Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Beror på beviskraven. Jag anser det är bevisat att du smittat någon om du träffar en osmittad och denna inte träffat någon annan än dig och du bär på smittan. Även om det inte håller hela vägen så kan man åtala dig för oaktsamhetsbrottet...
Du tycker det är barnsligt, ja, eftersom du är en sådan person som gärna utsätter andra för risker eftersom du själv är viktigast i världen och länge du får som du vill skiter du i andra. Det är ditt val.
Munskydd använder jag av solidaritet med andra ifall jag skulle vara smittad utan att veta om det och vaccinerad är jag ännu inte. Oavsett blir man inte hjälte av något av det, men att inte bära munskydd när man möter folk utom närmaste bekantskapskretsen och att inte vaccinera sig gör en till en osolidarisk tölp och loser i ordets rätta bemärkelse i mina ögon.
Kram på dig!
Tänk vad fort det har gått ändå. Efter ca 1 år så ser man ofta kommenterar som dessa. Längre tid tar det inte att skrämma befolkningen till att bli förespråkare för kontroll, straff och ett angiveri-samhälle. Vissa är skrämda, andra verkar ha slut på tålamodet och tycker att det är så hemskt med de få och ganska små inskränkningarna detta har haft på deras liv.
Tänk då om vi i framtiden drabbas av något riktigt allvarligt. Jag ser detta som en övning, och en studie i mänskligt beteende.
Regimen har ju lovat att sprutorna löser allt. Då måste det ju vara sant. Om alla tar den så kan vi snart gå på fotboll och på krogen igen. De som ifrågasätter, eller kan misstänkas ha smittat någon skall i fängelse. Lite oklart hur det ska bevisas, men vafan, så kinkiga behöver vi väl inte vara. Det är ju ändå pandemi...
Och glöm inte! Munskydd hela tiden. Ensam, utomhus, spelar ingen roll. Signalera att du är en duktig medborgare. Håll i känslan, för någon annan belöning brukar inte utgå till fåren.