2021-04-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja, till första meningen. Och jag tolkar inte henne som en mördare eller anstiftare.
det är inte DET hon menar eller uttrycker, enligt min personliga bedömning.

Resten av din text håller jag med om också.
Det som hände (före mordet) var ett smutsigt spel.
Och jag känner (har känt hela tiden) medlidande med L om jag nu ska vara personlig.

DOCK känner jag medlidande även med H och hur hon blev behandlad av sin man...
Hur han utnyttjade hennes själsliga svårigheter (får man kalla det så?)
för att få en ursäkt att leva loppan.
Inte bara det, utan likaså hur han förnedrade henne på flera olika sätt.
Alltså, hur han har behandlat sin fru och sina barns mor är riktigt riktigt illa.
Att hon blev sargad är inte alls konstigt!!

Så med det sagt tänker jag att det finns förklaringar till hur H:s hat uppkom och växte med tiden.
Däremot var det mot sin man hon borde ha riktat den.
Att hon kände den mot L OCKSÅ är dock inte konstigt.

Att S hade svikit H redan före L (om jag minns rätt).
Och han försökte få igång något efter/under tiden L också vad jag förstår??
Det betyder att H måste inse att den grabben kommer göra om samma sak igen.
Med eller utan L.

(Hoppas jag inte svamlar för mycket.)

I såfall svamlar även jag då jag säger samma sak...HDs dröm om kärnfamiljen och en förändring hos SD kan hon se i stjärnorna efter. Det är en utopi för det kommer aldrig hända. Det kommer fortsätta med svek och lögner.
Citera
2021-04-28, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De verkar ha hittat nåt alternativ till kvalitetstält.

Finns säkert nån anledning till att de vill krångla till det uppe på taket där. Annars kan man väl sammanfatta det som att de tagit sitt bilsovande till en ny nivå.

Men krångla är ju det minsta de är kapabla till annars så de får väl köra på där uppe och ligga sked under kondensen och vårda sin relation och möta upp människor här och där som tycker det är vettigt och bra med det umgänget.

Bilderna från Skånerundan finns i galleriet i hans GC-profil som du kanske redan hittat.

Här är en av loggtexterna:

”Kvällens sista logg. Nu styrde vi ut mot Bokskogen igen för att vara redo inför att ta några avslutande träd i morgon bitti. Tack för cachen!

Lördagen hade kommit och vi fördrev först lite tid i innerstaden i väntan på att en viss, nödvändig butil öppnade. Sedan styrde vi ut mot Bokskogen igen och mötte upp vännerna där för en heldags lek och kämpande. Dagen avrundades med att främst städa pusselmystar i Norra hamnen.

När m*agma1447 och m*imsa förvarnar om kommande städning i Bokskogen blir man sugen på att "lite snabbt logga av dessa". Vi blir en grupp som förtvivlat försöker synka kalendrar, sambos, barnvakter, jobb mm, men det visar sig stört omöjligt. Vi beslutar om att göra enskilda attacker under våren, och försöka få till ett gemensamt äventyr till hösten. Denna långhelg passar för mig och Systerhax, så det blir en varierad tur, med Bokskogen som huvudmål, men även en del lösta mystar, höga FP, LAB-Adventures och annat smått och gott. På coronavårdande sätt planerar vi att vara autonoma med boende i taktält och skogslagad, medhavd mat. Tekniska bekymmer tvingar oss dock till en natts boende i lakan i Malmö med tillhörande stadscaching. Många fina platser, cacher, äventyr och skratt blev det. Helgens största behållning i burkväg var ett fantastiskt Flygplansmysterie som rekommenderas varmt. Bokskogen höll precis den förväntat höga kvalitén. Till höjdpunkterna under helgen hör även en heldags lekstund i träden med U*bbeson, Z*yrsan och deras små kopior. Smolket som finns består av två saker: Onödigt kraftiga vindar som bidrog till att jag bangade på Groddammen efter en timme minst i trädet och att inkompetens, klokhet och vindar kostade en kastvikt och utebliven logg på Kaptenen. På det stora hela får man se helgen som förbaskat bra med bla idel solsken. Tack till alla CO mfl som ordnat för oss. Utan er vore världen sämre!”

