Citat:
Ursprungligen postat av
bambib
Hm. Är kluven där. Varför inte egentligen? Ja, de har bara varit tillsammans ett år men de verkar ju som att de gillar varandra väldigt mycket & är rätt seriösa? Och sen kanske man kan tänka sig att det inte var 100% planerat, men tänker bara att hon ju faktiskt är 37 snart och vad man än säger så kommer man ju inte ifrån att det snart (för de allra flesta kvinnor) skulle vara för sent? Sen kanske det är tvärt om, ganska logiskt att man vill flytta till ett större hem eller åtminstone byta till en ny miljö inför att man ska få sitt första barn. Det är ju då många lämnar citylivet & flyttar ut på landet eller liknande. De kanske bara tänker göra det på ett lite annorlunda sätt, typ ha "varsin" lägenhet, en i Stockholm & en i gbg & sen skifta lite? Bara spekulationer från en uttråkad, hon kanske bara trollar oss som du sa alternativt att jag läser in för mycket...
Allt du säger låter väldigt rimligt. Jag glömmer ibland att Sandra börjar närma sig 40-strecket och dessutom är det här väl första gången hon är ihop med en snubbe som faktiskt verkar vara redo (och mogen?) att ha en mer seriös relation med henne.
Detta och pandemin har säkert fått henne att omvärdera saker och därför är hon mer öppen för att skaffa barn numera. Dessutom kan hon inte resa på samma sätt just nu och jag har alltid haft känslan av att en anledning till att hon varit tveksam till barn är att det skulle begränsa hennes rörlighet.
Men nu har hon insett att det funkar bra för henne att vara mer av en hemmakatt som inte måste festa och resa jämt.