2021-04-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad spelar det för roll om det är en man eller kvinna som gör det?

Det tycker jag inte att det gör. Är det en man som måste gömma sig eller flytta runt i landet/världen med skyddad identitet osv pga att kvinnans misshandel, hot mm ska han förstås få samma hjälp. Jag vet inte hur vanligt det är, vet du?
Citera
2021-04-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det tycker jag inte att det gör. Är det en man som måste gömma sig eller flytta runt i landet/världen med skyddad identitet osv pga att kvinnans misshandel, hot mm ska han förstås få samma hjälp. Jag vet inte hur vanligt det är, vet du?

Vad spelar det för roll hur vanligt det är?
Citera
2021-04-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad spelar det för roll hur vanligt det är?

Jag var nyfiken och hoppades på att du var insatt, någon roll spelar det inte mer än att stilla min nyfikenhet.
Citera
2021-04-23, 21:44
Medlem
Citat:
Jag var nyfiken och hoppades på att du var insatt, någon roll spelar det inte mer än att stilla min nyfikenhet.

Jag försöker också bara att förstå. Förstå hur en tvättäkta könsrasist tänker.
Citera
2021-04-23, 22:03
Medlem
Tjoflos avatar
Eftersom detta poppat upp i olika länder är det en push att få igenom det politiskt.

Anledningen att kvinnor lever under större hot nu än tidigare är för att vi tagit hit hotet.
Svaret är inte att gömma männen utan att gömma kvinnorna. De ska inte få gå ut utan ett förkläde, en man som är med dem hela tiden och visar omgivningen att hon är upptagen och fredad. Precis som i de islamiska länderna som har sitt inflytande här.

Detta är den nya feministiska kampen, ett förkläde.
Citera
2021-04-23, 23:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Det är ju inget nytt genom historien att man avskurit människors livsutrymme (där de har rätt att röra sig) efter ålder, kön, religion, politisk tillhörighet, yrke och liknande. Lite ovanligt att möta det efter 1960-talet men pendeln svänger åt olika håll i samhället. Hänvisningar till begränsningarna har varit olika men alltid för allas bästa, för att visa krafttag och göra det bättre i så där allmänna termer.

Tidsandan är mer auktoritär idag så begränsningar är nog vad vi kan förvänta oss på olika sätt framöver. Men som allt auktoritärt så sker det i små steg, obemärkt och nästan trivialt ofta men hänvisning till säkerhet, trygghet och har du bara rent mjöl i påsen så har du inget att vara orolig för.

Ofta kommer jag på mig själv med att jag är väldigt glad över att jag inte är ung i vårt nuvarande tidevarv.

Samma här. Dock brister mitt hjärta för mina barn och kommande barnbarn. Fy fan vilket svek. Vi kan fortfarande städa upp det och ge dem en vacker och trygg framtid men det är snart försent. Som tur är kan mina barn flera världsspråk så de kommer kunna fungera i andra länder om inte vansinnet i Sverige löses.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Lägger man till svartmuskiga, så är jag helt på banan.

Har de någonsin varit tuffa mot utlänningarna? Det lär vara en skenmanöver för att SÄPO sedan ska kunna komma med sitt politiskt styrda "högerextrema hot".

Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Eftersom detta poppat upp i olika länder är det en push att få igenom det politiskt.

Anledningen att kvinnor lever under större hot nu än tidigare är för att vi tagit hit hotet.
Svaret är inte att gömma männen utan att gömma kvinnorna. De ska inte få gå ut utan ett förkläde, en man som är med dem hela tiden och visar omgivningen att hon är upptagen och fredad. Precis som i de islamiska länderna som har sitt inflytande här.

Detta är den nya feministiska kampen, ett förkläde.

Stämmer det? Då stärker det min tro att det i slutändan är riktat mot andra grupper än de man förespeglar oss.
Citera
2021-04-24, 00:05
Medlem
Citat:
Citerar ur artikeln:

"– Det här handlar om målinriktade, hänsynslösa förövare som inte ens upphör med våldet när kvinnorna lämnar relationen, polisanmäler och gör allt som samhället kräver av dem. Det behövs nytänkande och offensiva åtgärder där mäns livsutrymme begränsas för att skydda kvinnors och barns liv."