Bla, bla, bla...

Ja, en ny nivå, upp på biltaket, haha. Taktält, alltså.

Jag undrar om de som de cahade med, vet vilka D-ssons är.
Hm, planering för hösten...trror inte han nämnde ev förhinder.
Citera
2021-04-28, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Och visst"..

Var det allt du läste ut ur nåt som är extremt upphettat mellan LW och HD drygt en månad innan mord och sen enbart 6 dagar innan mord?

Att det inte är ett dugg konstigt att dra upp mitt i nåt som du vill betona handlar om barnuppfostran.
Varför i helvete ska HD skriva just på LWs wig just då, mitt i gräl och det handlar om otrohet och han blir vrång.

Hon går på just det tema som LW protesterar hej vilt mot dvs fuska och inte vara närvarande fysiskt.

LW kommer garanterat kommer kolla upp om SD var med öht.
Hon kommer även reagera på hennes kryptiska kommentar på GC-sidan.
Ja, man kan ju lätt föreställa sig hur fortsättningen ser ut om HD är ute efter att provocera.

Att öht avsky LW så att hon rent mår illa enbart av att närvara vid en cache gör inte det hela mindre weird.

Det ser snarare ut att gå hand i hand med det krig hon startar dagen efter sitt jubel över att SD äntligen går med på att resa till USA.
Hennes självförtroende peakar kommande dagar och hon tycks inbilla sig att beholder är sugen på henne.

Hon VET att LW kommer reagera.

Hon överdriver maximalt och drar med sig JG så förtalet slår i tak.

SD i sin tur mopsar upp LW om att inte bråka med HD.

Sen loggar HD hennes cacher när hon brutalt mördats.

Människan är för fabian skild på eget initiativ och har rent tekniskt inte ett dugg med LW att göra, hon bevakar dem som en paranoid hök.

Ja betonar inte barnuppfostran...
Citera
2021-04-28, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett rikligt skumt beteende. Inte någonstans under dessa år har läst att HD ska ha "skällt ut Lena efter noter" för att hon ligger med SD. Som vore fullt naturligt. Frågar mig varför hon inte har gjort det.
Eller har jag missat det?
Hon har skrivit arga och tykna meddelanden.

Fråga snarare följande:
Vad FAN har hon med LW att göra efter den 19 februari?

Hon har tagit ut skilsmässa, flyttat och pippar hej vilt i smyg.

Ändå är hon överfixerad, ältar om SD är där och pratar skit om LW.

Loggar om cacher och får sista ordet i ett bråk tiden upp till mordet.

Ett väldigt kompetent stackars offer.
Citera
2021-04-28, 22:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det låter som självskadebeteende.
Och det var det ju just i den stunden.
En bevis på outhärdlig desperation.
Människor kan bli desperata utan att vara störda/sjuka och så vidare.
Situationer kan bli outhärdliga.

I hennes fall har det nog inte heller varit så lätt.
Jag ska försöka få tid så småningom att återkomma till det.

Ja gör gärna det.
Många gånger har jag tänkt på det här som att det är både ett sätt för henne att döva smärtan, men också ren och skär desperation. Hon tappar all sans och förnuft i sin förtvivlan. Hon vet knappt vad hon gör, det kommer upp från någon ryggmärgsreflex ( en psykologisk sådan).

Kan också vara ett sätt av att visa sin förtvivlan och smärta när orden tryter? Så här ledsen är jag, nästan galen av smärta...
Citera
2021-04-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har skrivit arga och tykna meddelanden.

Fråga snarare följande:
Vad FAN har hon med LW att göra efter den 19 februari?

Hon har tagit ut skilsmässa, flyttat och pippar hej vilt i smyg.

Ändå är hon överfixerad, ältar om SD är där och pratar skit om LW.

