2021-04-29, 21:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nu var det väl just sydsudaneser han nämnde.
Inte alla mörka sorters människor.

Du verkar inte hänga med i rasismdebatten. Blir lite svårt att kalla gubben för rasist när han bor ihop med en svart indiska.
Citera
2021-04-29, 21:30
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/sds-ordforande-uppmanar-malmberg-att-lamna-sina-uppdrag

"Sverigedemokraternas distriktsordförande Anton Berglund uppmanar partikollegan Bertil Malmberg i Trosa att lämna alla sina uppdrag för partiet.
Berglund skriver detta i ett mejl där han kommenterar Malmbergs uttalande vid regionfullmäktige häromdagen där Malmberg jämförde intelligensnivån hos syd-sudaneser med andra folkgrupper och sa att syd-sudanser har lägre IQ.
Berglund skriver att det är ett oacceptabelt språkbruk och att partiet tar kraftigt avstånd från Bertil Malmbergs uttalanden."

Malmberg är polisanmäld för HMF men vägrar avgå. Hans intervju med Expo är episk på alla sätt och vis.

https://expo.se/2021/04/vagrar-lamna-efter-rasistiskt-utspel-i-regionfullmaktige

Vad vet vi om denne man?

Jag tycker att alla sverigedemokrater ska försvara honom, han säger det alla sverigedemokrater tänker men inte vågar säga. Det hårda pk-trycket försvårar en fri o öppen debatt.

Berglund har vetenskapen på sin sida, bara kolla på flashback som har rasbiologi under vetenskap.
Citera
2021-04-29, 21:30
Medlem
Sd är ett globalistiskt parti, varför skulle de acceptera sanningar som går emot deras målsättning?
Citera
2021-04-29, 21:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jo det är det, för folk som kan tänka utanför boxen. IQ är överskattat och avser kunskaper inom vissa områden enbart.
IQ är IQ & förutsäger allt från livslängd till självmordsbenägenhet, olycksbenägenhet till reaktionshastighet, lönenivå, utbildningsnivå, yrkesmässig & akademisk framgång. Samt på nationell nivå även BNP. Så ja, IQ finns, fungerar & är ett meningsfullt begrepp.

IQ mäter allt som är relevant i ett modernt samhälle. Givetvis kan det finnas andra kvaliteter som avgör överlevnaden i djungeln. Men även där vinner IQ i längden.
Citera
2021-04-29, 21:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jo det är det, för folk som kan tänka utanför boxen. IQ är överskattat och avser kunskaper inom vissa områden enbart.

Nej, IQ är ett mått på folks allmänna förståelse för omvärlden samt problemlösningsförmåga. Alla kan hugga ved, oavsett IQ, men inte alla kan programmera.
Citera
2021-04-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du verkar inte hänga med i rasismdebatten. Blir lite svårt att kalla gubben för rasist när han bor ihop med en svart indiska.
Nej varför skulle han vara rasist för att han nämnde att ett av de mest korkade folkslagen är just det.
En sanningssägare oavsett vilken färg de har på huden.
Citera
2021-04-29, 21:35
Medlem
Citat:
Nej, IQ är ett mått på folks allmänna förståelse för omvärlden samt problemlösningsförmåga. Alla kan hugga ved, oavsett IQ, men inte alla kan programmera.

Jaha, var är alla dessa "problemlösare" från MENSA då, när de behövs? Snarare dessa fetton som skapat alla problem. För MENSA-folk är ofta fetton som sitter i någon källare med en dator dygnet runt och är "smarta".
Citera
2021-04-29, 21:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jaha, var är alla dessa "problemlösare" från MENSA då, när de behövs? Snarare dessa fetton som skapat alla problem. För MENSA-folk är ofta fetton som sitter i någon källare med en dator dygnet runt och är "smarta".

Alla MENSA-muppar jag stött på brukar vara smala individer. Ofta någon form av diagnos.
Citera
2021-04-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neosnakes
"oacceptabelt språkbruk" mao så lever vi en period där sanning är "oacceptabelt språkbruk". Sanning är något som är ont och som aldrig ska yttras.

- George Orwell

OT, har aldrig sett denna Orwell quote, men när jag googlar så hittar jag bara sidor som dementerar att han uttryckt det.
Citera
2021-04-29, 21:53
Medlem
neosnakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
OT, har aldrig sett denna Orwell quote, men när jag googlar så hittar jag bara sidor som dementerar att han uttryckt det.

Jo, som jag skrev tidigare så är det ganska få citat som verkligen är citerade på riktigt.
Citera
2021-04-29, 21:56
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:

Alla kan definitivt inte hugga ved.
Citera
2021-04-29, 22:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Alla kan definitivt inte hugga ved.

Rent IQ-mässigt, jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera