2021-04-28, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag minns att de täppte den luckan teoretiskt.
Däremot måste jag leta (vid tid o ork) efter källa till mitt andra minne
nämligen att det i praktiken fortfarande frias misstänkta av samma skäl.
Har blivit ASSUR pga det nämligen, minns ej vilket fall det gällde.
Återkommer ang. det.
Jag skriver om medgärningsmannaskap och att det i sin tur kräver kringbevisning är givet.
Vederbörande lär behöva placeras på BP eller dess direkta närhet.

Nu stod det dock om spår från HD på BP i det jag skrev och svarade på.

Möller satt i bilen, vid trippelmordet ansåg hovrätten att det var tillräckligt till skillnad från TR som friade.
Han svamlade även om att ränna i en trappa som krävt att han toppat Usain Bolt.
Citera
2021-04-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det är klurigt. Det handlar om många sammaträffanden, slump osv som man sätter ihop till icke rimligt tvivel. Bind dessa till märkligheter i datorer och hemmalämnade mobiler tillsammans med motiv, tillfälle städning, blodspår, dna, HÖK och HAK så borde han kunna fällas av tre icke jäviga juridiska domare. Nästa vecka avslutas det hela. Sen bara domen som ska formuleras och meddelas. Lite rysningar får man.
Han kan ju bli häktad igen också om åklagaren yrkar på det under slutpläderingen nästa vecka.
Det blir spännande detta med herr domkraftsskaft med det svarta munskyddets öde och framtid.
Citera
2021-04-28, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han kan ju bli häktad igen också om åklagaren yrkar på det under slutpläderingen nästa vecka.
Det blir spännande detta med herr domkraftsskaft med det svarta munskyddets öde och framtid.
... Och om rätten så anser kommer det indikationer på fällande dom.

Jag skulle göra en dubbel saltomortal baklänges av glädje och få be om hjälp att knyta skosnören likt SD.
Mitt akrobatsex vore ett minne blott men det vore det väl värt.
Citera
2021-04-28, 23:55
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver om medgärningsmannaskap och att det i sin tur kräver kringbevisning är givet.
Vederbörande lär behöva placeras på BP eller dess direkta närhet.

Nu stod det dock om spår från HD på BP i det jag skrev och svarade på.

Möller satt i bilen, vid trippelmordet ansåg hovrätten att det var tillräckligt till skillnad från TR som friade.
Han svamlade även om att ränna i en trappa som krävt att han toppat Usain Bolt.

Ok, tack!
Hur var det med dubbelmordet i Vallentuna?
Äh, jag får kolla upp det själv så klart.
Citera
2021-04-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det vore det bästa.
Skandal att han lever livet, sover i bodybag på biltak, reser kors och tvärs med HD.
Vad gjorde barnen?
Jag undrar verkligen hur tankarna och eventuella samtal gått i gruppen som nu lyssnat igenom alla tidigare förhör från tingsrätten..
Det är mycket som kommer fram mellan uppenbara lögner.
Det finns viktig fakta, och jag vill gärna tro att de utbildade som ska döma är förnuftiga och inte har bindning till någon förekommande i geocachefallet.
Citera
2021-04-29, 00:12
Medlem
Citat:
Jag minns att de täppte den luckan teoretiskt.
Däremot måste jag leta (vid tid o ork) efter källa till mitt andra minne
nämligen att det i praktiken fortfarande frias misstänkta av samma skäl.
Har blivit ASSUR pga det nämligen, minns ej vilket fall det gällde.
Återkommer ang. det.

Vallentunamordet? Paret som nyligen hade inkassera 12 miljoner vid nån försäljning. En fälldes, men bara för mordet på ett av offren. Märklig dom.
Tänker också på den gamle mannen med den guldfärgade volvon, som hade varit i stan hos frisören och hittades mördad i skogen. Bilen aldrig återfunnen. Var det Markaryd? Två män från någonstans i Europa åtalades, båda friades. Inte för att bevis saknades utan för att båda nekade och man kunde inte bevisa vem som gjorde vad.
Citera
2021-04-29, 00:31
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vallentunamordet? Paret som nyligen hade inkassera 12 miljoner vid nån försäljning. En fälldes, men bara för mordet på ett av offren. Märklig dom.
Tänker också på den gamle mannen med den guldfärgade volvon, som hade varit i stan hos frisören och hittades mördad i skogen. Bilen aldrig återfunnen. Var det Markaryd? Två män från någonstans i Europa åtalades, båda friades. Inte för att bevis saknades utan för att båda nekade och man kunde inte bevisa vem som gjorde vad.

Ja den första är märklig
och den andra är den jag tänkte på faktiskt!
Jag blev chockad!
Man vill kunna förlita sig på att det blir rätt och riktigt!
Speciellt i de fall det är uppenbart.
Tror de var från Ukraina/Polen eller något.

