2021-05-01, 00:35
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fast det som påstås i tråden är inte gängse forskning. Källa som har åberopats - Wikipedia-artikeln, visar ju jättetydligt i ett av de längre avsnitten i artikeln att uppgifterna ifrågasätts kraftigt av forskare, alltså är det inte allmänt accepterat.

Finns det något mer vänstervridet än Wikipedia? Ja möjligen svenska Wikipedia. Genusforskare och PK forskare inom helt andra områden ifrågasätter för att komma åt finansiering. Forskare inom relevanta områden är mer eller mindre tysta pga politisk förföljelse och de som öppnar käften är de som redan är pensionerade som Lynn och Vanhanen mflr.
Citera
2021-05-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Finns det något mer vänstervridet än Wikipedia? Ja möjligen svenska Wikipedia. Genusforskare och PK forskare inom helt andra områden ifrågasätter för att komma åt finansiering. Forskare inom relevanta områden är mer eller mindre tysta pga politisk förföljelse och de som öppnar käften är de som redan är pensionerade som Lynn och Vanhanen mflr.
Gammal vetenskap är betydligt sämre än modern vetenskap.
Eller tror du fortfarande att jorden är platt?
Du/ni får gärna använda andra källor. Ändå görs det inte?
Nej, för att ni är bara några tokrasistiska miffon. Då blir resultatet som det blir.
Citera
2021-05-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
När IQ-testades alla av någon population? Du behöver nog en grundkurs i statistik.
Nej, jag behöver en källa. Kan hänvisa till någon källa, avseende just Sydsudanesernas IQ. Den påstås ju vara så väldigt låg. Några tester måste väl ha gjorts eftersom Sydsudan redan funnits hela 10 år som självständig stat. Kan du visa någon källa till statistik om sydsudanesernas IQ? Även om hela nationen inte skulle vara testad så måste det väl finnas något mer än ett påstående från en SD-gubbe.
Citera
2021-05-01, 00:53
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Nej, för att ni är bara några tokrasistiska miffon. Då blir resultatet som det blir.

Så har du några källor på att sydsudaneser har någon intelligens överhuvudtaget? Eller att afrikaner har likvärdig IQ med människor i övrigt?

Ps, Aftonbladet gäller inte som källa.. Ds.
Citera
2021-05-01, 01:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Problemet för dig är att rasisterna har rätt och du har fel. Vad är nyttan med att vara en godhetssignalerande vänsterklåpare när man har fel om allt? Det är inget liv att leva att vara en judehjärntvättad slavlemming som blivit betingad till att gläfsa på rasister som har rätt.
Citera
2021-05-01, 02:38
Medlem
Citat:
AfS är inte extremt, de är ungefär som moderaterna under Gösta Bohman. Det är tokliberalerna som är extrema. SD är ungefär som sossarna på 60 talet. Varför rösta på dessa pga en enda fråga när det finns andra partier som passar mig bättre? Jag skiter i taktiken, jag röstar på det jag kan stå för. Tyvärr platsar inte SD där längre även om jag var med och röstade in dem när det behövdes. Nu är det AfS som behöver stöd. SD får klara sig själva. SD har snart kastat ut alla med vettiga åsikter. De går samma väg som centern och går vilse.

Du är så oerhört bortgjord, du har ingen aning om vad SD står för om du tror att de någonsin kommer att kompromissa någon som helst av deras gamla frågor gällande invandring och HÅRD återvandring, även om de skulle gå ut i media och säga att de vill ÖKA invandringen med fem hundra procent så skulle de aldrig göra det om de kom till makten

SD har aldrig fått inflytande att få visa vad de står för på riktigt, och vi alla vet vad de står för på riktigt, förutom små trotigsa barn som gråter över saker de sagt i media. Du får jättegärna kasta bort din röst, som jag sa tidigare ser jag det som en win win oavsett om SD får inflytande eller om hela sverige islamiseras - jag kommer att få oerhörda fördelar i båda scenarion.
Citera
2021-05-01, 02:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/sds-ordforande-uppmanar-malmberg-att-lamna-sina-uppdrag

"Sverigedemokraternas distriktsordförande Anton Berglund uppmanar partikollegan Bertil Malmberg i Trosa att lämna alla sina uppdrag för partiet.
Berglund skriver detta i ett mejl där han kommenterar Malmbergs uttalande vid regionfullmäktige häromdagen där Malmberg jämförde intelligensnivån hos syd-sudaneser med andra folkgrupper och sa att syd-sudanser har lägre IQ.
Berglund skriver att det är ett oacceptabelt språkbruk och att partiet tar kraftigt avstånd från Bertil Malmbergs uttalanden."

Malmberg är polisanmäld för HMF men vägrar avgå. Hans intervju med Expo är episk på alla sätt och vis.

https://expo.se/2021/04/vagrar-lamna-efter-rasistiskt-utspel-i-regionfullmaktige

Vad vet vi om denne man?

Även om det är 100% sant eller yttrat av en professor så skapar ju uttalande ett problem i PK samhället vi har idag. Så jag ser ingen skillnad på denna politiker som tar upp en grupps IQ för att göra en politisk-poäng, (som i detta fall är ett exempel på lägre än genomsnitt i sverige), med den lågbegåvad grupp han försöker bevisa sig överlägsen.

Det är helt obetydligt om hans utspel är rätt eller fel för verkligheten.. det förstår en person som väljer SD för politiken och inte "ner med invandrarna".

Låt denna idiot brinna med resten av Sveriges begåvningsreserv..
Citera
2021-05-01, 04:46
Medlem
Det har ju sedan länge varit OK att generalisera svenskar som inkompetenta och rasister, så varför skulle då detta uttalande vara så upprörande?
Citera
2021-05-01, 05:21
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Logiken i det där svamlet får du gärna klargöra!
Jag tyckte inlägget var lättförståeligt. Den elementära logiken (på mellanstadienivå) illustrerar poängen väl.

Med inlägg som dessa, så blir det nästan lite Dunning–Kruger-bingo i denna tråd...
Citera
2021-05-01, 07:59
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Logiken i det där svamlet får du gärna klargöra!
Vita presterar högre än svarta i intellektuellt komplexa situationer (liksom asiater presterar bättre än vita). Om du trots detta anser att de är lika intelligenta så bedömer du människor utifrån olika måttstockar beroende på deras hudfärg. Vilket är exakt vad som gör en människa till en rasist.
Citera
2021-05-01, 08:09
Medlem
Citat:
Så har du några källor på att sydsudaneser har någon intelligens överhuvudtaget? Eller att afrikaner har likvärdig IQ med människor i övrigt?

Ps, Aftonbladet gäller inte som källa.. Ds.
Den som påstår något har bevisbördan för sitt påstående.
Omvänd bevisbörda gäller inte.
Citera
2021-05-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Problemet för dig är att rasisterna har rätt och du har fel. Vad är nyttan med att vara en godhetssignalerande vänsterklåpare när man har fel om allt? Det är inget liv att leva att vara en judehjärntvättad slavlemming som blivit betingad till att gläfsa på rasister som har rätt.
Men jag har ju precis bevisat att rasisterna har fel med hjälp av rasistens källa. Hade du en bättre källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in