2021-04-29, 15:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Kan verkligen kineserna vara så sluga? Kan det kanske vara judarna, förlåt jag menar globalisterna som styr i bakgrunden?

Jag tror mer på frimurarna och triaderna.
Citera
2021-04-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag respekterar ditt val att avstå vaccinering, men jag respekterar INTE att vi övriga ska behöva utsättas för risker, samhället ska fortsätta lida ekonomiskt och så vidare för att du inte vill vaccinera dig. Personligen skulle jag gärna se att de som erbjudits vaccin, men avstått utan ett medicinskt skäl, också framöver ska nekas vård i de fall de behöver det på grund av Covid 19 och åtalas (för misshandel eller spridande av smitta), för det fall det går att styrka att de smittat någon annan som en följd av sitt val.

Det fattar du väl att det inte går att bevisa att någon smittar någon annan?

Sjukvården belastas massor av val som människor gjort, allt från alkohol och dålig arbetsmiljö till att servera sina barn vegankost. You name it.

Ditt resonemang är barnsligt. Det är extremt få som smittas som behöver vård. Du är bara ytterligare en loser som tror att han blev hjälte mha munskydd och vaccin.
Citera
2021-04-29, 15:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det fattar du väl att det inte går att bevisa att någon smittar någon annan?

Sjukvården belastas massor av val som människor gjort, allt från alkohol och dålig arbetsmiljö till att servera sina barn vegankost. You name it.

Ditt resonemang är barnsligt. Det är extremt få som smittas som behöver vård. Du är bara ytterligare en loser som tror att han blev hjälte mha munskydd och vaccin.

Beror på beviskraven. Jag anser det är bevisat att du smittat någon om du träffar en osmittad och denna inte träffat någon annan än dig och du bär på smittan. Även om det inte håller hela vägen så kan man åtala dig för oaktsamhetsbrottet...

Du tycker det är barnsligt, ja, eftersom du är en sådan person som gärna utsätter andra för risker eftersom du själv är viktigast i världen och länge du får som du vill skiter du i andra. Det är ditt val.

Munskydd använder jag av solidaritet med andra ifall jag skulle vara smittad utan att veta om det och vaccinerad är jag ännu inte. Oavsett blir man inte hjälte av något av det, men att inte bära munskydd när man möter folk utom närmaste bekantskapskretsen och att inte vaccinera sig gör en till en osolidarisk tölp och loser i ordets rätta bemärkelse i mina ögon.

Kram på dig!
Citera
2021-04-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Beror på beviskraven. Jag anser det är bevisat att du smittat någon om du träffar en osmittad och denna inte träffat någon annan än dig och du bär på smittan. Även om det inte håller hela vägen så kan man åtala dig för oaktsamhetsbrottet...

Du tycker det är barnsligt, ja, eftersom du är en sådan person som gärna utsätter andra för risker eftersom du själv är viktigast i världen och länge du får som du vill skiter du i andra. Det är ditt val.

Munskydd använder jag av solidaritet med andra ifall jag skulle vara smittad utan att veta om det och vaccinerad är jag ännu inte. Oavsett blir man inte hjälte av något av det, men att inte bära munskydd när man möter folk utom närmaste bekantskapskretsen och att inte vaccinera sig gör en till en osolidarisk tölp och loser i ordets rätta bemärkelse i mina ögon.

Kram på dig!

Tänk vad fort det har gått ändå. Efter ca 1 år så ser man ofta kommenterar som dessa. Längre tid tar det inte att skrämma befolkningen till att bli förespråkare för kontroll, straff och ett angiveri-samhälle. Vissa är skrämda, andra verkar ha slut på tålamodet och tycker att det är så hemskt med de få och ganska små inskränkningarna detta har haft på deras liv.

Tänk då om vi i framtiden drabbas av något riktigt allvarligt. Jag ser detta som en övning, och en studie i mänskligt beteende.

