2021-04-30, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Även Forbes har nu en artikel på S2F modellen

https://www.forbes.com/sites/stevenehrlich/2021/04/29/demystifying-bitcoins-remarkably-accurate-price-prediction-model-stock-to-flow/?sh=1217d121476a
Jag tror på S2F men tycker det är lite konstigt att PlanB lanserade en ny modell S2FX som också ser riktigt fin ut. Han hävdar att S2F var för konservativ. Samtidigt skryter han på twitter med att S2F stämmer så bra just nu. Får inte ihop hans idé. Vilken gäller, S2F eller S2FX?
Citera
2021-04-30, 03:58
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag tror på S2F men tycker det är lite konstigt att PlanB lanserade en ny modell S2FX som också ser riktigt fin ut. Han hävdar att S2F var för konservativ. Samtidigt skryter han på twitter med att S2F stämmer så bra just nu. Får inte ihop hans idé. Vilken gäller, S2F eller S2FX?
Det är två lite olika sätt att se på data som ger olika resultat. S2FX extrapolerar S/F-ratio och S2F extrapolerar tiden. Modeller är modeller och man vet inte innan vilken som blir bäst. Personligen gillar jag S2FX med fasövergångarna.
Citera
2021-04-30, 04:16
Medlem
Växlad all min btc mot xrp
Citera
2021-04-30, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LABreserva

Hahaha...Jag gillar att du stoppar in näsan i getingboet

Snart kommer bitcoins stormtrupper

Du äger, bra val tycker jag
Citera
2021-04-30, 15:57
Medlem
LightCameraActions avatar
Nu lyfter det, en spik till 56k. Breakout???
Senast redigerad av LightCameraAction 2021-04-30 kl. 16:16.
Citera
2021-04-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Yes, 57k+ nu. Det känns som att skräcken att vi skulle fortsätta falla under 47k har släppt helt nu. Jag säger 59-60k i dag, senast måndag. 70k känns nästan helt säkert i maj och 90-100k lagom till semestern

Noterar samtidigt att vi nu börjat tala mer om 10k-steg, inte 1k-steg som för ett år sedan
Citera
2021-04-30, 18:37
Medlem
nitinitis avatar
Den stora björnen har vaknat igen, härligt!

Under tiden har ethereum gjort bra ifrån sig. Tur man fördelat innehavet 50/50.
Citera
2021-04-30, 18:53
Medlem
Citat:
Är ju verkligen på tiden.

Ett roligt (kanske inte så troligt, men känns omöjligt att sätta en sannolikhetssiffra på det) scenario är att vi hela tiden suttit och stirrat på en ren repeat av 2017. De flesta har ju efterkonstruerat detta helt fel - det var Ethereum som drev igång hela den marknaden, det var inte "BTC och sen altseason" och alla märkliga sagor folk gått på. ETH flippade nästan BTC med ett väldigt nytt nätverk FFS, euforin var total, BTC var i källanren. Sen långt senare började "döende" BTC tugga på rejält, hela communityt bytte narrativ (istället för ett misslyckande blev BTC en store of value, d.v.s. dess misslyckande som pengar blev en feuture [tröghet/friktion]) i och toppen av euforin var BTC onekligen herren på täppan igen.

Nu har vi stirrat på en marknad där Ethereum ännu tydligare drivit detta, då det drivit i princip hela marknaden. Folk frågar om "det där nya X", och det är en Ethereum-grej. DeFi = Ethereum. Så återigen sitter man här och ifrågasätter om BTC verkligen ska vara herren på täppan efter denna bullrun.

Om det skulle bli så den här gången också kommer det verkligen kännas som man borde insett det hela tiden. Vi har ju då sett hela jävla cykeln förut.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-04-30 kl. 18:56.
Citera
2021-04-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Citat:
Det är två lite olika sätt att se på data som ger olika resultat. S2FX extrapolerar S/F-ratio och S2F extrapolerar tiden. Modeller är modeller och man vet inte innan vilken som blir bäst. Personligen gillar jag S2FX med fasövergångarna.

Ja, tiden lär utvisa vilken som är mest korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av LABreserva

Feels bad man https://i.imgur.com/4DavGzT.png
Citera
2021-05-01, 11:07
Medlem
Potentiellt i SOS fasen av Wyckoff accumulation på daily timeframe? https://i.imgur.com/wWiTf64.png

Coinbase Premium har konstant legat positiv senaste dagarna, indikerar på ev spot köp av institutioner:
https://i.imgur.com/OtJFpEg.png

Funding rates är fortfarande neutrala trots senaste dagarnas prisuppgång: https://i.imgur.com/fTTEZAK.png
Tyder på att det är spot buys som driver priserna och inte degens som går 100x long atm.
Citera
2021-05-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Den stora björnen har vaknat igen, härligt!

Under tiden har ethereum gjort bra ifrån sig. Tur man fördelat innehavet 50/50.

Du hade gjort bättre om du la allt på ETH, då 1 BTC var värt 49 ETH ett år sen, nu är 1 BTC bara värd 19 ETH. Bitcoin förlorar värde mot ETH som troligen kommer att flippa Bitcoin tillslut och bli den stora dominanta kedjan.
Citera
2021-05-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Du hade gjort bättre om du la allt på ETH, då 1 BTC var värt 49 ETH ett år sen, nu är 1 BTC bara värd 19 ETH. Bitcoin förlorar värde mot ETH som troligen kommer att flippa Bitcoin tillslut och bli den stora dominanta kedjan.
Han hade gjort ännu bättre ifrån sig om han lade allt i doge, bnb, ada eller dot istället, det var väl dumt?
Hade man köpt eth sommaren 2017 ligger man fortfarande back...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in