Det är väl rätt uppenbart att det handlar om män som är förövare. Inte vanliga små gullegubbar.

Kunde man istället för att vara en sexistisk narcissist inkludera även män vars livsutrymme begränsas av förövare så hade jag inte haft några problem med detta.

Men det är för mycket att begära idag när sexistiska identitetsideologer styr på samhällets alla nivåer.
Citera
2021-04-24, 00:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Feminister blir mer och mer primitiva, måste läst 10 st denna veckan som tjatat om att män ska ta ansvar så nu vill man ha lynchmobb.

Man blir ju alltid lite mörkrädd när redan skogstokiga kvinnor tycker sig ha rätten att stå över domstolar för deras fängelsestraff och vad domstolarna har sagt skall tydligen inte spela allt för stor roll. Om någon är en grov våldsverkare och är dömd för detta så sitter han inne. Vad spelar "mäns livsutrymme" för jävla roll när vi som sist 2 gånger om pratar om koasblattar som inte ens skall vara här utan skulle skickas hem. Om våra myndigheter inte ens klarar av det så vet jag inte riktigt vad mer man tänker sig skall hända. Så vi kan ju börja där, att folk sköter sina jävla jobb dom redan har?
Citera
2021-04-24, 06:05
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Citerar ur artikeln:

"– Det här handlar om målinriktade, hänsynslösa förövare som inte ens upphör med våldet när kvinnorna lämnar relationen, polisanmäler och gör allt som samhället kräver av dem. Det behövs nytänkande och offensiva åtgärder där mäns livsutrymme begränsas för att skydda kvinnors och barns liv."

Det är väl rätt uppenbart att det handlar om män som är förövare. Inte vanliga små gullegubbar.

Är du säker på det? Det är ju ganska enkelt att lägga in ett ”dessa” om det är innebörden du läser in som författaren är ute efter.

Jag är konspiratorisk nog att tro att formuleringar av den här typen utgör ett slags ideologiska testballonger. Man smyger medvetet in ett par tveksamma formuleringar här och där för att sondera terrängen. Reagerar ingen tar man det som intäkt för att perspektivet går hem.
Citera
2021-04-28, 15:09
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Fast lilla gumman, du har ju varit med så länge så var du kvar att vara nyfiken på ? I rätt sammanhang så visar ju även DU fittan för en mansgris, så inget nytt under solen i det Gamla (välbekanta) Sverige.
Citera
2021-04-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är du säker på det? Det är ju ganska enkelt att lägga in ett ”dessa” om det är innebörden du läser in som författaren är ute efter.

Jag är konspiratorisk nog att tro att formuleringar av den här typen utgör ett slags ideologiska testballonger. Man smyger medvetet in ett par tveksamma formuleringar här och där för att sondera terrängen. Reagerar ingen tar man det som intäkt för att perspektivet går hem.

Eller också hänger mannen i rådande politisk debatt så pass så man vet att det är uppe som förslag att istället för att misshandelsoffer och barn ska tvingas flytta, sluta jobba, sluta leva, byta identitet och avbryta alla kontakter med nära och kära, att man istället riktar dessa åtgärder mot förövaren och alltså begränsar dens ”livsutrymme”.

Jävligt dåligt ordval, men försök själv hitta bra ord för vad detta innebär.
Citera
2021-04-28, 17:50
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eller också hänger mannen i rådande politisk debatt så pass så man vet att det är uppe som förslag att istället för att misshandelsoffer och barn ska tvingas flytta, sluta jobba, sluta leva, byta identitet och avbryta alla kontakter med nära och kära, att man istället riktar dessa åtgärder mot förövaren och alltså begränsar dens ”livsutrymme”.

Jävligt dåligt ordval, men försök själv hitta bra ord för vad detta innebär.

Det räcker som sagt med att lägga till ”dessa” innan ”mäns livsutrymme” för att den poängen ska gå fram. Väkdigt enkelt - om man inte vill att innebörden ska vara oklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in