Kul dag idag.
Börjar fint med att MM (market maker) lämnar i OMX-turbon, fin vinst trots detta men irritationen slår i taket (jag är alldeles för 'emo' tyvärr, ett dåligt drag).
Plockar hem vinst i guld som jag också legat och degat i under natten. Når inte riktigt TP-target på +10%, men +9.43% fungerar fint det med.
Resten av dagen är krasch och misär. Det finns ingenting jag sitter med som inte är eller blir fullständigt nedkört i sopnedkastet. Det är som att banken (Morgan Stanley, som ställer ut allt för Avanza) gått in och sett vilka positioner jag tagit och trycker ned dessa i sopnedkastet. 100% total spoofing* för alla råvaror och tyska DAX idag (igår var OMX target; man tryckte ned hela index 2 timmar i rad, inte en enda grön candle på 5 min-grafen på 2 timmar ungefär som att alla köpare plötsligt upphört existera ... (nej, det hade de inte)).
Ibland går det dock dåligt oavsett vad man gör och så kan det vara. Portföljen backar visserligen från ATH men porföljen i helhet har gjort över +300% sedan start (16 mars 2020). Det är inte världsbäst, men det går nog att visa sig utomhus utan att behöva ta skydd av mörket för att inte åka på stryk.
* Spoofing:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spoofing_(finance)
-
29 april - dagens avslut/köp,
TURBO L Guld
Köp: 27 april, 10:4x (1x position) + 28 april 08:5x (2x positioner)
Sälj 1: 27 april, 17:3x
Sälj 2: 08:1x
Vinst 1: +1.44%
Vinst 2: +9.43%
27 april: Björnhärjat under hela dagen, först framåt kvällen som det rör på sig uppåt. Position två tas i syfte om att få ned snitt, säljs därför av så fort positionen ligger på plus.
29 april: Upp efter FOMC, amerikanska FED lämnar räntan orörd. Råvaror upp, tar vinst för sista position.
-
MINI L Platina
Köp: 27 april, 19:1x (1x position) + 28 april 08:1x (2x positioner)
Sälj 1: 19:5x (4x positioner)
Sälj 2:
Vinst 1: -14.56%
Vinst 2: -
Platina trycks rakt ned i sopnedkastet. Två candles på -0.61% och -1.34% (!) på en två olika minuter gör det mycket svårt att på något vis nå positivt resultat. Man går in samtidigt i både råvaror och allt annat och trycker allt rakt ned. Säljer av till förlust men behåller en position över natten; Platina är överdrivet utbombat.
-
TURBO L DAX
Köp: 28 april, 16:5x-17:2x (2x positioner) + 09:1x
Sälj 1: 28 april, 19:2x (1x position)
Sälj 2: -
Vinst 1: +0.31%
Vinst 2: -78.66%
28 april: Svår position, går upp något men sen börjar S&P björnhärjas rejält tyvärr. Fram till 20:00 är det hårt tryck nedåt som gäller.
29 april: Upp under kväll, har tyvärr tryckts ned hela natten.
Köper en till position när tysken av okänd anledning kraschar rakt nedåt samtidigt som alla EU-index, alla US-index och alla Asien-index tydligt står på grönt och dessutom är på väg upp. Extrem diskrepans tyska DAX och övriga världen, ovanligt att se.
Bara krasch i DAX, position når forcerat stopp i turbon när pris går ned och petar till SL.
-
TURBO L OMX
Köp: 28 april, 09:3x-10:x (5x positioner)
Sälj 1: 28 april, 19:5x (4x positioner)
Sälj 2: 09:0x (1x position)
Vinst 1: -2.67%
Vinst 2: +31.47%
Förbannad tar jag vinst i den sista positionen.
OMX går spikrakt upp till månen varpå MM (market maker) går upp i rök. När det går kraftigt upp är den (dvs min...) vanliga taktik att vänta på brott av gröna candles (dvs röd drar under en grön candle) och då ta vinst. På så vis kan man följa med en bit upp och vinsten kan bli något högre vid väldigt våldsamma uppgångar.
Vinst för den sista positionen drar över 20% över TP-target, dvs över 50%, men det går inte ta vinst då MM (market maker) på Avanza (dvs Morgan Stanley...) lämnat marknaden.
Det djävliga här är att det är denna spik jag väntat på och det som är själva anledningen till att jag övernattat i en position med väldigt hög hävstång.
Tyvärr är det så att allt inom finans är en scam på ett eller annat vis, man får leva med det eller göra annat. Oavsett kan det vara något irriterande varje gång det blir väldigt uppenbart.
-
TURBO L Guld
Köp: 08:3x (1x position)
Sälj: -
Vinst: -15.63% (ej realiserad)
Guld går kraftigt ned samtidigt som allt annat. Råvaror och tyska DAX är på tapeten att trycka rakt ned idag. Behåller position över natten.
-
TURBO L DAX
Köp: 09:1x (1x position)
Vinst: -80%
Krasch, position når forcerad SL för turbon. Pris sedan upp givetvis.
-
TURBO L DAX
Köp: 16:1x-17:0x (2x positioner)
Vinst: +16.89% (ej realiserad)
DAX drar mot 'extreme low' på dagliga, RSI slår rakt ned i backen. Detta samtidigt som alla index i hela världen, t om kinesiska Hang Seng, står på grönt. Brutalt uppenbart att det rör sig om att dundra igenom och rensa SL's (stopplossar) nedåt.
Behåller över natten.