2021-05-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Du kan ha rätt. Man hade ju så många Fruntimmer "på G" när det begav sig, så jag kan ha blandat ihop dig med någon av dom andra kissekatterna. Ber om ursäkt i så fall.

Trevligt att se någon be om ursäkt här på forumet, det sker alldeles för sällan. Tack för det, och självklart accepteras din ursäkt. Det är förstås inte lätt att minnas när man hela tiden måste slå sig fri ifrån längtande hjärtan. Eller vad det nu är som längtar.
Citera
2021-05-01, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Har bokat en madrasserad cell åt Schnuppfy. Själv har jag redan flera rum.

Jojo, men samma tråkiga kuk nånstans..
Citera
2021-05-01, 20:24
Avslutad
Citat:
Du kan ha rätt. Man hade ju så många Fruntimmer "på G" när det begav sig, så jag kan ha blandat ihop dig med någon av dom andra kissekatterna. Ber om ursäkt i så fall.

Jag har också en del skelett i garderoben. Som tur är har jag inte gjort bort mig för turbukissen som är mor till mina barn.
Citera
2021-05-01, 20:27
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag har också en del skelett i garderoben. Som tur är har jag inte gjort bort mig för turbukissen som är mor till mina barn.

Äh, en sann Herre gör endast bort sig inför sig själv. Den lägre medelklassen måste ju däremot tänka på sådana petitesser.
Citera
2021-05-02, 00:47
Avslutad
Citat:
Äh, en sann Herre gör endast bort sig inför sig själv. Den lägre medelklassen måste ju däremot tänka på sådana petitesser.

Sant sant. Vi lite dyrare folk kan betal bort pöbeln och på så vis köpa ädelt liv.
Citera
2021-05-03, 20:43
Medlem
Citat:
I ett sammanhang där fem kvinnor brutalt mördas på tre veckor av män de har en relation till, uttalar sig folk med det på näthinnan och möjligen mindre politiskt korrekt än de borde. Jag tror att man kan anta att när fem män brutalt mördas på tre veckor av kvinnor de har en relation till, så sker samma sak fast åt andra hållet. Jag tycker att man kan ha viss förståelse för att man i ögonblicket inte inkluderar alla olika varianter som kan tänkas existera utan utgår från just ögonblicket när man svarar på medias frågor i anknytning till det som hänt.

Om politiker däremot, som har en reell möjlighet att faktiskt stifta lagar, skulle börja jobba för att enbart manliga förövare ska få begränsat livsutrymme, eller att män i allmänhet ska få det pga vad andra har gjort, då skulle även jag reagera.

Varför ska det promt vara kvinnor dessa fem män mördas av för att det ska få uppmärksamhet? blir offret dödare om det mördats av en gärningsman av motsatta könet?
Citera
2021-05-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Varför ska det promt vara kvinnor dessa fem män mördas av för att det ska få uppmärksamhet? blir offret dödare om det mördats av en gärningsman av motsatta könet?

Det handlar ju om relationsvåld. Människor som ska älska varandra, eller ha älskat varandra. Som har eller har haft en intim relation, t.o.m. med ungar och hela baletten. Den ena dödar den andra och under dessa veckor åtminstone, och tyvärr statistiskt oftast vare sig vi vill eller inte, var det män som dödade kvinnor. Varför skulle man inte belysa även detta mörka hörn i samhället? Vi kan väl göra flera saker samtidigt!
Citera
2021-05-03, 21:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Trevligt att se någon be om ursäkt här på forumet, det sker alldeles för sällan. Tack för det, och självklart accepteras din ursäkt. Det är förstås inte lätt att minnas när man hela tiden måste slå sig fri ifrån längtande hjärtan. Eller vad det nu är som längtar.