Regimen har ju lovat att sprutorna löser allt. Då måste det ju vara sant. Om alla tar den så kan vi snart gå på fotboll och på krogen igen. De som ifrågasätter, eller kan misstänkas ha smittat någon skall i fängelse. Lite oklart hur det ska bevisas, men vafan, så kinkiga behöver vi väl inte vara. Det är ju ändå pandemi...

Och glöm inte! Munskydd hela tiden. Ensam, utomhus, spelar ingen roll. Signalera att du är en duktig medborgare. Håll i känslan, för någon annan belöning brukar inte utgå till fåren.
Citera
2021-04-29, 16:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han hade med största sannolikhet D-vitaminbrist.

....jag ger upp...
Citera
2021-04-29, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Tänk vad fort det har gått ändå. Efter ca 1 år så ser man ofta kommenterar som dessa. Längre tid tar det inte att skrämma befolkningen till att bli förespråkare för kontroll, straff och ett angiveri-samhälle. Vissa är skrämda, andra verkar ha slut på tålamodet och tycker att det är så hemskt med de få och ganska små inskränkningarna detta har haft på deras liv.

Tänk då om vi i framtiden drabbas av något riktigt allvarligt. Jag ser detta som en övning, och en studie i mänskligt beteende.

Regimen har ju lovat att sprutorna löser allt. Då måste det ju vara sant. Om alla tar den så kan vi snart gå på fotboll och på krogen igen. De som ifrågasätter, eller kan misstänkas ha smittat någon skall i fängelse. Lite oklart hur det ska bevisas, men vafan, så kinkiga behöver vi väl inte vara. Det är ju ändå pandemi...

Och glöm inte! Munskydd hela tiden. Ensam, utomhus, spelar ingen roll. Signalera att du är en duktig medborgare. Håll i känslan, för någon annan belöning brukar inte utgå till fåren.
Det märks att tiderna förändras..
Att man tidigare utnyttjat vetenskapen för att bota världen från sjukdomar i all dess form, och som bevisats fungera hur många gånger som helst ska helt plötsligt börja ifrågasättas av främst delar av den curlade yngre generationen.
Generationen då ett ja aldrig säkert är ett ja, där precis allt ska ifrågasättas, botaniseras in i minsta detalj. Ingenting får missas under luppen..
Det "måste" finnas en konspirationsteori med den senaste pandemin.. inte för att det funnits det i tidigare pandemier, men NU är det så...vi tror hellre på hokus pokus än ren vetenskap..
Stackars, stackars er...
Kom ihåg och ta pissprov också, så ni inte mister något som kunde bidragit till nåt positivt i nån timme till...
Citera
2021-04-29, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att man tidigare utnyttjat vetenskapen för att bota världen från sjukdomar i all dess form, och som bevisats fungera hur många gånger som helst ska helt plötsligt börja ifrågasättas av främst delar av den curlade yngre generationen.
Generationen då ett ja aldrig säkert är ett ja, där precis allt ska ifrågasättas, botaniseras in i minsta detalj. Ingenting får missas under luppen..
Det "måste" finnas en konspirationsteori med den senaste pandemin.. inte för att det funnits det i tidigare pandemier, men NU är det så...vi tror hellre på hokus pokus än ren vetenskap..
Stackars, stackars er...
Kom ihåg och ta pissprov också, så ni inte mister något som kunde bidragit till nåt positivt i nån timme till...

Du uppvisar irrationell rädsla för ett virus som bara dödar 0,01 % av personer under 70 år.

Du är beredd att sabba kroppens immunförsvar för detta genom att ta ett vaccin där man inte testat långtidseffekterna.
Citera
2021-04-29, 17:18
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Stackars, stackars er...

Precis, gissar att i princip ingen av alla dessa självutnämnda frihetsexperter aldrig upplevt ofrihet, pliktkänsla eller något annat än ett självupptaget och uppblåst ego. De vet inte vad tvång är.

