2021-04-30, 23:17
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fakta är att det finns IQ-skillnader mellan olika etniciteter. All empirisk kunskap underbygger detta. Inget talar emot.
Men i din sjuka värld så är denna fakta istället "rasism". Hur fan orkar du leva med dig själv? Du vet att du ljuger. Du vet att vi vet att du ljuger. Ändå framhärdar du. Jag börjar ana vad som döljer sig bakom din stulna svenska fana.
Hur bedömer du IQ då? jag har just tittat på Norska Harald som lever bland Masaier. Dom studsade upp och började leta efter en farlig orm för att dom hörde hur fåglarna varnade för en. Hur tror du att dom skulle ha bedömt våran intelligens?
Citera
2021-04-30, 23:18
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast du är ju den värsta rasisten här. Det är ju du som påstår att vit intelligens är mindre värd än svart intelligens bara för att den förstnämnda finns hos vita.

Nu kanske du protesterar; "det sade jag aldrig!!"

Men jo, det var exakt andemeningen i vad du sade, för om A › B gäller även att B < A.
Logiken i det där svamlet får du gärna klargöra!
Citera
2021-04-30, 23:19
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Man ärligt, peka ut människor från Sydsudan... nivån är så djävla korkad, De är inte ens ett problem för oss. Hur många människor kommer hit från Sydsudan? Varför inte diskutera somaliers IQ? Och varför diskutera det redan uppenbara. Det finns redan en tyst överkommelse mellan alla människor på jorden att alla vita är intelligentare än svarta generellt. Det finns inget att säga mer. Bertil Malmberg är dumskallen.

Vi har just nu en flyktingkvot på 1500 personer från Östafrika vilket inbegriper etiopier, sydsudaneser, somalier, kongoleser, ugandier och eritreaner. Sydsudaneser kanske är imbecilla, men enligt IQ-forskning är de på samma nivå som folk från det forna Jugoslavien. Om vi har en flyktingkvot finns ingen anledning att ta emot fler, men det gör vi, dock aldrig från Sydsudan utan mest från riktiga bajsländer som Syrien, Irak, Iran, Somalia osv.

FYI är flyktingar från Sydsudan zenit för svarta modeller. De är långa, smala och extremt vackra. De regerar på catwalken. De jag känner till är kristna och kristna är en extremt förföljd grupp människor. Varför inte hjälpa fler kristna? Och varför utmåla dem som lågintelligenta? Känns meningslöst.
Vad har vi att vinna på att låtsas som att de är samhällsbyggare? Jag anar att ditt snack om catwalken ger en fingervisning om var ditt fokus ligger men för mig är de ett problem eftersom deras blotta existens får svenska politiker uteslutna.
Citera
2021-04-30, 23:24
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Du skulle förmodligen inte acceptera fakta om det så hoppade upp och sket dig på huvudet eftersom denna kunskap går emot din ”fina” värdegrund. Det är helt lönlöst att försöka nå fram till en sån som du, man petar mest på dig för att se dig sprattla som en insekt på rygg.

För att hålla oss till trådens ämne, har du några argument mot att sydsudaneser har lägre IQ än en västerländsk efterbliven eller tjafsar du bara emot utifrån ren instinkt?
Ja min instinkt säger mig att de absolut inte kan ha lägre IQ än t.ex. dig. Det vore rent oacceptabelt. Så låg IQ hör ju bara hemma på speciella boenden!
Citera
2021-04-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
¨
Nej, det är sannolikt lägre.
Varken du eller någon annan har presenterat övertygande data om sådan sannolikhet.

Ni fantiserar pga ert brinnande rasistiska hat - detta är den enda rimliga tolkningen som är möjlig just nu.
Citera
2021-04-30, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varken du eller någon annan har presenterat övertygande data om sådan sannolikhet.

Ni fantiserar pga ert brinnande rasistiska hat - detta är den enda rimliga tolkningen som är möjlig just nu.

Kan du bevisa att subsahariska Afrika som helhet når upp till en genomsnittlig IQ på 70?
Citera
2021-04-30, 23:43
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att subsahariska Afrika som helhet når upp till en genomsnittlig IQ på 70?
Bevisbördan ligger inte hos mig.
Citera
2021-04-30, 23:44
Avstängd
Citat:
Bevisbördan ligger inte hos mig.

Jo, bevisbördan ligger hos dig.
Citera
2021-05-01, 00:18
Medlem
Citat:
Jo, bevisbördan ligger hos dig.
Nej, att ifrågasätta uppgifter innebär att inte man får en bevisbörda.
Citera
2021-05-01, 00:19
Avstängd
Citat:
Nej, att ifrågasätta uppgifter innebär att inte man får en bevisbörda.

Om du "ifrågasätter" gängse forskning så ligger bevisbördan hos dig.
Citera
2021-05-01, 00:26
Medlem
Citat:
Om du "ifrågasätter" gängse forskning så ligger bevisbördan hos dig.
Fast det som påstås i tråden är inte gängse forskning. Källa som har åberopats - Wikipedia-artikeln, visar ju jättetydligt i ett av de längre avsnitten i artikeln att uppgifterna ifrågasätts kraftigt av forskare, alltså är det inte allmänt accepterat.
Citera
2021-05-01, 00:27
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Är det rasistiskt att skriva sanningen? Ja, många menar ju det. Det finns ju forskningsbevis på att afrikaner i snitt har en IQ på typ 85. Att ha lägre IQ betyder inte att man är en sämre människa.

Varför är det rasistiskt att skriva sanningen. Och vem är cucken i SD som anmälde honom? Ibland känns det som att man lever i nåt surrealistisk nyliberal-kulturmarxistisk skämt. Vad är det frågan om undrar jag? Ankdamm ankdamm och återigen ankdamm, och våra svaga politiker är patetiska.

Det är araber som ligger på ca 85. Afrikaner ligger på ca 70. Afroamerikaner ligger på ca 85 och de mindre rasblandade mörkare afroamerikanerna ligger på ca 80 i snitt.

När snittet ligger så lågt så är det färre än hälften som ens platsar på det enklaste arbete. Bommullsplantage med piskande förman är inte längre en möjlig arbetsplats även om det skulle bättra på arbetslöshetssiffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in