Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Är du säker på det? Det är ju ganska enkelt att lägga in ett ”dessa” om det är innebörden du läser in som författaren är ute efter.
Jag är konspiratorisk nog att tro att formuleringar av den här typen utgör ett slags ideologiska testballonger. Man smyger medvetet in ett par tveksamma formuleringar här och där för att sondera terrängen. Reagerar ingen tar man det som intäkt för att perspektivet går hem.
Säker kan jag förstås inte vara, men författaren skriver förhoppningsvis vad personen som uttalar sig säger, och finns det inget "dessa" med så finns det inte.
Ja, jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd så jag tror att i det här fallet uttalar sig personen, som tydligen är ordförande för Unizons kvinnojourer vad det nu är, ur sitt perspektiv, helt enkelt. Är det så hon sa, så skriver tidningen det. Det betyder inte nödvändigtvis att författaren eller tidningen håller med, för övrigt. Och nästan garanterat vill man gärna att folk ska reagera på det man skriver. Är det något man vill ha så är det ju klick!