Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Jag respekterar ditt val att avstå vaccinering, men jag respekterar INTE att vi övriga ska behöva utsättas för risker, samhället ska fortsätta lida ekonomiskt och så vidare för att du inte vill vaccinera dig. Personligen skulle jag gärna se att de som erbjudits vaccin, men avstått utan ett medicinskt skäl, också framöver ska nekas vård i de fall de behöver det på grund av Covid 19 och åtalas (för misshandel eller spridande av smitta), för det fall det går att styrka att de smittat någon annan som en följd av sitt val.
https://www.reuters.com/article/factcheck-vaers-deaths-idUSL1N2LV0NY
Nu är det förstås bara mina åsikter och trots att allt lagstöd finns har väl ingen i landet dömts för detta ännu. I andra länder förekommer det relativt ofta att man åtalar folk för att de sprider smitta, både medvetet och omedvetet.
Men du har ju vaccinerat dig, vad är det för risker du talar om?
Du tycks inte kunna se den stora bilden här. Varför miljardbolagen får stödpaket i size XXL medan lokala krogen går på knäna. Det ska inte finnas någon medelklass i framtiden, du ska vara snuskigt rik eller pöbel.
Och tåget rullar på, de matar dig med fiktiva motståndare (antivaxx, blm, politik) så att vi längst ner i ledet bråkar med varandra medan de feta katterna äter sig mätta. Samhället lider inte ekonomiskt för att vi väljer att inte ta någon spruta, utan för att övermakten har bestämt att det ska vara så.