2021-04-29, 18:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du glömmer en sak: LW skrev ett meddelande till SD, precis innan mordet, att hon inte längre var rädd för honom, att hon skulle till Norge, att hon stannat hos honom för att hon VILLE men att han nu inte hade makt över henne längre. (Fritt ur minnet). Det blev hennes död. Lägg nu ner. Hur kul du än tycker det är att göra tråddeltagare upprörda så är det ganska tröttsamt då du inte tillför minsta lilla till tråden.
Citat:
LW skrev ett meddelande till SD, precis innan mordet, att hon inte längre var rädd för honom, att hon skulle till Norge, att hon stannat hos honom för att hon VILLE men att han nu inte hade makt över henne längre

För att hon ville tvinga fram en reaktion från honom. Men han brydde sig inte.

Sedan fortsatte hon som vanligt med sex, nakenbilder och tjat.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-29 kl. 18:12.
Citera
2021-04-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För att hon ville tvinga fram en reaktion från honom. Men han brydde sig inte.

Sedan fortsatte hon som vanligt med sex, nakenbilder och tjat.

Han brydde sig i allra högsta grad. Han blev pressad och stressad av Lenas krav på vanlig hederlig sanning. Sånt som inte han är kapabel till att begripa. Inte förstår i sin sjuka hjärna.

Vad vet du om att hon skickade nakenbilder då?
Källa?
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-29 kl. 18:27.
Citera
2021-04-29, 18:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han brydde sig i allra högsta grad. Han blev pressad och stressad av Lenas krav på vanlig hederlig sanning. Sånt som inte han är kapabel till att begripa. Inte förstår i sin sjuka hjärna.

Vad vet du om att hon skickade nakenbilder då?
Källa?

Hon bombade honom med bilder på söndagen. Bl.a. från duschen. Som om hon trodde att han brydde sig. Finns i FUP.
Citera
2021-04-29, 18:42
Medlem
Citat:
Tror resten under sekretess mest handlade om bilder, som man väl ville bespara åhörarna. Samt att det vore lite för närgånget att visa ett offer i den positionen.

Skulle vara intressant att veta hur SD reagerade på dessa bilder.

Han fick blodsmak i munnen...
Citera
2021-04-29, 19:06
Medlem
Citat:
För att LW hotade honom med polisanmälan och fängelse om han inte lydde henne. Och för att han inte ville skiljas från HD och hoppades på en återförening. Något som LW aldrig skulle ha tillåtit.

Ja hela grejen med polisanmälan och risken för fängelse och allt vad det skulle innebära är jag i vart fall fullständigt klar över.

Men det här med HD, varför välja gå tillbaka till ett söndrigt förhållande och ett mer eller mindre obefintligt kärleksliv egentligen?
Citera
2021-04-29, 19:18
Medlem
Citat:
Hon bombade honom med bilder på söndagen. Bl.a. från duschen. Som om hon trodde att han brydde sig. Finns i FUP.

Klart att han brydde sig. Hade han inte gjort det så hade han gjort slut som alla andra gör på ett anständigt sätt.
Citera
2021-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du har så rät!
Radiotystnad är ju precis så barnsligt som du säger.

Och att SD inte förstår att det inte är läge att skratta i rätten eller att tramsa i ett brev till Lena som blivit så sorgligt bortryckt från livet alltför tidigt under hemska omständigheter, mitt i livet som förälder, det visar att han saknar den pusselbit som behövs för att vara en anständig människa mot hennes barn och andra efterlevande.

Det kan vara just den pusselbiten som saknas som gör att han är kapabel till mordet.

Avsaknad av empati och avsaknad av strategier att handskas med vardagliga problem och konflikter som uppstår i livet med andra. Han har stannat i utvecklingen på något sätt.

Lägger till:

Tror att brevet sände extra ilningar idag, eftersom de sista rättegångsdagarna närmar sig.
Nu har rätten snart lyssnat igenom alla förhören och den "3 - 4 - 5 maj (personalia och parternas slutanföranden)" fortsätter det.

Snart får vi en hint om domen, och sedan kommer den riktiga domen.

Det kännsv erkligen som ett vågspel och jag tror att det är därför jag reagerar så starkt idag.

Hemska tanke är om rätten anser att det inte går att fälla honom.

Får han hybris?
Den här stollen (alldeles för lättsamt ord för att beskriva honom) kan ju hitta på vad som helst. Bara filmen om kvast(domkraftsskaftet)skaftet visar liksom brevet till Lena att det är allvarliga brister i hans personlighet som kan leda till nya allvarliga brott mot människor.

