2021-04-29, 01:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ser att du medvetet struntade i att inkludera hela stycket eftersom första delen säger emot det du hävdar:

Alltså begår Aftonbladet förtal mot Toby.

På vilket sätt är Aftonbladet "skyldig att uttala sig" eller hade "skälig grund för den" uppgiften? Tror inte rätten skulle köpa det.

Jag glömde att du var efterbliven, ber om ursäkt och får försöka förklara så du förstår. Jag struntade inte att inkludera något eftersom jag inte pratar om när någon kan åtalas för förtal, jag pratar motsatsen. Därför citerade jag enbart andra stycket

Citat:
Nej, förtal har inget med sanningshalten att göra. Ditt påstående är helt felaktigt. Man dömer inte förtal utifrån sanningshalten i ett påstående.

Har du skrivit och jag ger dig i information om den helhetsbedömning som görs, där sanningen kan ha en betydelse.

Jag tror absolut rätten tar hänsyn till att en offentlig person låtit sig filmas medans han begår övergrepp under inspelningen av ett stort tv-program. Det finns ingenting att diskutera, saken har hänt, Toby har också uttalat sig kring saken och allt finns på film.
Citera
2021-04-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag glömde att du var efterbliven, ber om ursäkt och får försöka förklara så du förstår. Jag struntade inte att inkludera något eftersom jag inte pratar om när någon kan åtalas för förtal, jag pratar motsatsen. Därför citerade jag enbart andra stycket

Har du skrivit och jag ger dig i information om den helhetsbedömning som görs, där sanningen kan ha en betydelse.

Jag tror absolut rätten tar hänsyn till att en offentlig person låtit sig filmas medans han begår övergrepp under inspelningen av ett stort tv-program. Det finns ingenting att diskutera, saken har hänt, Toby har också uttalat sig kring saken och allt finns på film.

Spelar väl ingen roll om du pratar om motsatsen. Om du bara inkluderar en del av texten så vinklar du ju hela grejen till din fördel, precis som media skulle göra. Man exkluderar information för att vinkla. Ironiskt när du pratar om "helhetsbedömning".

Det är inte så uppenbart som du vill få det framstå. Bara för det är filmat betyder inte att det är "övergrepp" han utför i videomaterialet. Det är bara din och medias tolkning. Om det skulle gälla förtal handlar det om att man tolkar det till "övergrepp" fast det kanske inte ens är det. Så att du säger att det "finns på film" betyder inte att media inte kan fällas för förtal för att de hänger ut Toby.
Citera
2021-04-29, 12:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll om du pratar om motsatsen. Om du bara inkluderar en del av texten så vinklar du ju hela grejen till din fördel, precis som media skulle göra. Man exkluderar information för att vinkla. Ironiskt när du pratar om "helhetsbedömning".

Det är inte så uppenbart som du vill få det framstå. Bara för det är filmat betyder inte att det är "övergrepp" han utför i videomaterialet. Det är bara din och medias tolkning. Om det skulle gälla förtal handlar det om att man tolkar det till "övergrepp" fast det kanske inte ens är det. Så att du säger att det "finns på film" betyder inte att media inte kan fällas för förtal för att de hänger ut Toby.

Vad är det du inte förstår? Jag pratar om ansvarsfrihetsgrunder så därför citerar jag enbart ansvarsfrihetsgrunderna. Om du ska prata om en lag så får du se till att läsa den först. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2021-04-30, 01:44
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? Jag pratar om ansvarsfrihetsgrunder så därför citerar jag enbart ansvarsfrihetsgrunderna. Om du ska prata om en lag så får du se till att läsa den först. Så svårt kan det inte vara.

Du snackar om lagen och samtidigt argumenterar för att Toby borde bli dömd för "sexuellt ofredande". Märkligt att sitta kvar på en person som man blir "sexuellt ofredad" av, tycker du inte?
Citera
2021-04-30, 01:45
Medlem
Varför anmäls han nu och inte innan säsongen startat?
Citera
2021-04-30, 03:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du snackar om lagen och samtidigt argumenterar för att Toby borde bli dömd för "sexuellt ofredande". Märkligt att sitta kvar på en person som man blir "sexuellt ofredad" av, tycker du inte?

Jag snackar först och främst om att du, än en gång, har fel i något. Nu har jag rättat dig angående förtal.
Citera
2021-04-30, 09:05
Medlem
Citat:
Jag snackar först och främst om att du, än en gång, har fel i något. Nu har jag rättat dig angående förtal.

Grattis, vill du ha medalj?

Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om. Men ännu en gång så kan du inte svara på en högst relevant fråga som jag ställde.
Citera
2021-04-30, 14:22
Bannlyst
Elisabeth Massi Fritz ska hjälpa Annie Dahlberg att få upprättelse:

https://www.expressen.se/noje/massi-fritz-jag-ska-hjalpa-henne-fa-upprattelse2/

Nu borde Toby göra en motanmälan gällande bla sexuellt utnyttjande av berusad person, mot båda tjejerna.
Citera
2021-04-30, 15:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Grattis, vill du ha medalj?

Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om. Men ännu en gång så kan du inte svara på en högst relevant fråga som jag ställde.

Om det är off topic att diskutera förtal får du tänka på att följa reglerna i fortsättningen. Blir bäst för alla!

Citat:
Det som är fegt är att hänga ut honom i media innan han blivit dömd. Räkna med en anmälan om "grovt förtal" efter detta.
Citera
2021-04-30, 16:20
Medlem
Citat:
Om det är off topic att diskutera förtal får du tänka på att följa reglerna i fortsättningen. Blir bäst för alla!

Men håll käften, det är du som går off-topic hela tiden. Alla inlägg jag gjort här är kopplade till Toby. Du skriver flera allmänna inlägg som inte har med Toby att göra.

Enligt dig har Toby "sexuellt ofredat" en tjej som frivilligt sätter sig på honom och frivilligt sitter kvar på honom efter. Men allt du kan kan kommentera handlar om förtal i allmänhet.
Citera
2021-05-01, 07:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om.
Du vet ju inte ens själv vad tråden handlar om?
Tråden handlar om det Toby gjorde emot Jennifer (tjejen som satt på Toby) och Annie (tjejen som Toby körde upp fingrarna i fittan trots att hon sagt nej)
Citera
2021-05-01, 08:06
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Kanske för att hon inte uttrycker att hon inte vill ha sex, ungefär som en prostituerad som låtsas vilja ha sex trots att hon inte vill ha det. Eller för att hon inte uttrycker det tydligt nog.

Och man måste uppleva det ifrån Tobys perspektiv, som inte såg tjejerna från alla de vinklar som vi kan se tack vare kamerorna. Och han kunde inte läsa deras tankar heller, och han kunde därför inte veta det som tjejerna berättar nu i efterhand om hur de kände under händelsen.
Och därför är det viktigt att man uttrycker sin vilja tydligt och gör motstånd om man inte vill ha sex.

Du fattar väl att produktionsbolaget klippt till det som visas i tv? Det finns liksom saker som hänt som inte vi får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in