Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Eller också hänger mannen i rådande politisk debatt så pass så man vet att det är uppe som förslag att istället för att misshandelsoffer och barn ska tvingas flytta, sluta jobba, sluta leva, byta identitet och avbryta alla kontakter med nära och kära, att man istället riktar dessa åtgärder mot förövaren och alltså begränsar dens ”livsutrymme”.
Jävligt dåligt ordval, men försök själv hitta bra ord för vad detta innebär.
Aha, så om man falskanmäler en man för våldtäkt & misshandel kan man då också komma åt hans lägenhet? Förutom social uthängning dessutom tvingas flytta till nån slum i dagens bostadsbristsverige. Jag misstänker att invällarna knaprat in på de s.k. mellanlandningslägenheterna för tjejer och kvinnor i 'nöd'? Sist jag kollade upp det så fick tjejerna förstahandskontraktet på lägenheten efter socialen tvingat tills sig dem från allmännyttan och betalat för boendet där i två år. smiiiidigt sätt för kvinnor att komma åt en lägenhet. Men som sagt, det är väl tunt med dem nu när nyadeln väller in så bättre tvinga ut männen från deras egna lägenhet de kämpat tills sig och betalat för själva. Ok, jag förstår.
..och ni män bara tar skiten. Helt jävla ofattbart.