Citat:
Ursprungligen postat av
kevindurant
Men du har ju vaccinerat dig, vad är det för risker du talar om?
Du tycks inte kunna se den stora bilden här. Varför miljardbolagen får stödpaket i size XXL medan lokala krogen går på knäna. Det ska inte finnas någon medelklass i framtiden, du ska vara snuskigt rik eller pöbel.
Och tåget rullar på, de matar dig med fiktiva motståndare (antivaxx, blm, politik) så att vi längst ner i ledet bråkar med varandra medan de feta katterna äter sig mätta. Samhället lider inte ekonomiskt för att vi väljer att inte ta någon spruta, utan för att övermakten har bestämt att det ska vara så.
Nej, jag har inte fått vaccinera mig ännu. Tillhör inte riskgrupp och är för "ung".
Jag tror nog jag ser hela bilden, men naturligtvis ser jag inte varje detalj. Håller fullständigt med dig om att stödet till olika verksamheter varit uselt fördelat. Småföretagare får lida, men aldrig de stora - de får ordentligt stöd eftersom man inte vågar riskera att tusentals ställs utanför arbetsmarknaden på ett bräde (sen att ännu fler blir arbetslösa i småföretagen, ja, det kan man smyga lite med).
Nu känner jag mig inte lika konspiratorisk som jag uppfattar att du gör, men visst är det alltid den "lille" mannen (och kvinnan) som får lida, de som redan har behöver aldrig oroa sig...