2021-04-29, 19:10
Medlem
Knullkungens avatar
https://sverigesradio.se/artikel/sds-ordforande-uppmanar-malmberg-att-lamna-sina-uppdrag

"Sverigedemokraternas distriktsordförande Anton Berglund uppmanar partikollegan Bertil Malmberg i Trosa att lämna alla sina uppdrag för partiet.
Berglund skriver detta i ett mejl där han kommenterar Malmbergs uttalande vid regionfullmäktige häromdagen där Malmberg jämförde intelligensnivån hos syd-sudaneser med andra folkgrupper och sa att syd-sudanser har lägre IQ.
Berglund skriver att det är ett oacceptabelt språkbruk och att partiet tar kraftigt avstånd från Bertil Malmbergs uttalanden."

Malmberg är polisanmäld för HMF men vägrar avgå. Hans intervju med Expo är episk på alla sätt och vis.

https://expo.se/2021/04/vagrar-lamna-efter-rasistiskt-utspel-i-regionfullmaktige

Vad vet vi om denne man?
Senast redigerad av Knullkungen 2021-04-29 kl. 19:14.
Citera
2021-04-29, 19:16
Medlem
neosnakess avatar
"oacceptabelt språkbruk" mao så lever vi en period där sanning är "oacceptabelt språkbruk". Sanning är något som är ont och som aldrig ska yttras.

Citat:
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act

- George Orwell
Citera
2021-04-29, 19:19
Medlem
KreugerGulds avatar
Bertil Malmberg är en mycket vettig person! Jag förutsätter att Han har fakta till sitt uttalande, då jag vet att han inte slänger ut sig något han inte kan bevisa! Skulle vara intressant och veta vad de har iq.
Citera
2021-04-29, 19:22
Medlem
aj aj, han sa den tysta delen högt
Citera
2021-04-29, 19:36
Medlem
neosnakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Bertil Malmberg är en mycket vettig person! Jag förutsätter att Han har fakta till sitt uttalande, då jag vet att han inte slänger ut sig något han inte kan bevisa! Skulle vara intressant och veta vad de har iq.

Citat:
It should not come as a surprise that refugees from South Sudan (the current country in which Zande territory is located) have strikingly low mean IQ, around 55 or below (Osman et al., 2017) .

https://www.researchgate.net/publication/318091204_A_Study_of_the_Intelligence_of_South_Sud anese_Refugee_Children
Citat:
It is defined by an IQ under 70,

https://en.wikipedia.org/wiki/Intellectual_disability

De är mer eller mindre gravt handikappade samtliga av dem.
Citera
2021-04-29, 19:44
Medlem

- George Orwell

Malmberg säger sanningen. Något PK-Sverige inte klarar av.
Citera
2021-04-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer

- George Orwell

Malmberg säger sanningen. Något PK-Sverige inte klarar av.

Något SD inte klarar av.
Citera
2021-04-29, 20:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/sds-ordforande-uppmanar-malmberg-att-lamna-sina-uppdrag

"Sverigedemokraternas distriktsordförande Anton Berglund uppmanar partikollegan Bertil Malmberg i Trosa att lämna alla sina uppdrag för partiet.
Berglund skriver detta i ett mejl där han kommenterar Malmbergs uttalande vid regionfullmäktige häromdagen där Malmberg jämförde intelligensnivån hos syd-sudaneser med andra folkgrupper och sa att syd-sudanser har lägre IQ.
Berglund skriver att det är ett oacceptabelt språkbruk och att partiet tar kraftigt avstånd från Bertil Malmbergs uttalanden."

Malmberg är polisanmäld för HMF men vägrar avgå. Hans intervju med Expo är episk på alla sätt och vis.

https://expo.se/2021/04/vagrar-lamna-efter-rasistiskt-utspel-i-regionfullmaktige

Vad vet vi om denne man?
Bertil Malmberg återger den objektivt observerbara sanningen. Om han blir utesluten från SD så lovar jag att jag ALDRIG kommer att rösta på SD någonsin. Jag kommer även att aktivt arbeta för att till vare pris motarbeta SD i alla sammanhang & kommer att betrakta SD som en del av fienden.

Jag tror detta är ett avgörande ögonblick för att avgöra om det finns en 8-klöver, som visa har hävdat.
Citera
2021-04-29, 20:36
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neosnakes
"oacceptabelt språkbruk" mao så lever vi en period där sanning är "oacceptabelt språkbruk". Sanning är något som är ont och som aldrig ska yttras.

- George Orwell
Klockrent citat. Dock ej skrivet eller sagt av Orwell men ändå.
Citera
2021-04-29, 20:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neosnakes
Citat:

- George Orwell

Mycket tänkvärda ord även om figuren i sig var kontroversiell.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bertil Malmberg återger den objektivt observerbara sanningen. Om han blir utesluten från SD så lovar jag att jag ALDRIG kommer att rösta på SD någonsin. Jag kommer även att aktivt arbeta för att till vare pris motarbeta SD i alla sammanhang & kommer att betrakta SD som en del av fienden.

Jag tror detta är ett avgörande ögonblick för att avgöra om det finns en 8-klöver, som visa har hävdat.

Välkommen till AfS. De sparkade ut en kvinna som tyckte det var problematiskt att ett fåtal familjer ägde och styrde i princip all media i Sverige. Hon preciserade inte vilka familjer utan bara att det var problematiskt och för det blev hon utesluten. Min gräns gick innan det.
Citera
2021-04-29, 20:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Välkommen till AfS. De sparkade ut en kvinna som tyckte det var problematiskt att ett fåtal familjer ägde och styrde i princip all media i Sverige. Hon preciserade inte vilka familjer utan bara att det var problematiskt och för det blev hon utesluten. Min gräns gick innan det.
Det inte så att jag varit entusiastisk SD'are innan. Men nu känns det som om gränsen där jag istället blir en öppen fiende till SD är på väg att passeras.
Citera
2021-04-29, 20:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Det roliga i sammanhanget verkar vara att gubben är ihop med en svart indisk tant. Typisk rasistgubbe.

Men instämmer med RudyardKipling, välkommen till Afs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in