2021-04-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskedsinger
Med god insyn i vad som händer i byn är det där rent förtal och inte i närheten av sanningen. Däremot är det obehagligt för byns normalt funtade människor att möta den dömda pedofilen efter vägen. Hoppas föräldrarna i byn ser efter sina barn och inte låter dem vara i närheten av ett sådant avträde till människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ur bevishänseende så är det graverande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Jag pratar utifrån bevishänseende inte utifrån vad som faktiskt hände. Jag håller med dig och jag tror inte heller på en hundleksak. Jag är nog född i samma värd som du men jag inser att bevis och verklighet kan krocka.

Flickans egna ord är att det var en hundleksak som small två gånger. Den skulle varit i höjd ca 20cm över golvet... hur kan man ens tolka det till en snopp?

Sen glömde du nämna att flickan sa att familjens hund och GM var de enda i huset.. men ett vuxet vittne säger att hunden under den aktuella tiden inte ens var i samma kommun.
Så trovärdig historia med teknisk bevisning samt vittnen som bevisar motsatsen..
Citera
2021-04-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspiranten83
Det avgörande i domen är vårdnadshavarnas berättelse som tolkas som en sexuell handling.
Håller med - det håller inte.
Det avgörande i domen är den lilla flickans vittnesmål och det kommer Hovrätten fastställa.
Vårdnadshavarna har ingen talan i den saken.
Citera
2021-04-30, 22:54
Medlem
Det är det juridiska jag hela tiden ifrågasätter.
Det flickan berättar är inget brott. Det är vårdnadshavare som tolkar det som en sexuell handling och anmäler.
Jag älskar när folk ifrågasätter och har bevis /säker källa. Just nu är det så mkt trams från 3 alias här som desperat vill skydda familjen från den mörka hemligheten som är på väg att nystas upp.
Citera
2021-04-30, 22:55
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paragrafmorsan
Flickans egna ord är att det var en hundleksak som small två gånger. Den skulle varit i höjd ca 20cm över golvet... hur kan man ens tolka det till en snopp?

Sen glömde du nämna att flickan sa att familjens hund och GM var de enda i huset.. men ett vuxet vittne säger att hunden under den aktuella tiden inte ens var i samma kommun.
Så trovärdig historia med teknisk bevisning samt vittnen som bevisar motsatsen..
Jag vill verkligen inte sitta och argumentera emot en liten tjej som kan ha blivit utsatt för något traumatiskt. Jag vill bara säga att jag absolut inte tycker att saker är solklara i det här fallet.
Citera
2021-05-01, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspiranten83
Klok! Det är så tragiskt men man får inte bortse det juridiska. Inte i vårt rättssamhälle

Inom juridiken finns utrymme för trovärdighet.
Det talar emot Thomas som försökt tillfredsställa sig själv men avbrutit, sen släpper han in en liten flicka som ville leka med hans son fastän sonen inte är hemma. Flickan fick då med ögonen täckta hjälpa honom att avsluta det sexuella begär han byggt upp och därefter tvätta händerna för att undanröja bevis. Ha i åtanke att Thomas är medveten och tänker på att undanröja bevis, därför kräver han bevis av det slag som han vet att han undanröjt.
Thomas har för vana att undanröja bevis, det visar inte minst den ständigt fabriksåterställda paddan med Tor.
Det finns omständigheter som inte kan bortförklaras och Thomas kan skrika sig blå om han vill, segrande kommer han inte kunna smita från den här situationen som han är skyldig till.
Man skulle kunna säga att den 37-årige Thomas Brandl*v skitit i det blå skåpet.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-01 kl. 07:50.
Citera
2021-05-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Tyvärr är detta ingen falsk anklagelse och det kommer Hovrätten visa. Det är sjuka nick härinne som i desperation försöker övertyga annorlunda.
Historien slutar dessvärre inte här, det kommer komma flera anklagelser från barn som tidigare inte vågat berätta.

Det kan ju faktiskt vara så att det inte finns fler barn som blivit utsatta för detta vidriga brott så det är bara dumt att hoppas på det. Även om det är sällan det är engångs företeelser när det gäller sådana fall.
NEJ jag försvarar inte GM på nåt sätt alls han ska dömas HÅRT för det han gjort.
Mina barn kommer ALDRIG mer få besöka hans hem så länge han bor där.
Vill min ungar umgås med hans är dom mer än välkomna hem till oss!
Citera
2021-05-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flingpaketet
Det kan ju faktiskt vara så att det inte finns fler barn som blivit utsatta för detta vidriga brott så det är bara dumt att hoppas på det. Även om det är sällan det är engångs företeelser när det gäller sådana fall.
NEJ jag försvarar inte GM på nåt sätt alls han ska dömas HÅRT för det han gjort.
Mina barn kommer ALDRIG mer få besöka hans hem så länge han bor där.
Vill min ungar umgås med hans är dom mer än välkomna hem till oss!

