2021-04-29, 13:20
Medlem
REWalls avatar
Jag sitter i skrivande stund p pendeltget mot Mrsta. Nyss var det biljettkontroll ombord p tget. En invandrarman blev pkommen med att ka p barnbiljett. Men han vgrade att visa ID fr att f kontroll/tillggsavgift och gick istllet bara av tget vid nsta station Helelund - utan att de fyra kontrollanterna gjorde ngot. De bara lt honom g.

Att diskutera:

r denna hndelse typisk fr biljettkontroller i PK-Sverige idag, att invandrarmn slipper undan? Har ngon gjort observationer av relevans i detta sammanhang?
Citera
2021-04-29, 13:27
Medlem
Kontrollanter kan inte hlla kvar folk. Dom behver vakter fr det, vilket dom ofta har. Saknades vakter?
Sedan vet vi inte vad som gller om den som misstnkts fuskat gr av vid nsta station, om dom har direktiv om att ka vidare. Ska dom d hoppa av ocks?
Om ngon har jobbat med detta kunde svara s vet vi
Citera
2021-04-29, 13:31
Medlem
swebarbs avatar
Ftt hra liknande av dom jag knner som ker buss/ tg att dom ser mellan fingrarna nr invandrare saknar biljett.. men nr en gammal svensk saknar d blir det andra bullar.
Citera
2021-04-29, 13:33
Medlem
GeleZachas avatar
De fr inte gra ngot. Gjorde sjlv samma sak mnga gnger nr jag plankade i tonren, och jag r vit svensk
Citera
2021-04-29, 13:49
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
r denna hndelse typisk fr biljettkontroller i PK-Sverige idag, att invandrarmn slipper undan? Har ngon gjort observationer av relevans i detta sammanhang?

Det hnder dagligen och ven mngder med ariska svenskar slipper undan tillggsavgift. k tvrbanan en dag s ska du se....
Citera
2021-04-29, 14:08
Medlem
Sqeptisks avatar
Barnbiljett?! En av dom dr ensamkommande skggisarna allts
Citera
2021-04-29, 14:23
Medlem
Citat:
Jag sitter i skrivande stund p pendeltget mot Mrsta. Nyss var det biljettkontroll ombord p tget. En invandrarman blev pkommen med att ka p barnbiljett. Men han vgrade att visa ID fr att f kontroll/tillggsavgift och gick istllet bara av tget vid nsta station Helelund - utan att de fyra kontrollanterna gjorde ngot. De bara lt honom g.

Att diskutera:

Jag tror att den tidigare kontroversiella uppmrksamheten om biljettkontrollanters agerande ftt SL att mildra deras agerande. Dessutom s r det ju Coronatider och slappheten i kontrollerandet och dess myndighetsutvande har kat.
Citera
2021-04-29, 14:24
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:

Att diskutera:

Det r s det fungerar nr en gr av vid Helelund. Det r n vrre om du gr av vid Snllenfjuna. Hualigen. Det besta er att inte ka tg. D er en seker.
Citera
2021-04-29, 14:29
Medlem
kte kommunalt frra vecka.
Biljettkontroll.
Tv minuter efter det att jag visat biljetten hr jag i vagnen "krona please" och kaffemuggsskrammel.
Vissa klarar kontrollerna ltt som en pltt tnkte jag...
Citera
2021-04-29, 14:36
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Att diskutera:

Vad fr rttigheter har kontrollanterna undrar jag? Borde dom inte kunna hlla honom kvar fr detta?
Citera
2021-04-29, 14:43
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Barnbiljett?! En av dom dr ensamkommande skggisarna allts

Sverige har visst flest grhriga barn.
Citera
2021-04-29, 14:49
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ftt hra liknande av dom jag knner som ker buss/ tg att dom ser mellan fingrarna nr invandrare saknar biljett.. men nr en gammal svensk saknar d blir det andra bullar.

Lusigt att du nmner det fr vl i Mrsta bevittnade jag fr bara en kvart sedan hur en man som sg ut som en Gymnasie-afghan snackade sig ombord p bussen utan betala. Chauffren viftade strax Varsgod och stig p!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in