Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Nu lägger du åsikter på mig som jag inte utryckt. Jag har inte ens diskuterat det du nu tar upp.
Jag menar bara att du inte kan använda gamla beräkningar från i början av sommaren. Eller ta upp scenarier som man tagit fram för att förbereda vården som argument för hur stor dödligheten på pandemin är.
Vill du mucka så gör det med någon annan. Varför VILL jag att denna sjukdom ska vara dödligare än vad den är? Alt jag vill är att informationen ska vara aktuell och pratar vi beräkningar ska det vara beräkningar och inte scenarion gjorda för att förbereda sjukvården.
Edit alla kan googla fram något som låter som det man vill utrycka men det bästa är ju om man samtidigt också läser det.
WHO anger en siffra på dödlighet på ca 0,5% för Covid-19.
Ligger nog rätt nära verkligheten.
Aningen mer än influensa men inte särskilt mycket.
Motiverar det de dragoniska åtgärderna? Självklart inte. Den här farsen beror i mångt och mycket på helt andra saker nu.
Varför i helvete springer vaccinerade människor runt i ansiktsblöjor exempelvis? Varför kan inte vaccinerade leva normalt igen??
Den här farsen kommer aldrig ta slut. Johan Carlsson sade idag på presskonferensen att åtgärder kommer vara i bruk minst till 2023...
Detta för en dödlighet marginellt högre än influensa alltså. Otroligt.