[quote=fiatigerlilja|75703785]Ebba Busch har verkligen lyckats samla en riktigt otäck och hatisk supporterskara runt sig! Föraktet för äldre går inte att ta miste på!
En del är så fanatiska att de t o m glädjer sig åt tanken att den gamla damen som är Esbjörns stödperson pga sin ålder inte har så långt kvar:
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Fast det är klart, det räcker att
Maggan 80 år trillar av pinn, så lär helvetet frysa över illa kvickt, när den ishäxan dyker upp där. Så
det skulle ju kunna hända vilken dag som helst faktiskt 
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Är detta KD:s nya ”kärnväljare” eller bara Ebba Busch personliga fanclub? Var det alltså denna skara som uppmuntrade henne att skriva kränkande på Facebook om ombudet för att försöka sabotera representationen för Esbjörn och på så vis otillbörligt påverka rättsärendet till hennes fördel? Det är ju många i tråden som har slagit sig för bröstet och påpekat att de ”hjälpt” Ebba Busch ”avslöja” ombudet, stödpersonen och släktingen. Och nu är en av fanclub-medlemmarna t o m igång med att smutskasta åklagaren som ”pedofilförsvare” i en ny tråd, och med att smutskasta de nya ombuden i denna:
Det finns en gränslöshet här hos er som skriver ”stödinlägg” åt Ebba Busch dygnet runt, en hänsynslöshet och ondska som både skrämmer och äcklar mig. Skulle aldrig i livet kunna rösta på någon som rör sig i en så fanatisk och sektliknande krets och framkallar sånt oresonligt hat hos sina anhängare!
En intressant analys av allmänhetens reaktioner och den politiska relevansen av Buschs agerande i dessa ärenden skrevs för några dagar sen av Christian Munthe (professor i praktisk filosofi, forskare i etik-, värde- och policyfrågor, arbetande ledamot av Kungliga vetenskaps- och vitterhetssamhället i Göteborg). Rekommenderad läsning. Kan tas del av här, i trådformat:
https://twitter.com/christianmunthe/status/1385873416356564992?s=21
Jag röstar inte på Ebba men rätt ska vara rätt.
Jag tror helt och hållet att Esb ville sälja och att hans intresse för fastigheten var lika med noll då han och hans särbo aldrig vistades där och inget gjordes åt fastigheten. Verkar inte ens ha suttit på verandan/farstun med en kaffetermors under alla år det varit hans.
Jag tror helt och hållet att pensionatstanten, bevisligen har ärvat barnlösa äldre män och att Esb ovetandes var hennes nästa objekt.
Den här pensionatstanten har tidigare ärvt av henne ej i släktskap avlidna.
Hon har försökt köpa men till ett MYCKET lägre pris och då sa Esb nej.
Pensionatstanten råkar vara polare med JB som är med i RO gruppen och några till som är med där.
JB och dessa har diskuterat hur att möra till Ebba. JB hyser agg till KD sen han stängdes ute ifrån dom.
JB har fällts för flera brott och suttit i finkan, är i dag nolltaxerare och skyldig pengar till sitt brottsoffer.
Det här är INTE ett fall av äldre man som blir lurad av köpare.
Det här är ett fall av äldre man som inte fattat att de som är i hans närhet traktar efter att ärva honom och då de uppdagade affären satte de till alla klutar med en diverse oschyssat metoder och det hör på Esbs kommentarer om päronträd och körsbärsträd som huggits ned osv.
Grannar har i åratal hoppats att det skulle säljas och städas upp.
Det Esb utsätts för nu är att i slutskedet i hans liv förnekas att ha en slant och unna sig saker.
Nej, jag röstar inte på Ebba och jag traktar inte efter henne då jag är en tant som gillar farbröder.