S sitter inte säkert i alla fall.
Det är nog 50/50.
Citera
2021-04-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ja den första är märklig
och den andra är den jag tänkte på faktiskt!
Jag blev chockad!
Man vill kunna förlita sig på att det blir rätt och riktigt!
Speciellt i de fall det är uppenbart.
Tror de var från Ukraina/Polen eller något.

S sitter inte säkert i alla fall.
Det är nog 50/50.

Känns som 100tals indicier som pekar mot SD. Inte mot någon annan. Kan inte vara tillfälligheter. Han har varit misstänkt från dag ett. Motiv och möjlighet saknas verkligen inte. Däremot mordvapnet.

Därför hoppas jag att rätten lyssnar noga på vad rättsläkare Aleksandra L har att förtälja. Inte minst gällande SDs rispa på benet. Säger bara det: goddag domkraftsskaft (ett sånt med en pigg i). Inte ett sånt skaft som SD paketerade in tillsammans med sitt "beundrarbrev" till ÅH.

Märkena i trädet på mordplatsen och det på rispan på SDs ben är likadana...
Tillfälligheter? Njäe.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-29 kl. 01:02.
Citera
2021-04-29, 01:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kanske man kan känna om man själv är involverad igeocachingen.

Men SD är ju faktiskt en i geocaching- gänget, och det är han som är misstänkt för mordet sedan tre långa år.

Efter att ha läst FUP, känns det verkligen inte som att det är någon random. Vi har alla sett hur mycket lögner som SD kört med. Ingen oskyldig ljuger om blodigt sex som ser ut som litervis i ansiktet...

Tror inte Lena hade klätt på sig, gått ut och hamnat bakom planket med vem som helst. Inte heller lämnat barnet med öppen dörr.

Och hon helt säkert också skrivit till de som hon chattade med; vem fasiken är det som knackar på fönstret. Eller att nu går jag ut och kollar vad som händer här...

En random skulle inte förstöra mobilen efter några timmar och inte heller slå Lena sönder och samman i ansiktet...

Jag kan räkna upp många andra skäl till att det nite är en random

Citat:
och inte heller slå Lena sönder och samman i ansiktet

Det är inget bevis. Du vet att en kvinna i Lidingö blev slagen 16 gånger med en hammare i ansikte och huvud av en random GM.
Citera
2021-04-29, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
En fundering som poppade upp: vi har alla våra tankar kring HDs roll i det hela, och det slog mig just att vi ska nog vara tacksamma för att det inte finns tecken på att hon har deltagit aktivt bakom planket och att hon står åtalad i samma rättegång. I så fall hade bevisen pekat mot två personer och de hade varit omöjligt att bevisa vem av dem som hade gjort vad med trolig utgång att båda hade blivit friade.

Tvärtom. De hade blivit dömda för att "tillsammans och i samförstånd" utfört gärningen
Citera
2021-04-29, 01:30
Medlem
Citat:
Exakt!
Och någon har försökt förmedla den (mycket viktiga) tanken i tråden tidigare tror jag.
Rosamund? Eller...
Igår kanske...

Fast man behöver inte reda ut exakt vem som har gjort vad. Kan man binda båda två till platsen så kan man döma efter principen: de har utfört gärningen tillsammans och i samförstånd
Citera
2021-04-29, 03:09
Medlem
Min förhoppning är att SD fälls, att inte bara nätterna är hans domare. Läst tråden men inte skrivit på länge. FUP ger ingen annan MGM än SD men tyvärr är ju inte lagen så enkel. Hoppet är det sista...

Men HD och SD, fattar nån? De är skilda med barn men de cachar tillsammans de två. Hon var på väg bort, sen mördades Lena och hon stannar uppenbarligen kvar i ett nära förhållande med SD, i motsats till vad folkbokföring och skilsmässopapper säger.

Är det för att hon är rädd för samma öde som Lena om hon går? Är hon rädd om barnen, skyddar hon dessa - har SD hotat göra nåt/är HD rädd att han skulle göra nåt? Eller är hon i en slags yrkesroll; en sjuksköterska kallas ibland patientens advokat: ska HD hjälpa SD genom tiden och sen dra? Eller står hon vid hans sida för hon vet vad han gjort, dvs hon har en hållhake på honom inför framtiden: "är du otrogen igen berättar jag om Lena". Eller anpassar hon sig likt en medberoende? Eller är hon så kuvad och hjärntvättad att hon tror att allt ska bli så bra?

"Hon kör sin röda MG
Genom vildhavre och vallmo
Och det dammar som om fälten brann
Och så stannar hon på rälsen
Där tågen slutat gå
Om man frågar svarar hon:
Min man kommer snart tillbaks
Den här vägen"

Vers från Danielas hus av Lundell som SD citerat tre första raderna av i nån av alla miljarders cacheloggar, om just HD. Innehåller också guldkornet "det finns dom som säger att hon behöver vård".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in