2021-04-29, 11:24
Medlem
Jag förstår inte riktigt.. så fort man inte vill vaccinera sig så kommer det där ärthjärne argumentet " spruträdd, antivaxxer osv osv" ! Man har liksom inte kapacitet att tänka att det kanske finns andra anledningar till att man inte vill ta skiten.

De som kommer med sådana idiot påståenden är väl de som är mest rädd för covid och måste på något sätt förminska motparten för att dölja sin egna rädsla.

Jag är mer rädd för de som är vaccinerade då de kan sprida viruset til andra som inte klarar av infektionen..
Citera
2021-04-29, 11:34
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du borde förstå att det är en korkad fråga.
Men absolut! Jag har sett för mycket av vad pandemin för med sej.
Du vet aldrig vad följden blir, oavsett om du är ung (och "odödlig") eller äldre.
Valet att ta vaccin eller inte är myyycket enkel.
Jag vet att oddsen är på min sida med råge. Hade det funnits ett vaccin som förebygger risken att bli träffad av blixten, hade du tagit det med?
Senast redigerad av kevindurant 2021-04-29 kl. 11:41.
Citera
2021-04-29, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Jag vet att oddsen är på min sida med råge. Hade det funnits ett vaccin som förebygger risken att bli träffad av blixten, hade du tagit det med?

Då får jag verkligen gratulera!
Du borde givetvis dela med dej av vad som fått dej immun. Du borde också inse att du antagligen kan tjäna en hyffsad summa pengar på det!
Grattis än en gång!
Att jämföra detta med blixtnedslag gör att jag börjar tvivla på vad du skriver..
Det får mej endast starkare i min övertygelse att vaccinet är det absolut bästa.
Det finns miljoner sätt att dö på.
Det ääär farligt att leva, man kan dö..
Men man är korkad om man inte på ett smart sätt kan undvika detta.
Dessutom är ju risken stor att jag smittar andra.. tänkte du på det?
Citera
2021-04-29, 11:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Jag förstår inte riktigt.. så fort man inte vill vaccinera sig så kommer det där ärthjärne argumentet " spruträdd, antivaxxer osv osv" ! Man har liksom inte kapacitet att tänka att det kanske finns andra anledningar till att man inte vill ta skiten.

De som kommer med sådana idiot påståenden är väl de som är mest rädd för covid och måste på något sätt förminska motparten för att dölja sin egna rädsla.

Jag är mer rädd för de som är vaccinerade då de kan sprida viruset til andra som inte klarar av infektionen..
Vad är de sakliga bevisade anledningarna som ni pratar om, men som aldrig har sakliga grunder?
Och du menar på allvar att risken blir större för soridning när fler är vaccinerade..??
Hur tänkte du där ??
Citera
2021-04-29, 11:59
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Då får jag verkligen gratulera!
Du borde givetvis dela med dej av vad som fått dej immun. Du borde också inse att du antagligen kan tjäna en hyffsad summa pengar på det!
Grattis än en gång!
Att jämföra detta med blixtnedslag gör att jag börjar tvivla på vad du skriver..
Det får mej endast starkare i min övertygelse att vaccinet är det absolut bästa.
Det finns miljoner sätt att dö på.
Det ääär farligt att leva, man kan dö..
Men man är korkad om man inte på ett smart sätt kan undvika detta.
Dessutom är ju risken stor att jag smittar andra.. tänkte du på det?

Du kan fortfarande föra smittan vidare efter vaccinering men så långt har du väl inte kommit i din research innan du blev högljudd på nätet om hur korkad man är om man inte vill ta det. Är du riskgrupp så kör hårt, om inte så önskar jag dig lycka till i ditt liv. Din blinda tro på övermakten kommer inte belöna dig i detta jordeliv var så säker
Citera
2021-04-29, 12:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Enligt statistik från VAERS har fler dött av Covid-vaccinen i USA än tidigare dödsfall orsakade av vaccin de senaste 15 åren. Fler har fått svåra biverkningar än tidigare vaccin tillsammans.

Hur fan kan man vilja spruta in något i sin kropp som inte har gått igenom några kliniska studier, som vanligtvis tar upp till 10 år att genomföra?

VARFÖR ska man vaccinera sig om man fortfarande kan smitta andra om man står tillräckligt nära? Viruset försvinner inte bara för att alla vaccinerar sig. Det kommer fortsätta att mutera.

När ska folk inse det här?

För att du har fel.

Den amerikanska smittskyddsmyndigheten, CDC (Center for Disease Control and Prcention) säger sig inte funnit några samband mellan dödsfall och Covid 19-vaccineringen i USA. Det du pratar om är en databas som vem helst kan rapportera vad som helst till som de TROR har med biverkningar av mediciner att göra.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaers-deaths-idUSL1N2LV0NY

Alla Covid 19-vaccin har gått igenom mer tester än de flesta andra vaccin någonsin gjort och har nu använts i månader och ändå dör inte folk som flugor av vaccinet, men antalet döda i Covid 19 minskar.

Som jag skrev till dig i en annan tråd så finns det gott om faktaunderbyggda artiklar att läsa om hur vaccination skyddar mot död, svår sjukdom OCH smittspridning, vilket samtidigt minskar risken för nya allvarliga mutationer.

