2021-04-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu undrar jag lite här: visst SKREV hon till SD "hallå", "hallå" på sms? Han hade ju mobilen hemma, så han såg inte det. Och höll sig gömd pga hennes telefonsamtal. Eller är det jag som har fel minnesbild?

Gjorde hon det? . Men att hon pratade i luren med J på väg till mötet med SD. Detta såg SD från sitt gömställe och visade sig inte av den anledningen. Har uppfattat det som att hon hojtade hallå. Sen stod hon och väntade ca 10-12 minuter och gick sen hem.

Verkar som att jag har fel här.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-30 kl. 11:48.
Citera
2021-04-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag tror inte vi är oense,
jag ville bara förtydliga att det inte är hugget i sten.
Att det kan finnas flera förklaringar.
Och att alla inte reagerar på samma vis.
Vill helst vara korrekt.

Fanns en granne på gatan som vid den aktuella tiden hörde en upprörd mansröst ute på gatan. Det gick emellertid inte att urskilja orden.
Citera
2021-04-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu undrar jag lite här: visst SKREV hon till SD "hallå", "hallå" på sms? Han hade ju mobilen hemma, så han såg inte det. Och höll sig gömd pga hennes telefonsamtal. Eller är det jag som har fel minnesbild?

Det är nog jag som har fel i att hon ropade. Ber om ursäkt för det i såfall.
Men resten stämmer.
Citera
2021-04-30, 11:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fanns en granne på gatan som vid den aktuella tiden hörde en upprörd mansröst ute på gatan. Det gick emellertid inte att urskilja orden.

En mörk mansröst. Så det kan inte ha varit SD. Dessutom så visste väl inte grannen vilken natt hon hört rösten?
Citera
2021-04-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då får jag associationen: svartsjuka kontra avundsjuka.
SD (och HD) erkänner villigt att de känt avundsjuka, men förnekar svartsjuka. Då verkar de tro att allt är lugnt.

Men avund är en av de sju dödssynderna om jag inte missminner mej, och inget man skojar bort.

Kan mycket väl vara både och. En svart själ i ett mer eller mindre förvirrat tillstånd.
Citera
2021-04-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Både rapporten som rättsläkaren bistod i på fyndplatsen och obduktionsrapporten är helt klart av stort intresse. Tänker att det kanske bara kommit bort i allt brus i tråden?

Dels att de faktiskt pekar på att bla. fyndplats är brottsplats, ca tid för dödsfall samt skadeläget men ännu viktigare är kanske vad de inte pekar på?

Tackar de högre makterna för att skrikvittnet ringde polisen vid angreppet så tiden kunde pin pointas.

Jag hoppas nu att HR förstår innebörden av en ”arrangerad” tidslinje och varför SD väljer det upplägget.

Ja som Du skriver, skrikvittnet är av stor betydelse, inget som mördaren hade räknat med...

Det är många som skriver betydelsen av DNA på ringen och jag håller med om det, men...

DNA på SD:s skor är av minst lika stor betydelse... om inte mer som jag ser det. Var det inte något nytt som kommit fram vad gäller skorna dessutom?
Citera
2021-04-30, 11:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Din fasta övertygelse om att mordet inte var planerat är intressant.

Jag är av uppfattning att det var planerat sen ett tag men att tillvägagångssättet ändrats/vuxit fram med tiden.

I flera fall har man sett förstagångsförbrytares ”klumpighet” då de totalt underskattar situationen pga resultatet/tillfredsställelsen överskuggar hela handlingen både före och efter dådet,
men att ett förfinat våldkapital ökat deras ”fingerfärdighet”.

Förövare har många gånger gått från att vara fönstertittare till att överfalla till våldtäkter/rån/misshandel och dråp/mord.

Med andra ord tror jag att övning gav färdighet för adaptern SD.

Tänkte höra med dig om du har någon tanke på varför SD väljer att gå tillbaka till ett söndertrasat och sexuellt eroderat förhållande med HD igen?
Håller med dig helt om hur en planering ändras utifrån förutsättningarna.
Oavsett helt olika motiv är Madsen ett lysande exempel.
Han ska ha med sig en brud ut och raggar på flera kvinnor sen maj utan att lyckas. I augusti dyker KW plötsligt upp.
Planering utifrån motiv men scenariot ändras utifrån andra omständigheter.
Här blir det bråttom att packa ubåten.

Carpe morte...

