2021-04-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonumm
Gick som tåget idag. Kul med EVO, sjukt stark uppgång. Alla mina gamblingaktier har gått bra på slutet.
Angler gaming
Kindred
Catena Media
Golden Nuggets online gaming (köpte mera nu i dippen)
EVO

Har mycket gamling som sagt.

Börjar bli en del här med. Satt och screenasde i går. Angler ser ju riktigt bra ut, så det kanske ett bett där. Har redan EVO och Kindred, Kanske lite SBB också som har rullat på bra sista tiden.

Annars är det svårt stat hitta saker man vill köpa just nu.
Citera
2021-04-28, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag tog vinst och sålde hela innehavet tidigare i år, varför jag sålde hela innehavet kan man verkligen fråga sig, klantigt, den skulle man haft kvar i portföljen.

Man ska lita på sin magkänsla, och sätta upp ett mål direkt innan man köper "Vid den punkten kommer jag att sälja"

Lätt att vara efterklok, men du vinner i längden på det sättet du agerade.
Citera
2021-04-28, 01:43
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Tuffa veckor, gått från 65% plus ner till 45% plus. Hoppas det vänder snart, hade kunnat casha in men var girig och väntade så föll några aktier nedåt. Lär hända flera gånger iår (att man aldrig lär sig )
Citera
2021-04-28, 09:26
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Idag passerade mitt största innehav, Evolution Gaming, +100% avkastning sedan köp. Hurra

Jag har också +100% på mitt innehav i Evolution, mitt bästa köp det senaste året!
Citera
2021-04-28, 19:55
Medlem
Swingexpertens avatar
Portföljen +0,3% idag. Börsen var svag. OMXS30 stängde på -1,0%.
Citera
2021-04-28, 20:09
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Herregud vilken jävla skit dag.
Citera
2021-04-28, 20:25
Medlem
sinewaves avatar
Svagt minus idag.

Börjar tidigt plocka på mig positioner i OMX med ganska hög hävstång. Är på tok för otålig och börjar köpa på uppenbar support. Ett fel bara: priset stannar inte på support utan OMX kraschar rakt ned och slutar inte gå ned. På 5 minuter blir det ett 'niagara-fall' av röda candles.

Fortsätter köpa på support, hjälper dock föga. Dessa köp pga att övriga EU går helt ok. OMX sticker ut till en extrem grad, något som brukar rättas till någorlunda. Inte på så vis att OMX går från -2 till +1% direkt, men -2 till -1% osv. Oavsett är detta dålig trading från mitt håll; ganska givet bör jag vänta på lite struktur på 5 min och inte köpa när gröna candles är bannlysta.

Allt som allt svagt minus på en något överdjävlig dag.

-

28 april - dagens avslut/köp,

TURBO L Guld
Köp: 27 april, 10:4x (1x position) + 08:5x (2x positioner)
Sälj 1: 17:3x
Sälj 2: -
Vinst 1: +1.44%
Vinst 2: -1.75% (ej realiserad)

Björnhärjat under hela dagen, först framåt kvällen som det rör på sig uppåt. Position två tas i syfte om att få ned snitt, säljs därför av så fort positionen ligger på plus.

-

MINI L Platina
Köp: 27 april, 19:1x (1x position) + 08:1x (2x positioner)
Sälj: -
Vinst: -11.10%

Platina tillåts dessvärre ej gå upp.

-

TURBO L Silver
Köp: 08:3x (1x position)
Sälj: 18:3x
Vinst: +5.26%

Går fint under förmiddagen, sedan minus fram till kvällen. Når snål TP-target om 5%.

-

TURBO L DAX
Köp: 08:3x (1x position)
Sälj: 15:5x
Vinst: +21.66%

Tyska DAX har varit svagt och väldigt trött både igår och i förrgår. US-börserna har samtidigt inte varit särskilt svaga utan har gått upp och tagit ny ATH mm.

Når TP-target om +20%, tar vinst.

-

MINI L Swedbank
Köp: 27 april, 09:2x-12:3x (3x positioner)
Sälj 1: 27 april, 15:3x (2x positioner)
Sälj 2: 17:1x (1x position)
Vinst 1: +1.06%
Vinst 2: +0.54%

27 april: Tramsig totalkrasch för Swedbank, söker entries. Når ganska ok snitt, men dessvärre något svårt att göra större vinster då max hävstång är något för lågt för det (4x). Håller kvar över natten.

