2021-04-29, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är inte irrationellt att inte vilja bli sjuk. Även yngre blir sjuka. Även yngre kan dö.

Det är inte irrationellt att som yngre inte vilja se sina mor- och farföräldrar dö 10-20 år tidigare än de skulle behövt göra.

Det är synnerligen rationellt.

Du sabbar inget immunförsvar med vaccin.

Långtidseffekterna av vaccinen är så klart svåra att med 100% avgöra, men det är irrationellt att vara rädd för dessa då inget finns som tyder på några långvariga biverkningar. De som vaccinerades först har varit vaccinerade i snart 10 månader nu och att man inte skulle se biverkningar vid det här laget är föga sannolikt. Det är således vaccinmotståndarnas rädsla för vaccin, övervakningssamhälle och andra uppdrömda och ej verklighetsförankrade följdverkningar som är irrationell.

Nej, det är inte rationellt. SARS-Cov-2 är inte smittkoppor. Det är marginellt värre än en vanlig säsongsinfluensa.
Citera
2021-04-29, 17:59
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det är inte rationellt. SARS-Cov-2 är inte smittkoppor. Det är marginellt värre än en vanlig säsongsinfluensa.
Okej, bra, då vet vi att du säger det och tänk att denna lilla marginal fått världen att stanna! Mig veterligen har inte våra sjukhus varit så fulla med folk som behövt intensivvård någonsin. Naturligtvis kunde det varit värre, Covid 19 skulle ju kunnat vara lika dödligt som sin kusin, MERS, med 30% dödlighet. Då hade varenda kotte som nu tycker det är löjligt med mask och vaccin köat för att bli vaccinerade.

Jag antar att du inte mist släktingar och bekanta p.g.a. Covid 19, men det har jag, en släkting (66 år), en vän (55 år) och tre kunder som jag kände flyktigt (42, 67 och 71 år gamla). Allt på ett år. Aldrig varit med om något liknande innan. Så för mig och alla de tiotusentals som mist anhöriga det senaste året är Covid 19 högst verkligt och väldigt mycket allvarligare än någon säsongsinfluensa.
Citera
2021-04-29, 18:06
Avstängd
Citat:
Okej, bra, då vet vi att du säger det och tänk att denna lilla marginal fått världen att stanna! Mig veterligen har inte våra sjukhus varit så fulla med folk som behövt intensivvård någonsin. Naturligtvis kunde det varit värre, Covid 19 skulle ju kunnat vara lika dödligt som sin kusin, MERS, med 30% dödlighet. Då hade varenda kotte som nu tycker det är löjligt med mask och vaccin köat för att bli vaccinerade.

Jag antar att du inte mist släktingar och bekanta p.g.a. Covid 19, men det har jag, en släkting (66 år), en vän (55 år) och tre kunder som jag kände flyktigt (42, 67 och 71 år gamla). Allt på ett år. Aldrig varit med om något liknande innan. Så för mig och alla de tiotusentals som mist anhöriga det senaste året är Covid 19 högst verkligt och väldigt mycket allvarligare än någon säsongsinfluensa.

Det handlar om några hundra IVA-platser. Sverige har över tio miljoner invånare.

"Naturligtvis kunde det varit värre, Covid 19 skulle ju kunnat vara lika dödligt som sin kusin, MERS, med 30% dödlighet."
Virus som har hög dödlighet har sällan hög smittsamhet. Det borde du kanske ha lärt dig vid det här laget.

Jag känner ingen som har blivit svårt sjuk. Det handlar om personer som haft feber i ett par dagar och sedan var det över.

Dina släktingar och vänner led sannolikt av svår D-vitaminbrist. Alternativt hade de kassa gener.
Citera
2021-04-29, 18:12
Avslutad
Man kan säga att det här är ett intelligenstest. Är man under 60 år och tar vaccinet så är man totalt dum i huvudet och borde faktiskt bli av med sin rösträtt.
Tar man inte vaccinet så är man åtminstone normalbegåvad och kan göra en rimlig riskanalys...

Jag hade väldigt låga tankar om människors intelligens även innan denna pLandemi, men inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att människor var så jävla korkade.
Min egen bror är ett bra exempel. Han äter som ett svin och är tjock som ett hus. Alla sjukdomar som man riskerar om man är kraftigt överviktig tycks inte bekymmra honom, men Corona har han till och med åkt till ett annat land för att få vaccinet fortare än han skulle få i Norge där han bor.

Jag måste säga att jag mer och mer börjar förstå Bill Gates och hans dröm att minska populationen.
Det går faktiskt alldeles för många idioter på denna jord...
Citera
2021-04-29, 18:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det handlar om några hundra IVA-platser. Sverige har över tio miljoner invånare.

"Naturligtvis kunde det varit värre, Covid 19 skulle ju kunnat vara lika dödligt som sin kusin, MERS, med 30% dödlighet."
Virus som har hög dödlighet har sällan hög smittsamhet. Det borde du kanske ha lärt dig vid det här laget.

Jag känner ingen som har blivit svårt sjuk. Det handlar om personer som haft feber i ett par dagar och sedan var det över.

Dina släktingar och vänner led sannolikt av svår D-vitaminbrist. Alternativt hade de kassa gener.
Några hundra platser, ja, men tillräckligt många för att man snabbt blev tvungen att skapa fler, beställa fler respiratorer och ta upp alla våra sjukhus i stabsläge, något som heller aldrig hänt innan. 14 000 döda. Många av dem gamla, men tusentals som normalt sett skulle haft många, många år kvar att leva.

