2021-04-29, 12:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, visst är de kluriga? Men du ska se, förr eller senare snubblar du över likhögarna när du går ut, men då är det för sent! Halva EU:s befolkning borde snart falla ihop döda och då blir det svårt att dölja. :-)

jag tror de kommer försöka med någon form av avledningsmanöver. Annars blir det för uppenbart. De är inte dumma.
Citera
2021-04-29, 13:02
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Förstod du inte vad jag skrev? Risken att du smittar någon, med eller utan symtom, om du är vaccinerad är väsentligt lägre än om du får Covid 19 och INTE är vaccinerad. Alltså skyddar du andra om du vaccinerar dig. Genom att dessutom skydda dig själv frigör du vårdresurser eftersom sannolikheten för att du ska behöva sjukvård minskar avsevärt, även om du skulle ådra dig en Covid 19-infektion efter vaccination.
Du borde respektera mitt egna val precis som jag respekterat ditt. Om du inte får dina rättigheter tillbaka efter vaccin för att inte alla dina medmänniskor inte har gjort som dig bör du rikta din ilska uppåt i ledet och inte mot dina jämlikar
Senast redigerad av kevindurant 2021-04-29 kl. 13:05.
Citera
2021-04-29, 13:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
jag tror de kommer försöka med någon form av avledningsmanöver. Annars blir det för uppenbart. De är inte dumma.

Ja, kanske inför man snart utegångsförbud och internetförbud så att de i lugn och ro kan städa undan allt så att resten av världen inte märker vad de gjort. För ingen kommer ju att sakna halva sin bekantskapskrets som mystiskt försvunnit.
Citera
2021-04-29, 13:09
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Du borde respektera mitt egna val precis som jag respekterat ditt. Om du inte får dina rättigheter tillbaka efter vaccin för att inte alla dina medmänniskor inte har gjort som dig bör du rikta din ilska uppåt i ledet och inte till dina jämlikar
Jag respekterar ditt val att avstå vaccinering, men jag respekterar INTE att vi övriga ska behöva utsättas för risker, samhället ska fortsätta lida ekonomiskt och så vidare för att du inte vill vaccinera dig. Personligen skulle jag gärna se att de som erbjudits vaccin, men avstått utan ett medicinskt skäl, också framöver ska nekas vård i de fall de behöver det på grund av Covid 19 och åtalas (för misshandel eller spridande av smitta), för det fall det går att styrka att de smittat någon annan som en följd av sitt val.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaers-deaths-idUSL1N2LV0NY

Nu är det förstås bara mina åsikter och trots att allt lagstöd finns har väl ingen i landet dömts för detta ännu. I andra länder förekommer det relativt ofta att man åtalar folk för att de sprider smitta, både medvetet och omedvetet.
Citera
2021-04-29, 13:19
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Förstod du inte vad jag skrev? Risken att du smittar någon, med eller utan symtom, om du är vaccinerad är väsentligt lägre än om du får Covid 19 och INTE är vaccinerad. Alltså skyddar du andra om du vaccinerar dig.

Finns inget som idag tyder på ovan citerade. En covid-vaccination skyddar i bästa fall mot symptom! Ingenting annat!
Citera
2021-04-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skrämmande. Att snart alla kommer dö av vaccinen. Att det inte märks beror förstås på att det mörkas. Skickligt uttänkt det här av kineserna.

Kan verkligen kineserna vara så sluga? Kan det kanske vara judarna, förlåt jag menar globalisterna som styr i bakgrunden?
Citera
2021-04-29, 13:29
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Jag respekterar ditt val att avstå vaccinering, men jag respekterar INTE att vi övriga ska behöva utsättas för risker, samhället ska fortsätta lida ekonomiskt och så vidare för att du inte vill vaccinera dig. Personligen skulle jag gärna se att de som erbjudits vaccin, men avstått utan ett medicinskt skäl, också framöver ska nekas vård i de fall de behöver det på grund av Covid 19 och åtalas (för misshandel eller spridande av smitta), för det fall det går att styrka att de smittat någon annan som en följd av sitt val.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaers-deaths-idUSL1N2LV0NY

Nu är det förstås bara mina åsikter och trots att allt lagstöd finns har väl ingen i landet dömts för detta ännu. I andra länder förekommer det relativt ofta att man åtalar folk för att de sprider smitta, både medvetet och omedvetet.

Men du har ju vaccinerat dig, vad är det för risker du talar om?

Du tycks inte kunna se den stora bilden här. Varför miljardbolagen får stödpaket i size XXL medan lokala krogen går på knäna. Det ska inte finnas någon medelklass i framtiden, du ska vara snuskigt rik eller pöbel.

Och tåget rullar på, de matar dig med fiktiva motståndare (antivaxx, blm, politik) så att vi längst ner i ledet bråkar med varandra medan de feta katterna äter sig mätta. Samhället lider inte ekonomiskt för att vi väljer att inte ta någon spruta, utan för att övermakten har bestämt att det ska vara så.
Citera
2021-04-29, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Du kan fortfarande föra smittan vidare efter vaccinering men så långt har du väl inte kommit i din research innan du blev högljudd på nätet om hur korkad man är om man inte vill ta det. Är du riskgrupp så kör hårt, om inte så önskar jag dig lycka till i ditt liv. Din blinda tro på övermakten kommer inte belöna dig i detta jordeliv var så säker
Det är märkligt hur du och andra hela tiden kommer med påståenden som ni inte kan verifiera med varken källfakta eller sakliga bevis... eller hur?
Du har fortfarande inte förklarat varför du inte tillhör de som kan bli allvarligt sjuk eller t.o.m dö.
Om du nu skulle bli allvarligt sjuk i Covid, hur skulle du då förklara det?
Citera
2021-04-29, 13:57
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är märkligt hur du och andra hela tiden kommer med påståenden som ni inte kan verifiera med varken källfakta eller sakliga bevis... eller hur?
Du har fortfarande inte förklarat varför du inte tillhör de som kan bli allvarligt sjuk eller t.o.m dö.
Om du nu skulle bli allvarligt sjuk i Covid, hur skulle du då förklara det?
För att jag inte är en 80 år gammal fetknopp. Då hade jag förmodligen tagit ett vaccin
Citera
2021-04-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vad är de sakliga bevisade anledningarna som ni pratar om, men som aldrig har sakliga grunder?
Och du menar på allvar att risken blir större för soridning när fler är vaccinerade..??
Hur tänkte du där ??

sa jag aldrig men risken finnes det kan du inte förneka
Citera
2021-04-29, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
https://www.youtube.com/watch?v=aXXDB8DJyZU

Det gäller alltså mRNA-vaccinen.

ADR gör att de som vaccinerats kommer att få svårt att hantera andra coronavirus, muterade former av SARS-CoV-2 eller till och med vanliga förkylningar. Det blir game over för dem om några månader.

I statistiken kommer de väl att räknas som döda med covid-19 eller vad man nu kommer att kalla de muterade varianterna.

Så. Dör dom i drivor i israel nu då?
Citera
2021-04-29, 14:22
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Finns inget som idag tyder på ovan citerade. En covid-vaccination skyddar i bästa fall mot symptom! Ingenting annat!

Du har fel.

Vaccination skyddar inte mot symtom (varför skulle det vara så intressant egentligen?).

Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död.

Vaccinet minskar mängden virus som din kropp producerar om du trots allt skulle ådra dig en ny infektion och därmed skyddar det din omgivning genom att din smittsamhet går ned kraftigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in