2021-05-01, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Samtidigt som jag inte vill vara alarmistisk så kanske det är dags att omlokalisera. Är inte orolig för egen del men väl för min son.

Kom ner till Asien. Har värderas Svenska män högt.
Citera
2021-05-01, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Feministpacket vill förvandla oss till självhatande "Judar". Renodlade mobboffer som passivt låter sig gasas ihjäl, utan protester. Aggression kan endast mötas med mot-aggression, så kom ihåg denna sanning:

Feministvåld föder Mansvåld !

Japp. Det s.k. 'kvinnohatet' är inget annat än män som fått nog av förtrycket.
Citera
2021-05-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Kunde man istället för att vara en sexistisk narcissist inkludera även män vars livsutrymme begränsas av förövare så hade jag inte haft några problem med detta.

Men det är för mycket att begära idag när sexistiska identitetsideologer styr på samhällets alla nivåer.

I ett sammanhang där fem kvinnor brutalt mördas på tre veckor av män de har en relation till, uttalar sig folk med det på näthinnan och möjligen mindre politiskt korrekt än de borde. Jag tror att man kan anta att när fem män brutalt mördas på tre veckor av kvinnor de har en relation till, så sker samma sak fast åt andra hållet. Jag tycker att man kan ha viss förståelse för att man i ögonblicket inte inkluderar alla olika varianter som kan tänkas existera utan utgår från just ögonblicket när man svarar på medias frågor i anknytning till det som hänt.

Om politiker däremot, som har en reell möjlighet att faktiskt stifta lagar, skulle börja jobba för att enbart manliga förövare ska få begränsat livsutrymme, eller att män i allmänhet ska få det pga vad andra har gjort, då skulle även jag reagera.
Citera
2021-05-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är du säker på det? Det är ju ganska enkelt att lägga in ett ”dessa” om det är innebörden du läser in som författaren är ute efter.

Jag är konspiratorisk nog att tro att formuleringar av den här typen utgör ett slags ideologiska testballonger. Man smyger medvetet in ett par tveksamma formuleringar här och där för att sondera terrängen. Reagerar ingen tar man det som intäkt för att perspektivet går hem.

Säker kan jag förstås inte vara, men författaren skriver förhoppningsvis vad personen som uttalar sig säger, och finns det inget "dessa" med så finns det inte.

Ja, jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd så jag tror att i det här fallet uttalar sig personen, som tydligen är ordförande för Unizons kvinnojourer vad det nu är, ur sitt perspektiv, helt enkelt. Är det så hon sa, så skriver tidningen det. Det betyder inte nödvändigtvis att författaren eller tidningen håller med, för övrigt. Och nästan garanterat vill man gärna att folk ska reagera på det man skriver. Är det något man vill ha så är det ju klick!
Citera
2021-05-01, 18:38
Medlem
Citat:
Fast lilla gumman, du har ju varit med så länge så var du kvar att vara nyfiken på ? I rätt sammanhang så visar ju även DU fittan för en mansgris, så inget nytt under solen i det Gamla (välbekanta) Sverige.

Oj, har jag varit med så länge att jag gått och blivit Allvetande utan att märka det? Nej, riktigt så fantastisk är jag inte (än) men tack för dina höga tankar om mig. Fortfarande finns det massor att vara nyfiken på, det tycker jag nog.

Ska inte du föreställa en konservativ man med stil och sk sunda värderingar? Du uttrycker dig mer som någon en förälder skulle beordra ut i badrummet för att tvätta munnen med tvål. Mer som en nyrik än som gamla pengar, om du begriper skillnaden. Du får passa dig om du vill in i de finare salongerna. Lilla gubben.
Citera
2021-05-01, 18:48
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Oj, har jag varit med så länge att jag gått och blivit Allvetande utan att märka det? Nej, riktigt så fantastisk är jag inte (än) men tack för dina höga tankar om mig. Fortfarande finns det massor att vara nyfiken på, det tycker jag nog.