MERS var synnerligen smittsamt, om du inte kände till det, men eftersom sjukdomsförloppet var snabbt och väldigt tydligt, och med lite tur, fick man det under kontroll. Finns inget som säger att dödliga virus inte kan spridas till stora befolkningsgrupper. Se på smittkoppor som haft ihjäl 300 miljoner människor bara under 75 år å 1900-talet. Mycket smittsamt, mycket dödligt.

Möjligen hade någon av alla dessa som jag känner som dött D-vitaminbrist, men tvivlar på kassa gener. Snarare är det oturen att ha blivit smittad som är problemet.
Citera
2021-04-29, 18:15
Avstängd
Citat:
Några hundra platser, ja, men tillräckligt många för att man snabbt blev tvungen att skapa fler, beställa fler respiratorer och ta upp alla våra sjukhus i stabsläge, något som heller aldrig hänt innan. 14 000 döda. Många av dem gamla, men tusentals som normalt sett skulle haft många, många år kvar att leva.

MERS var synnerligen smittsamt, om du inte kände till det, men eftersom sjukdomsförloppet var snabbt och väldigt tydligt, och med lite tur, fick man det under kontroll. Finns inget som säger att dödliga virus inte kan spridas till stora befolkningsgrupper. Se på smittkoppor som haft ihjäl 300 miljoner människor bara under 75 år å 1900-talet. Mycket smittsamt, mycket dödligt.

Möjligen hade någon av alla dessa som jag känner som dött D-vitaminbrist, men tvivlar på kassa gener. Snarare är det oturen att ha blivit smittad som är problemet.

Jag tror att lösningen är att du låser in dig i mammas källare resten av livet, med toarullar staplade upp till taket. Så kan vi andra återgå till att leva normalt.
Citera
2021-04-29, 18:25
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag tror att lösningen är att du låser in dig i mammas källare resten av livet, med toarullar staplade upp till taket. Så kan vi andra återgå till att leva normalt.
Återgå till att leva normalt? Det gör du väl redan? Du skiter väl i rekommendationer och restriktionerna redan, det är ju bara en influensa?

Eller vad menar du? Får du inte resa som du vill? Undrar varför. Får du inte gå på krogen som du vill? Undrar varför. Får du inte gå på konserter som du vill? Undrar varför.

Kan det vara för att Covid 19 INTE är en vanlig influensa? Eller tror du att några gaphalsar på Flashback har mer koll på läget än den samlade forskarvärlden?
Citera
2021-04-29, 19:11
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, där ser man, och smittan sjunker från en väldigt låg nivå. Väldigt positivt om man ser till hur det kan bli i Sverige om ett par månader.
Ja det ser positivt ut! Om några veckor borde det vara ca 50% som fått första sprutan och då kommer man se en minskning av antal smittade och personer som behöver sjukhusvård. Att idioter inbillar sig att folk kommer att dö av vaccinet tror jag inte det minsta på! Det är ju samma saftskallar som påstår att jorden är platt och tror på chem trails som inbillar sig detta. Att Bill Gates vill döda jordens befolkning med vaccin bara för att bli ännu rikare, känns ju jävligt logiskt!

Varifrån får alla dessa dårar sina ideer ifrån?
Citera
2021-04-29, 19:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Säg det till Indien! Där klarar man inte längre av att bränna alla covidliken pga. vedbrist. Vad jag vet har det aldrig hänt vid en säsongsinfluensa....
Citera
2021-04-29, 19:29
Medlem
Citat:
Återgå till att leva normalt? Det gör du väl redan? Du skiter väl i rekommendationer och restriktionerna redan, det är ju bara en influensa?

Eller vad menar du? Får du inte resa som du vill? Undrar varför. Får du inte gå på krogen som du vill? Undrar varför. Får du inte gå på konserter som du vill? Undrar varför.

Kan det vara för att Covid 19 INTE är en vanlig influensa? Eller tror du att några gaphalsar på Flashback har mer koll på läget än den samlade forskarvärlden?

Så du som äro så klipsk!.. Varför får man samlas 1000 personer i Ullareds köpcenter medans krogen inte är ok? Vad fan är skillnaden?
Citera
2021-04-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja det ser positivt ut! Om några veckor borde det vara ca 50% som fått första sprutan och då kommer man se en minskning av antal smittade och personer som behöver sjukhusvård. Att idioter inbillar sig att folk kommer att dö av vaccinet tror jag inte det minsta på! Det är ju samma saftskallar som påstår att jorden är platt och tror på chem trails som inbillar sig detta. Att Bill Gates vill döda jordens befolkning med vaccin bara för att bli ännu rikare, känns ju jävligt logiskt!

Varifrån får alla dessa dårar sina ideer ifrån?

Sjukhusen kommer se en väsentlig skillnad mycket snart, de som vaccineras är ju också de som löper en viss risk för sjukhusvård, av de som vaccineras sist är det en väldigt liten andel som kommer behöva sjukuhusvård om de skulle bli smittade. Finns alltid knäppskallar, och några andra som blivit skrämda av knäppskallarna, och därför avstår vaccin. Tror dock att tillräckligt många kommer vaccinera sig för att minska smittan till nästan noll.
Citera
2021-04-29, 19:37
Medlem
Imnshos avatar
Äh, va fan, lite skitigt vaccin ska väl en karl tåla? Folk skjuter ju upp vad fan som helst intravenöst och klarar sig. Fultjack och annat mojs.

Nu vet jag ju att det är intramuskulärt (tog min Pfizer 1 igår), men vad i helvete, lite jävla råg i ryggen har man väl.

Antivaxare är sillmjölkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in