Självklart har vetenskapen fel. Vetenskapen sysslar inte med konspirationsteorier och alla vetenskaplig data finns inte lättillgänglig på Swebbtv och Youtube, alltså måste den ha fel eftersom man måste anstränga sig och förstå skriven text (nej, det finns inte ens som ljudböcker).
Citera
2021-04-29, 17:25
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Du uppvisar irrationell rädsla för ett virus som bara dödar 0,01 % av personer under 70 år.

Du är beredd att sabba kroppens immunförsvar för detta genom att ta ett vaccin där man inte testat långtidseffekterna.
Det är inte irrationellt att inte vilja bli sjuk. Även yngre blir sjuka. Även yngre kan dö.

Det är inte irrationellt att som yngre inte vilja se sina mor- och farföräldrar dö 10-20 år tidigare än de skulle behövt göra.

Det är synnerligen rationellt.

Du sabbar inget immunförsvar med vaccin.

Långtidseffekterna av vaccinen är så klart svåra att med 100% avgöra, men det är irrationellt att vara rädd för dessa då inget finns som tyder på några långvariga biverkningar. De som vaccinerades först har varit vaccinerade i snart 10 månader nu och att man inte skulle se biverkningar vid det här laget är föga sannolikt. Det är således vaccinmotståndarnas rädsla för vaccin, övervakningssamhälle och andra uppdrömda och ej verklighetsförankrade följdverkningar som är irrationell.
Citera
2021-04-29, 17:25
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:

Du uppvisar ett lågintelligent sätt att resonera.
Klarar du inte att se på pandemisituationen längre än på dödligheten?
Har de övriga aspektera gått helt förbi dig?

Förstår isåfall varför du liksom vissa väljer att tro på enkla förklaringar som sprids av konspirationsteoretiker.
Att gå på dessa lögner är ett flockbeteende man ser hos lättlurade individer.
Citera
2021-04-29, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Du uppvisar ett lågintelligent sätt att resonera.
Klarar du inte att se på pandemisituationen längre än på dödligheten?
Har de övriga aspektera gått helt förbi dig?

Förstår isåfall varför du liksom vissa väljer att tro på enkla förklaringar som sprids av konspirationsteoretiker.
Att gå på dessa lögner är ett flockbeteende man ser hos lättlurade individer.

Det är du som är lågintelligent. Du vill vidta åtgärder som inte alls står i proportion till virusets farlighet. Det man kan göra är att hålla avstånd, använda masker i kollektivtrafiken, motionera och ta D-vitamin, C-vitamin och zink.

Att massvaccinera stora delar av befolkningen med ett hastigt framtaget vaccin, med en helt ny verkningsmekanism och som man inte testat långtidseffekterna av är givetvis inte rationellt.
Och nej, "att vården riskerar att bli överbelastad" är inget giltigt argument. Vården har varit underdimensionerad sedan 90-talet. Det kan inte användas som argument för att stänga ned samhället, för att krossa medelklassens företag och för att införa vaccindiktatur.
Citera
2021-04-29, 17:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det är du som är lågintelligent. Du vill vidta åtgärder som inte alls står i proportion till virusets farlighet. Det man kan göra är att hålla avstånd, använda masker i kollektivtrafiken, motionera och ta D-vitamin, C-vitamin och zink.

Att massvaccinera stora delar av befolkningen med ett hastigt framtaget vaccin, med en helt ny verkningsmekanism och som man inte testat långtidseffekterna av är givetvis inte rationellt.
Och nej, "att vården riskerar att bli överbelastad" är inget giltigt argument. Vården har varit underdimensionerad sedan 90-talet. Det kan inte användas som argument för att stänga ned samhället, för att krossa medelklassens företag och för att införa vaccindiktatur.
Då har du upptäckt något intressant, även om jag inte säger att jag inte håller med dig vad gäller svensk vård, i och med att sjukvården i större delen av världen är underdimensionerad sedan Covid 19 kom. Sammanträffande eller...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in