2021-04-30, 21:38
Medlem
[quote=braattha|75706014]
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1

Ja planen från början var att få henne att backa och iom. det förlora handpengen 390.000:-

Jag tror planen var att pensionatstanten såg sitt arv försvinna,,samtidigt när hon facebookchattade med sina polare så fick Binninge upp ögonen för att det var Ebba, ledaren i det parti han åkt ut ur samtdigt som han åkte dit och in?

Sen var det full cirkus trots att Esb inte alls motsatte sig affären.................................
2021-04-30, 22:43
Medlem
Q6s avatar
[quote=Sobrusek|75705411]
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Det är det jag undrar över. Hur blev Binninge juridiskt ombud? Dn som vill driva ett sådant här krångligt ärende bör väl ändå anlita en advokat!

Helt övertygad om att det inte var Esb som valde Binninge, han fick honom i knät av Majkgård och Monika.
2021-04-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ebba har bott bara några hundra metert därifrån och det är hennes föräldrar/svärföräldrar/fd man som bor där? (jag har inte pejl på vilka som bor där om hennes fd och hennes svär eller förldra, men det är strunt samma då det faktiskt har varit hennes hem och hon fortfarande har tillgång till dessa fastigheter.
Jag kan bjuda hem folk på fika i min svärmors hus, inget problem, svärmor får vara med och fika.

Så det är väl inte så svårt att be en gemensam bekant fråga om han kommer över för att prata hus?
Fjant om utomhus, sten i herrens hage.

Fast hon bodde inte i sitt gamla hus med föräldrarna vid husköpet (aug 2020).

Hon bodde i huset hennes vittne ägde, dvs den som nu vittnar till hennes fördel var den som gjorde Ebba hemlös när hon sålde huset Ebba bodde i.
2021-05-01, 06:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
”Ebba gick inte hem till Esbjörn, det var Esbjörn som gick hem till Ebba” säger du?! Oj, då är hon alltså inte hemlös som hon tycks indikera i nån snyftintervju? Eller satt de på en sten i Herrens Hage och skrev på köpekontraktet? Och ljög Ebba Busch när hon skrev följande på Facebook: ”I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad att sälja huset till mig.”

Det är väldigt ointressant att diskutera detta du kan lätt ta reda på fakta i stället för att vränga ord.
En gemensam person till dom båda, kontaktade Esb och frågade om han var intresserad av att sälja huset om ja så kunde han gå (kontakta) henne,
Esb gjorde det.
Hur vet vi det? personen i ifråga ska vittna i tinget.
2021-05-01, 07:00
Medlem
En av Johann Binninges egna facebookvänner är oerhört tydlig och klar med sitt budskap. Oerhört stark artikel som också belyser hur illa mediasverige behandlat Ebba Busch och följt en simpel pedofils drev.
https://bulletin.nu/hur-kan-en-sanning-vara-fortal
2021-05-01, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Fast hon bodde inte i sitt gamla hus med föräldrarna vid husköpet (aug 2020).

Hon bodde i huset hennes vittne ägde, dvs den som nu vittnar till hennes fördel var den som gjorde Ebba hemlös när hon sålde huset Ebba bodde i.

Ebba var ju väl förankrad i det här området och har stor anknytning och ville vara kvar här för barnens skull.
Hennes polare som hon hyrde hus av sålde sitt hus men jag kan inga detaljer kring det, men om hennes polare behövde frigöra pengar till annat eller fick ett bra bud så inser man ju att hon måste sälja så Ebba inte kunde fortsätta hyra.
2021-05-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ebba var ju väl förankrad i det här området och har stor anknytning och ville vara kvar här för barnens skull.
Hennes polare som hon hyrde hus av sålde sitt hus men jag kan inga detaljer kring det, men om hennes polare behövde frigöra pengar till annat eller fick ett bra bud så inser man ju att hon måste sälja så Ebba inte kunde fortsätta hyra.

Visst är det är naturligt att sälja, men då Ebba hade råd att betala en bra hyra och vännen redan flyttat in till sitt nya hus kan man nog anta att det inte fanns ekonomiska krav bakom det.

Det var också denna "vän" som gick till Esbjörn.
Slump och troligt att denna person också var bekant med Esbjörn?
Nja. Visst. Inget är väl otroligt.

Annars - ställde vännen upp eftersom hon ställt Ebba på pottkanten?
Kan man ifrågasätta objektiviteten?
2021-05-01, 09:57
Medlem
[quote=lallisen|75704310]
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Ebba Busch har verkligen lyckats samla en riktigt otäck och hatisk supporterskara runt sig! Föraktet för äldre går inte att ta miste på!

En del är så fanatiska att de t o m glädjer sig åt tanken att den gamla damen som är Esbjörns stödperson pga sin ålder inte har så långt kvar: [indent]
Så är det.
Ondska och hänsynlösheten är det nya normala i borgerligheten.
Det går inte komma förbi att EB kallhamrat använder all sin makt för att tillskansa sig en gammal mans egendom mot hans vilja. Den politiska roffarmentaliteten har vi lyckligtvis varit förskonade från i Sverige.
Senast redigerad av 90510 2021-05-01 kl. 10:07.
2021-05-01, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det går inte komma förbi att EB kallhamrat använder all sin makt för att tillskansa sig en gammal mans egendom mot hans vilja. Den politiska roffarmentaliteten har vi lyckligtvis varit förskonade från i Sverige.

Ebba har ingen makt över tingsrätten. Tingsrätten är opartisk, så ingenting av det du säger stämmer.
2021-05-01, 10:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Huset skulle redan säljas då Ebba hyrde en av lägenheterna, så det visste hon ju om.
Så inte blev hon utkastad av kompisen, utan det var bara en tillfällig lösning.
Det är ett mycket stort hus med flera lägenheter ingen villa, annars hade hon väl köpt det huset istället.
Har t.o.m varit ett dagis i bottenplan tidigare, såpass stort är det huset.
2021-05-01, 10:35
Medlem
nova68s avatar
[quote=90510|75710948]
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Nja, den gamle mannen har av fri vilja och utan att några påtryckningar skett, redan sålt fastigheten så det är inte hans egendom.
Det är Ebbas egendom han försöker tilltvinga sig igen, utan att återbetala enligt JB.
2021-05-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Visst är det är naturligt att sälja, men då Ebba hade råd att betala en bra hyra och vännen redan flyttat in till sitt nya hus kan man nog anta att det inte fanns ekonomiska krav bakom det.

Det var också denna "vän" som gick till Esbjörn.
Slump och troligt att denna person också var bekant med Esbjörn?
Nja. Visst. Inget är väl otroligt.

Annars - ställde vännen upp eftersom hon ställt Ebba på pottkanten?
Kan man ifrågasätta objektiviteten?

Jag äger flera hus. Bor i ett renoverar ett annat och ett tredje hyr jag ut.
Jag klara det ekonomiskt men vill inte ha tre hus.Vill frigöra kapital till annat.
Ska jag då tvingas behålla ett av husen för att det bor någon som hyr det? Nix.

Bor inte vännen som ska vittna också i närheten och därför känner/är bekant med Esb?
Om jag vore Ebba så vill jag nog ha en mellanhand för att inte springa runt som högvilt utan hålla mig i bakgrunden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in