Nu har han dessutom lärt sig mycket på vägen, hur han ska göra för att dölja ett brott.
Han skäms inte heller så utsatt kommer han att bli. Han kommer inte väja för någon, tycka att han behöver visa respekt, flytta eller andra saker som skulle kunna minska risken för att han känner sig kränkt. Han är inte den som lär sig av sina misstag. Misstagen är ju inte hans...

Vi kommer tyvärr få se att något allvarligt har hänt en dag, om han går fri, det är min tro. Kanske inte i närtid, men en dag. Jag hoppas att ingen annan behöver stryka på foten.

Jag instämmer med varje ord du skriver här.
Och som du eller Sherlock skrev tidigare så är det så uppenbart att det är polisen han skriver till i LWs messenger, inte LW.

Jag befarar tyvärr att det blir en friande dom, men jag hoppas innerligt att rätten kommer fram till att alla indicier som pekar mot SD ihop med hans DNA på hennes ring, som hon haft på sig när hon diskade en skål mm. tidigare under kvällen, tillsammans räcker för en fällande dom.

Jag misstänker att SDs advokat sagt till SD att chanserna för en friande dom är stora, därav den lattjande tonen i loggen från när han lekte skattjakt och svingade sig i lianer i de skånska skogarna.

Det saknas en pusselbit i hans personlighet ja.
Jag tror han på sitt barnsliga sätt kommer ruva på hämnd på "dumma dumma Åsa". Även om han frias. Inget stort kanske, men typ ta reda på var hon har ev sommarhus och placera en cache så nära det går där så folk kommer springa där. Som han gjorde utanför sina föräldrars bostad.

Kanske smeta in hennes brevlåda med något genomskinligt äckligt och njuta av tanken på att hon kommer ta i det, ungefär som han gjorde med arbetskamraterna och kaffet. Och troligen med rosen på tårtan.
I sina fantasier har han nog mörkare tankar än så på vad han vill göra mot henne, men han kommer inse att det inte är så lätt att komma undan med vad som helst.
Men hon bör nog parkera sin ev bil i garage osv.

J*udith K, L*iv, E*mil och andra mer "nära" som vittnat till hans nackdel kommer han nog kanske kontakta och fråga varför de sa si eller så.

Jag tror du fångar det skeva i hans personlighet väldigt pricksäkert.
Men jag tror också att han kan vara mer störd än vad vi kanske tror.
Några vittnar om en märklig humor (bland annat hans yngste bror).
Jag pratade med en som växt upp med Anders Eklund som vittnade om en konstig humor hos honom och hans pappa. Lite långsökt pga milsvida skillnader i personlighet och livsstil jämfört med SD, men kanske verbal gränslöshet och taktlösa skämt ändå är gemensamma nämnare hos vissa personlighetsstörda män som mördar.

Kan hända att SD fascineras av själva dödandet och det som händer med kroppen då och efteråt.
Pratet om "sparka" och "som nån slags nekrofil" i förhöret efteråt, de ständiga besöken på brottsplatsen och något om en bild på en krossad groda eller insekt i nån logg kan kanske tolkas som små tecken åt det hållet... En slags nyfikenhet och fascination. Och en känsla av makt.
Röksignaler skulle kunna tolkas väldigt makabert om LW kremerats.
Citera
2021-04-29, 19:31
Medlem
Citat:
Tror resten under sekretess mest handlade om bilder, som man väl ville bespara åhörarna. Samt att det vore lite för närgånget att visa ett offer i den positionen.

Skulle vara intressant att veta hur SD reagerade på dessa bilder.

Ja självklart är det så. Och integritet ska vara prio.

Såg att skadorna i skallen bland annat ganska uppenbart överensstämde med att en högerhänt person slagit till bakifrån samt direkt framifrån alt lite vinklat från höger.

Blir klart andra vinklar med en vänsterhänt person.

Mest egenintresse vart frakturerna i skallen satt samt placeringarna på avvärjningsskadorna.
Citera
2021-04-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Sorry...
Han bröt ner H innan L ens var i bilden, DEN saken är KLAR !

Citat:
Hon försäkte driva HD till självmord. Kanske därför SD dödade henne? För att skydda HD?

Absolut hade han brutit ner HD långt innan LW hade oturen att träffa honom.