En vis man sade att ni kvinnor har er längtan innanför bröstet, medan vi Herrar har vår längtan innanför byxan. Fast då kan vän av ordning invända, att det är precis lika vanligt att även kvinnan har sin längtan placerad innanför troskanten.
Citera
2021-05-03, 22:12
Medlem
Citat:
Det handlar ju om relationsvåld. Människor som ska älska varandra, eller ha älskat varandra. Som har eller har haft en intim relation, t.o.m. med ungar och hela baletten. Den ena dödar den andra och under dessa veckor åtminstone, och tyvärr statistiskt oftast vare sig vi vill eller inte, var det män som dödade kvinnor. Varför skulle man inte belysa även detta mörka hörn i samhället? Vi kan väl göra flera saker samtidigt!

Även folk som blir mördade utanför relationer är jäkligt döda.

Och varför denna fokusen på mäns våld mot kvinnor? Hade vi inte kunnat omfatta exakt alla offer (då även utsatta kvinnor) om vi försökte motverka våld och spenderade resurserna på att hjälpa våldsutsatta oavsett kön?

Problemet är givetvis att då skulle män, som är mer våldsutsatta överlag få mer resurser än kvinnor men det kan endast sticka i en sexists ögon. Det är väl skitsamma vad offret har för kön?

Måttligt trött på att sexismen är så vanlig idag att folk inte ens registrerar det.

Man får väl dra den gammla vanliga parallellen... Då vita statistiskt sett är mer utsatta för våld av ickevita så ska vi lägga extra resurser på vita offer och tala oss trötta dagarna i enda om ickevita förövare och hur vi ska begränsa deras levnadsrum.

Eller så skiter vi i hudfärg också? Deal?
Citera
2021-05-07, 15:21
Medlem
De män, eller rättare sagt hanar, som tycker det är ok att slå kvinnor är helt enkelt ett litet fåtal som hör hemma på kumlabunkern. Ska det vara så svårt för dessa feminister att fatta?
Citera
2021-05-07, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
De män, eller rättare sagt hanar, som tycker det är ok att slå kvinnor är helt enkelt ett litet fåtal som hör hemma på kumlabunkern. Ska det vara så svårt för dessa feminister att fatta?

Seså. De är utsatta för en massiv propagandaapparat menat att skrämma dem i rätt riktning. Självklart är den absoluta majoriteten av er Svenska män bättre och mer jämställda än övriga jordens män.. Det vet vi redan. Men, ska det skruvas på de sociala rattarna så måste det pungas ut med skrämselpropaganda. Jag läser Aftonslaskan en gång om dan härifrån Indonesien och det är utantagsvis att det dagligen trummas för att kvinnor dör under mäns våld. Vansinne.
Citera
2021-05-10, 11:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Från DN:
https://www.dn.se/sverige/begransa-mans-livsutrymme-for-att-skydda-liv/

Det framgår dock inte exakt vad det innebär.

Kommer jag behöva begränsa mitt liv på nåt sätt? Hur isf?

Hade jag inte haft fru och barn hade jag varit sugen på att flytta till Norge eller Danmark. Är så trött på snacket om att det finns ett patriarkat som håller varandra om ryggen. Det enda jag hört i hela mitt liv är att det är fegt att slå tjejer/kvinnor och att det bara är ynkryggar som gör det. Det finns inget lägre. Så vilka är männen som tycker att det är ok att döda sin sambo? Vilka strukturer ska vi riva?
Lebensraum använde nazisterna i det här fallet. Märta Stenevi sa att för att färgade kvinnor ska kunna ta plats måste vita kvinnor stå tillbaka utan att begripa det fascistoida i uttalandet.

Principen är enkel. Hon ser makt som ett nollsummespel. Tänk dig en gungbräda på lekplatsen. För att kunna lyfta kvinnor, måste männen tryckas ner.
Logiken är inte svårare än så, men för att inte framstå som den sociopat hon är, måste hon linda in det i socialt konstruerat lingo för att villa bort alla med frågor på detta.
Precis som hon förnekade att vita kvinnor måste stå tillbaka eller att pojkar fostras att slå kvinnor.

Hur en så galen människa kan sitta som statsråd fortfarande går över mitt förstånd.
Vem var det som fucking rösta!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in