebbe blev som han blev med en bra syster
Framgångsrik hur? Namn och mer info?
Citera
2021-03-02, 09:09
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Framgångsrik hur? Namn och mer info?
Se FUP i mitt tidigare inlägg för namn. Sebastian drog in henne i skiten för ett falskt kvitto om såld klocka på blocket.
Citera
2021-03-02, 11:04
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Tack broder äntligen någon som fixa fram papper om detta



Det är lätt att tro att klockorna på insta är fejk men tyvärr så är dom inte det då det inte ens är hans egna klockor faktiakt utan de tillhör en säljare i dubai och ni kan själva gå in på säljarens Instagram och se att klockorna är äkta och det Sebbe gör är att bara tjäna någon liten mellanhand vinst men klockorna är inte hans det är en säljare i dubai som säljer dom och jo dom är äkta faktiskt.


Ja förstår vad ni menar fullt ut men ville bara säga det eftersom att jag kan en hel del om klockor och dessa klockor som Sebbe nu lägger ut är inte hans egna klockor så han kanske lägger ut dom just därför att kunna bevisa att han har ”äkta” rolex klockor till salu fastän att det inte ens är han som får pengarna
Citera
2021-03-02, 11:05
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Han har INTE golat , måste medge att han har skött sig exemplariskt i förhören faktiskt! Rätt ska vara Rätt! Han har tvärtom haft en rätt skön attityd i förhören. Om någon betalar såna summor som begärs för thai klockor lär dom ju inte bli så nöjda när det uppdagas de är fejk.






Det är lätt att tro att klockorna på insta är fejk men tyvärr så är dom inte det då det inte ens är hans egna klockor faktiakt utan de tillhör en säljare i dubai och ni kan själva gå in på säljarens Instagram och se att klockorna är äkta och det Sebbe gör är att bara tjäna någon liten mellanhand vinst men klockorna är inte hans det är en säljare i dubai som säljer dom och jo dom är äkta faktiskt.


Ja förstår vad ni menar fullt ut men ville bara säga det eftersom att jag kan en hel del om klockor och dessa klockor som Sebbe nu lägger ut är inte hans egna klockor så han kanske lägger ut dom just därför att kunna bevisa att han har ”äkta” rolex klockor till salu fastän att det inte ens är han som får pengarna
Citera
2021-03-02, 14:24
  #336
Medlem
Kamelfittans avatar
Det finns en Nils från Göteborgsområdet som är med i väldigt många av skadestånden. Vem är han och vilken roll hade han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in