Ha i åtanke att Cvodi 19 är nära släkts med SARS och MERS där den senare Coronavarianten hade en dödlighet på 30%. En sådan mutation med samma spridningsförmåga som Covid 19 skulle inte vara så trevlig.
Citera
2021-04-29, 12:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Du kan fortfarande föra smittan vidare efter vaccinering men så långt har du väl inte kommit i din research innan du blev högljudd på nätet om hur korkad man är om man inte vill ta det. Är du riskgrupp så kör hårt, om inte så önskar jag dig lycka till i ditt liv. Din blinda tro på övermakten kommer inte belöna dig i detta jordeliv var så säker

Ja, man KAN föra smitta vidare OM man blir återinfekterad efter en vaccination. Samtidigt kommer din infektion att bli mycket mildare och därmed är risken att du smittar andra avsevärt mycket mindre än om du inte hade varit vaccinerad, så att avstå vaccinering för att det inte stoppa smittan är trams, det gör den visst det.

För övrigt måste jag ju påpeka att förmågan till att ta till sig vetenskapliga fakta inte är någon form av blind tro på övermakt, men däremot är tron på att alla vill dig illa och har någon form av dold agenda sannolikt ingen bra väg att att vandra för dig, ur ett rent individuellt perspektiv.
Citera
2021-04-29, 12:35
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, man KAN föra smitta vidare OM man blir återinfekterad efter en vaccination. Samtidigt kommer din infektion att bli mycket mildare och därmed är risken att du smittar andra avsevärt mycket mindre än om du inte hade varit vaccinerad, så att avstå vaccinering för att det inte stoppa smittan är trams, det gör den visst det.

För övrigt måste jag ju påpeka att förmågan till att ta till sig vetenskapliga fakta inte är någon form av blind tro på övermakt, men däremot är tron på att alla vill dig illa och har någon form av dold agenda sannolikt ingen bra väg att att vandra för dig, ur ett rent individuellt perspektiv.

Men smittan kan du ju sprida vidare även om du är symptomfri så hur ska vi ha det?

Med andra ord så tar man vaccin främst för att skydda sig själv, och skydda sig själv gör man bäst fan man vill. Idioter står och hejar på medan de tar ifrån dig dina rättigheter, du ska inte kunna visa dig utomhus på restaurang/evenemang utan sprutan trots att den först och främst skyddar dig själv. Inga varningsklockor ringer, life goes on

Snart ska du ta vaccin för Sydafrika/Indien/London/mink mutationen och woops så har du kört i dig 10 sprutor som för dig är helt okänt innehåll som medicinbolagen har avsagt sig allt ansvar för.

Och, för att understryka, allt detta för något du med 99,9% chans överlever
Citera
2021-04-29, 12:38
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
För att du har fel.

Den amerikanska smittskyddsmyndigheten, CDC (Center for Disease Control and Prcention) säger sig inte funnit några samband mellan dödsfall och Covid 19-vaccineringen i USA. Det du pratar om är en databas som vem helst kan rapportera vad som helst till som de TROR har med biverkningar av mediciner att göra.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaers-deaths-idUSL1N2LV0NY

Alla Covid 19-vaccin har gått igenom mer tester än de flesta andra vaccin någonsin gjort och har nu använts i månader och ändå dör inte folk som flugor av vaccinet, men antalet döda i Covid 19 minskar.

Som jag skrev till dig i en annan tråd så finns det gott om faktaunderbyggda artiklar att läsa om hur vaccination skyddar mot död, svår sjukdom OCH smittspridning, vilket samtidigt minskar risken för nya allvarliga mutationer.

Ha i åtanke att Cvodi 19 är nära släkts med SARS och MERS där den senare Coronavarianten hade en dödlighet på 30%. En sådan mutation med samma spridningsförmåga som Covid 19 skulle inte vara så trevlig.

Se mitt svar i den andra tråden.
Citera
2021-04-29, 12:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Skrämmande. Att snart alla kommer dö av vaccinen. Att det inte märks beror förstås på att det mörkas. Skickligt uttänkt det här av kineserna.
Citera
2021-04-29, 12:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Men smittan kan du ju sprida vidare även om du är symptomfri så hur ska vi ha det?

Med andra ord så tar man vaccin främst för att skydda sig själv, och skydda sig själv gör man bäst fan man vill. Idioter står och hejar på medan de tar ifrån dig dina rättigheter, du ska inte kunna visa dig utomhus på restaurang/evenemang utan sprutan trots att den först och främst skyddar dig själv. Inga varningsklockor ringer, life goes on

Snart ska du ta vaccin för Sydafrika/Indien/London/mink mutationen och woops så har du kört i dig 10 sprutor som för dig är helt okänt innehåll som medicinbolagen har avsagt sig allt ansvar för.

Och, för att understryka, allt detta för något du med 99,9% chans överlever

Förstod du inte vad jag skrev? Risken att du smittar någon, med eller utan symtom, om du är vaccinerad är väsentligt lägre än om du får Covid 19 och INTE är vaccinerad. Alltså skyddar du andra om du vaccinerar dig. Genom att dessutom skydda dig själv frigör du vårdresurser eftersom sannolikheten för att du ska behöva sjukvård minskar avsevärt, även om du skulle ådra dig en Covid 19-infektion efter vaccination.
Citera
2021-04-29, 12:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skrämmande. Att snart alla kommer dö av vaccinen. Att det inte märks beror förstås på att det mörkas. Skickligt uttänkt det här av kineserna.

Ja, visst är de kluriga? Men du ska se, förr eller senare snubblar du över likhögarna när du går ut, men då är det för sent! Halva EU:s befolkning borde snart falla ihop döda och då blir det svårt att dölja. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in