Jag förstår din oro, hade agerat likadant. Men var inte för snabb att dömma. När lagen har vunnit laga kraft då är det definitivt. En dom i tingsrätt under dessa premisser kan inte tas seriöst.
Citera
2021-05-01, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maud61
Jag bor i byn och fått höra att någon skriver elaka saker om om en familj som jag har känt sedan pappan var barn. Jag vill bara säga att alla jag känner i byn utan tvekan vet att detta är falska anklagelser. Detta har tyvärr fått flera att tänka på om man vågar vara själv med barn nu för tiden. Detta skulle kunna hända vem som helst i denna byn... folk i byn och inte bara här har verkligen fått sig en tankeställare hur lätt ens liv kan förstöras av ett litet barn som mest troligt inte alls vill något illa utan endast förskönar sanningen lite gran. Inget ont om flickan men hon är inte kapabel att förstå konsekvenserna av hennes lilla lögn.

Då jag sett denna flicka flera gånger i byn, cyklande helt själv gå in i hus och så vidare är jag helt övertygad om att flickan har gått in i sin kompis hus, upptäkt att kompisen inte var hemma men struntat i det och börja leka med kompisen leksaker. Självfallet är hon medveten om att så får hon inte egentligen göra, men hos en 5 åring är inte konsekvenstänket utvecklat. Flickan blir påkommen av kompisens pappa som säger att pojken inte är hemma och att hon får åka hem. Väl hemma så träffar hon sin mamma och självklart vill hon inte berätta för henne och göra henne arg/besviken för att hon har gjort något hon vet är fel. Barn har en inbyggd mekanism om att behaga föräldrarna och det är precis i denna ålder barn börjar laborera med vad som är sant och inte sant.

Det jag tycker är fruktansvärt oansvarigt och otroligt konstigt är föräldrarnas reaktion. Dels av de flickan berättar att tolka det som en sexuell handling? Jag tycker det låter mer som att hon håller i en hundleksak som låter (finns flera sådana på djuraffären) men även att man ovillkorligt lyssnar endast på hennes ord. jag vet med mina egna barn och mina barnbarn är det likadant dvs har en livlig fantasi i den åldern. Min dotter hon såg alltid hajar i vattnet när vi badade, hon var helt säker på det. Min son hade en låssas kompis osv.. detta är fullt normalt för ett barn. Men att en vuxen inte ifrågasätter detta känner jag som väldigt konstigt.. varför har inte föräldrarna kontaktat kompisens föräldrar och istället gått till polisen direkt.
Jag hörde rykten, vilket jag inte kan bekräfta ur domen men det säga att flicka. Inte ens ville prata med polisen men skulle hon göra det så skulle hon få välja vilken leksak hon ville på en leksaksaffär. Nä detta är alldeles för otroligt för att stämma.

Vad jag kan se som skrivs här så verkar det vara stor fokus på pappan som blivit anklagad och dennes familj. Man skriver flertalet gånger om hans fina arbete men även om hans fru. Mig veterligen krävs det hårt arbete för att få höga tjänster och sånt sticker i ögonen på många. Jag har sett det så många gånger hur avundsjukan är en bidragande orsak till människors orationella beteende och jag är övertygad om att en blandning av avundsjuka och andra omständigheter är orsaken till denna soppa.

Snälla sluta nu sprida falska rykten här, det skadar enbart. Låt rättsväsendet lösa detta.

Dina barnkunskaper är inte imponerande, du verkar snare tala för din sjuka mor. Argumentationen håller inte i Hovrätt,
Blir bara en blöt pöl på Flashback.
Citera
2021-05-01, 10:09
Medlem
Maud, det finns ingen annan än förövaren Thomas som är entledigad från företagets affärskontakter.
Ingen inblandad är avstängd från sina tjänster, men av förklarliga skäl är småbarnslärarinnan frånvarande av personliga skäl.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-01 kl. 10:12.
Citera
2021-05-01, 10:20
Medlem
Har du hört talas om distansarbete och samåkning?
Du är verkligen inte Sherlock Holmes.
Vet att mamman åker på samtalsrerapi, det behöver hon.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-01 kl. 10:22.
Citera
2021-05-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragrafmorsan

Hunden var med GM hemma i huset!
Citera
2021-05-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flingpaketet
Hunden var med GM hemma i huset!
Intressant!
Hur vet du detta?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-01 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in