Det ses samma sak ang mord på LH i Blomberg. Dagen innan är han och försöker få med sig en kvinna som joggar.

Helgen innan, då HD reser bort med JS, är inte optimal och han backar ur.
Eller så tvekar han på hanen, för jag tycker ändå att han har tecken på att förhala in i sista minuten.
Oavsett hur SD än är då är han inte nån vältränad hitman eller SM.
Han överdriver maximalt om hur upptagen han är på kvällen och inför LW - vilket i sig är tecken på planering.

Intressant nog är HDs viper* med JS raderat ett dygn likt tidsspegeln för mord där då två dygn ryker.
SD ser sammanbiten ut på söndag.

Självklart blir då risktagandet större (likt Madsen) om han får ändra planer och är i tidsnöd innan resan.

Vissa tycks tro att planering innebär högre grad av noggrannhet och därav måste det vara ett plötsligt uppkommet mord i affekt bakom planket.

Många förövare får avbryta sitt MO och planer ändras, till det bättre eller sämre och att SD har tidsnöd råder ingen tvekan.
Att LW skulle lätt följa med ut, vid sin sedvanliga tid att dyka upp, det visste han.

Edit.
* snygg freudian slip ang HDs viber. Det blev huggorm. 😂
Senast redigerad av develi 2021-04-30 kl. 12:10.
Citera
2021-04-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
En mörk mansröst. Så det kan inte ha varit SD. Dessutom så visste väl inte grannen vilken natt hon hört rösten?

Var det så? Ok.
Om rösten dessutom var mörk så var det definitivt inte SD den gången. :-)
Citera
2021-04-30, 11:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Fan vad du fegar ur när du får kommentarer i din iver att A) hitta annan gärningsperson än SD och B) dalta med HD och i huvudsak C) projicera all skuld på LW och svärta ner hennes person med ditt patologiska hat.

Vad är det här som gosiga MILF-mannen håller på med i mars 2008?

Bärbar dator i Davidsson hus m konton saabstefan och systerhax.

"Datorn innehåller mestadels data från 2010-2011. Datorn har även använts lite under 2013, 2014 och 2017 för bland annat Facebook.
I sökhistorik finns mycket sökningar på psykisk ohälsa och depression, ångest, medicinering och vanligt surfande.
Även sökningar kopplade till Endomondo och geocaching samt har man använt datorn till att
chatta."
Ska HD få SD att genomgå en metamorfos så säger jag:
Lycka till.
Senast redigerad av develi 2021-04-30 kl. 12:02.
Citera
2021-04-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fan vad du fegar ur när du får kommentarer i din iver att A) hitta annan gärningsperson än SD och B) dalta med HD och i huvudsak C) projicera all skuld på LW och svärta ner hennes person med ditt patologiska hat.

Vad är det här som gosiga MILF-mannen håller på med i mars 2008?

"Datorn innehåller mestadels data från 2010-2011. Datorn har även använts lite under 2013, 2014 och 2017 för bland annat Facebook.
I sökhistorik finns mycket sökningar på psykisk ohälsa och depression, ångest, medicinering och vanligt surfande.
Även sökningar kopplade till Endomondo och geocaching samt har man använt datorn till att
chatta."
Lycka till.

Men vad ÄR det där i spoilern för nåt? Vem är Annika?
Citera
2021-04-30, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men vad ÄR det där i spoilern för nåt? Vem är Annika?
Verkar vara nåt kopplat till dykning. AB 163.
Dykarklubben är i den eran.
Där ses ju hur han raggar sen 2003.

På tal m förfasan och victim blaming ang LW.

Smoke pratar ju om att LW har psykisk tortyr på SD och tvingar till sig sex.

HD i sin tur anser ju att det baaaara är LWs fel.
Om hon försvann och inte störde så förfärligt så skulle ju deras kärlek flöda för fullt...
LW trakasserar och tvingar SD. Rena stalkern som är skitläskig och psykiskt instabil.
Han vill egentligen inte alls pippa.
Hahahaha!

Höjden av självbedrägeri. Sen så ska det tystas ner 2017 som om inget hänt.
Familjen Fasad glider vidare på nya äventyr.
Maj 2018 blev det tyst för evigt i störningarna.
Senast redigerad av develi 2021-04-30 kl. 12:23.
Citera
2021-04-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

chatta."

Lycka till.

Vad är det här för cringy chatt i spoilern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in