28 april: Bankerna upp vid öppning, följer sedan med i kraschen ned dessvärre. Tar liten vinst för att få bort risk.
-

MINI L OMX
Köp: 10:4x (1x position)
Sälj: 13:1x
Vinst: +11.19%

Letar Mini L's med något lägre hävstång för att kliva in och börja bygga position om det fortsätter nedåt. "Tyvärr" har jag perfekt timing och den här positionen går knappt ned utan harvar på. Sätter TP-target till +10%, sedan +11%. Tar till slut vinst när OMX börjar se något trött ut.

-

TURBO L DAX
Köp: 16:4x (1x position)
Sälj: 16:5x
Vinst: +2.44%

Går in och ur något snabbare, tur är det för 10 minuter senare blir gröna candles bannlysta.

-

TURBO L OMX
Köp: 09:3x-10:x (5x positioner)
Sälj 1: 19:5x (4x positioner)
Vinst 1: -2.67%
Vinst 2: -8.78% (ej realiserad)

Köper i kraschen, på tok för het på gröten varpå jag får ett väldigt dåligt snitt. Trots den överdrivna 'flash-kraschen' i OMX blir det en mycket tunn återhämtning tyvärr. Starka och snabba nedgångar brukar också ge snabba uppgångar, men.... inte idag.

Säljer av 4/5 positioner på svagt minus då det innebär på tok för mycket risk att ligga med 5x positioner över natten.

-

TURBO L DAX
Köp: 16:5x-17:2x (2x positioner)
Sälj 1: 19:2x (1x position)
Vinst 1: +0.31%
Vinst 2: -7.00% (ej realiserad)

Svår position, går upp något men sen börjar S&P björnhärjas rejält tyvärr. Fram till 20:00 är det hårt tryck nedåt som gäller.
Citera
2021-04-28, 20:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Går trögt, jäklar vad bolagen handlas ned vid X-dagen och rapport, mycket lärdomar nu.
Back 2k, insåg dock att jag fått 1,5k från Teliautdelningen, och det handlade jag Sandvik för idag på 216,30. Jag räknar den utdelningen skamlöst till dagens resultat, så back en femhundring. Aktier som dämpade fallet och slutade + blev Millicom, Humble Group, Lundin Mining, KMPH kämpar på också.

Håller för övrigt på att kika på spel/gambling-aktier att ta in i portföljen, det är i stort sett bara långa innehav nu, tror jag ligger bra till efter rapporterna som sett bra ut i industribolagen. Den som lever får se.
Citera
2021-04-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Grattis till EVO förresten, otroligt stark rapport och ökning.
Tack. Å andra sidan är ju Sinch mitt näst största innehav, så det blev ett rejält magplask idag istället.
Citera
2021-04-28, 21:54
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Denna handel kräver både kunskap och erfarenhet. Kul och intressant läsning som vanligt.

Tack! Kan vara lite klurigt det där med trading. Bland det svåraste är att försöka sig på att avgöra när datan är falsk och inte samt den dagliga korrelationen som ibland infinner sig mellan de olika indexen. Tyska DAX korrelerar t ex väldigt starkt med S&P just nu medan vissa andra index som OMX och spanska IBEX igår struntade helt i världsbörserna och gjorde sin egna grej.

Att till störst del köra index och råvaror som jag gör är nog svårt, hur man orkar göra det ännu mer komplext och även eller uteslutande handla med enskilda bolag är inte något jag förstår mig på. Det är betydligt svårare. En fördel med index är att betydligt fler bryr sig om det backar 10% en dag mot om en enskild aktie backar 10% en dag. Enskilda bolag kan gå lite hur som och explodera både upp och ned beroende på fundamentala medan index och råvaror har något mer begränsat informationsflöde (mer makronivå istället för mikro). Visst kan man göra stora vinster om något exploderar upp, men samtidigt blir det också enklare att göra stora förluster när något exploderar nedåt.
Citera
2021-04-28, 22:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Härlig börsdag! Veoneer ner drygt tio procent men resten av innehavet var bara rosa, förutom möjligen LeoVegas som också var illröd.. Det känns bra inför framtiden!
Citera
2021-04-28, 22:47
Medlem
Paatiences avatar
Nådde min egen ATH i veckan, Aegirbio och Media & Games Invest har verkligen lyft min portfölj det här året. Kul att Ziccum börjar röra sig också nu och hoppas på en helt OK delårsrapport från Saxlund imorgon, sitter redo på köpknappen om den dippar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in