Ska inte du föreställa en konservativ man med stil och sk sunda värderingar? Du uttrycker dig mer som någon en förälder skulle beordra ut i badrummet för att tvätta munnen med tvål. Mer som en nyrik än som gamla pengar, om du begriper skillnaden. Du får passa dig om du vill in i de finare salongerna. Lilla gubben.

Se där, ja. Jag tänkte väl att Frau Warmare skulle nappa när den charmante mansgriesen Schnuppfen vill skrivknulla lite. Vi har ju varit lite småsexuella mot varandra för många år sedan, så varför skulle det inte gå igen - för oss. En verbal påsättning är ju inte fy skam i dessa tider, när inte mycket interaktion över könsgränserna äger rum.
Det bästa sättet för en kvinna att begränsa en Herres (under)livsutrymme är - och förblir - att hålla sig tajt i fittan. Den begränsningen är endast av godo, och ärlighet varar ju som bekant längst - även om det kan låta lite vulgärt ibland !
Citera
2021-05-01, 18:55
Medlem
Citat:
Se där, ja. Jag tänkte väl att Frau Warmare skulle nappa när den charmante mansgriesen Schnuppfen vill skrivknulla lite. Vi har ju varit lite småsexuella mot varandra för många år sedan, så varför skulle det inte gå igen - för oss. En verbal påsättning är ju inte fy skam i dessa tider, när inte mycket interaktion över könsgränserna äger rum.
Det bästa sättet för en kvinna att begränsa en Herres (under)livsutrymme är - och förblir - att hålla sig tajt i fittan. Den begränsningen är endast av godo, och ärlighet varar ju som bekant längst - även om det kan låta lite vulgärt ibland !

Hoppla hoppla. Jag har inte förstått förrän nu att du hör till sorten som inte kan se skillnad på en vänlig och skämtsam ton och sexuellt intresse. Tråkigt.

Fick för mig att du var lite smårolig, snabbtänkt och ironisk en gång i tiden kommer jag ihåg men jag hade fel och tröttnade snabbt på plumpheterna i inläggen. Det har inte blivit bättre med tiden, snarare tvärtom.
Citera
2021-05-01, 18:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Hoppla hoppla. Jag har inte förstått förrän nu att du hör till sorten som inte kan se skillnad på en vänlig och skämtsam ton och sexuellt intresse. Tråkigt.

Fick för mig att du var lite smårolig, snabbtänkt och ironisk en gång i tiden kommer jag ihåg men jag hade fel och tröttnade snabbt på plumpheterna i inläggen. Det har inte blivit bättre med tiden, snarare tvärtom.

Thanks, baby. Vill minnas att du hade formerna på rätta stället när det begav sig. Det putade gött unner blusen på dig, och rumpan var sådär inbjudande som endast en vältrimmad häck kan vara.

Med åren så kommer ju slentrianen förstås...
Citera
2021-05-01, 19:12
Avslutad
Citat:

Citat:
Thanks, baby. Vill minnas att du hade formerna på rätta stället när det begav sig. Det putade gött unner blusen på dig, och rumpan var sådär inbjudande som endast en vältrimmad häck kan vara.

Seså youngsters. Skaffa ett rum.
Citera
2021-05-01, 19:21
Medlem
Citat:

Nej du, jag är inte din mamma. Mig har du aldrig sett, förutom i dina drömmar. Håll dem för dig själv.

Bye, bye.
Citera
2021-05-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Seså youngsters. Skaffa ett rum.

Har bokat en madrasserad cell åt Schnuppfy. Själv har jag redan flera rum.
Citera
2021-05-01, 19:23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Nej du, jag är inte din mamma. Mig har du aldrig sett, förutom i dina drömmar. Håll dem för dig själv.

Bye, bye.

Du kan ha rätt. Man hade ju så många Fruntimmer "på G" när det begav sig, så jag kan ha blandat ihop dig med någon av dom andra kissekatterna. Ber om ursäkt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in