Att HD fanns med som en motivbild för att mörda LW stämmer nog, men glöm att det var för hennes skull. Hade SD velat göra något för HDs mentala hälsas skull så hade han brutit med LW långt, långt tidigare och valt att flytta för att de skulle kunna få ro att starta om utan LW i närheten. Hade LW fortsatt kontakta honom hade han kunnat polisanmäla och ansöka om kontaktförbud.
Men det har aldrig funnits som alternativ. SD trivdes mycket bra med två fruar och rollen som Nattens Vite riddare i Nya Hjärsta. LW ville han ha kvar kontrollen över.
HD som person skiter han i. Men som ägodel värdesätter han henne.
Blir hon för tråkig igen kanske det blir en badkarsolycka som för Fossmos första fru.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-29 kl. 19:52.
Citera
2021-04-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja självklart är det så. Och integritet ska vara prio.

Såg att skadorna i skallen bland annat ganska uppenbart överensstämde med att en högerhänt person slagit till bakifrån samt direkt framifrån alt lite vinklat från höger.

Blir klart andra vinklar med en vänsterhänt person.

Mest egenintresse vart frakturerna i skallen satt samt placeringarna på avvärjningsskadorna.

Klokt.
Tror också att första slaget på Lena kom bakifrån - när hon förstod vad som var på G att hända och skulle fly platsen.
Citera
2021-04-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
En sak undrar jag. Varför gör inte singeln SD bara slut med LW våren -18 när det är slut mellan SD/HD och HD flyttat i mars och skilsmässan är inlämnad?

Han ville mästra henne och ha henne kvar. Lydig.
Citera
2021-04-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag instämmer med varje ord du skriver här.
Och som du eller Sherlock skrev tidigare så är det så uppenbart att det är polisen han skriver till i LWs messenger, inte LW.

Jag befarar tyvärr att det blir en friande dom, men jag hoppas innerligt att rätten kommer fram till att alla indicier som pekar mot SD ihop med hans DNA på hennes ring, som hon haft på sig när hon diskade en skål mm. tidigare under kvällen, tillsammans räcker för en fällande dom.

Jag misstänker att SDs advokat sagt till SD att chanserna för en friande dom är stora, därav den lattjande tonen i loggen från när han lekte skattjakt och svingade sig i lianer i de skånska skogarna.

Det saknas en pusselbit i hans personlighet ja.
Jag tror han på sitt barnsliga sätt kommer ruva på hämnd på "dumma dumma Åsa". Även om han frias. Inget stort kanske, men typ ta reda på var hon har ev sommarhus och placera en cache så nära det går där så folk kommer springa där. Som han gjorde utanför sina föräldrars bostad.

Kanske smeta in hennes brevlåda med något genomskinligt äckligt och njuta av tanken på att hon kommer ta i det, ungefär som han gjorde med arbetskamraterna och kaffet. Och troligen med rosen på tårtan.
I sina fantasier har han nog mörkare tankar än så på vad han vill göra mot henne, men han kommer inse att det inte är så lätt att komma undan med vad som helst.
Men hon bör nog parkera sin ev bil i garage osv.

J*udith K, L*iv, E*mil och andra mer "nära" som vittnat till hans nackdel kommer han nog kanske kontakta och fråga varför de sa si eller så.

Jag tror du fångar det skeva i hans personlighet väldigt pricksäkert.
Men jag tror också att han kan vara mer störd än vad vi kanske tror.
Några vittnar om en märklig humor (bland annat hans yngste bror).
Jag pratade med en som växt upp med Anders Eklund som vittnade om en konstig humor hos honom och hans pappa. Lite långsökt pga milsvida skillnader i personlighet och livsstil jämfört med SD, men kanske verbal gränslöshet och taktlösa skämt ändå är gemensamma nämnare hos vissa personlighetsstörda män som mördar.

Kan hända att SD fascineras av själva dödandet och det som händer med kroppen då och efteråt.
Pratet om "sparka" och "som nån slags nekrofil" i förhöret efteråt, de ständiga besöken på brottsplatsen och något om en bild på en krossad groda eller insekt i nån logg kan kanske tolkas som små tecken åt det hållet... En slags nyfikenhet och fascination. Och en känsla av makt.
Röksignaler skulle kunna tolkas väldigt makabert om LW kremerats.

En riktigt pervers jävel!
Om han skulle friges så tror jag att han kommer ställa till mer jävelskap än nånsin förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in