Loggar om cacher och får sista ordet i ett bråk tiden upp till mordet.

Ett väldigt kompetent stackars offer.

Javisst. Men inte öga mot öga, vad jag förstår. Förutom den påstådda te-pausen hos LW. Då kunde hon ju i såfall ha laddat med argument och skällt ut Lena för den 6 år långa affären med hennes man?

Paret D kommer ha Lena bitandes dem i baken för all framtid.
Citera
2021-04-28, 22:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja gör gärna det.
Många gånger har jag tänkt på det här som att det är både ett sätt för henne att döva smärtan, men också ren och skär desperation. Hon tappar all sans och förnuft i sin förtvivlan. Hon vet knappt vad hon gör, det kommer upp från någon ryggmärgsreflex ( en psykologisk sådan).

Kan också vara ett sätt av att visa sin förtvivlan och smärta när orden tryter? Så här ledsen är jag, nästan galen av smärta...

Hej .
Att en random person kan ha mördat LW är mer förståeligt än att någon inom geocaching-gänget mördat henne ,så känner jag
Citera
2021-04-28, 22:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om han döms så kan han skrika så mycket han vill.
Det har ingen betydelse för någonting.

Men om han yttrar :
-Ni har inga bevis ! Så Ni kan inte göra såhär !

Det är lite klurigt med indiciemål kan jag tycka !?
Senast redigerad av landbandy 2021-04-28 kl. 22:25.
Citera
2021-04-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, till första meningen. Och jag tolkar inte henne som en mördare eller anstiftare.
det är inte DET hon menar eller uttrycker, enligt min personliga bedömning.

Resten av din text håller jag med om också.
Det som hände (före mordet) var ett smutsigt spel.
Och jag känner (har känt hela tiden) medlidande med L om jag nu ska vara personlig.

DOCK känner jag medlidande även med H och hur hon blev behandlad av sin man...
Hur han utnyttjade hennes själsliga svårigheter (får man kalla det så?)
för att få en ursäkt att leva loppan.
Inte bara det, utan likaså hur han förnedrade henne på flera olika sätt.
Alltså, hur han har behandlat sin fru och sina barns mor är riktigt riktigt illa.
Att hon blev sargad är inte alls konstigt!!

Så med det sagt tänker jag att det finns förklaringar till hur H:s hat uppkom och växte med tiden.
Däremot var det mot sin man hon borde ha riktat den.
Att hon kände den mot L OCKSÅ är dock inte konstigt.

Att S hade svikit H redan före L (om jag minns rätt).
Och han försökte få igång något efter/under tiden L också vad jag förstår??
Det betyder att H måste inse att den grabben kommer göra om samma sak igen.
Med eller utan L.

(Hoppas jag inte svamlar för mycket.)

Det är fullständigt obegripligt för mig vad hon ska med honom till.
Citera
2021-04-28, 22:31
Medlem
Citat:
Javisst. Men inte öga mot öga, vad jag förstår. Förutom den påstådda te-pausen hos LW. Då kunde hon ju i såfall ha laddat med argument och skällt ut Lena för den 6 år långa affären med hennes man?

Paret D kommer ha Lena bitandes dem i baken för all framtid.

Nej Hanna är inte den typen som konfronterar någon öga mot öga, Hon är typexemplet på en människa som hellre baktalar och hugger folk i ryggen än att ta tjuren vid hornen. Som hon bevisligen gjorde mot Lena. Hon är en vidrig ursäkt till att vara kvinna.
Citera
2021-04-28, 22:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
I såfall svamlar även jag då jag säger samma sak...HDs dröm om kärnfamiljen och en förändring hos SD kan hon se i stjärnorna efter. Det är en utopi för det kommer aldrig hända. Det kommer fortsätta med svek och lögner.

Ja. Sorgligt men troligen sant.
Citera
2021-04-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nej Hanna är inte den typen som konfronterar någon öga mot öga, Hon är typexemplet på en människa som hellre baktalar och hugger folk i ryggen än att ta tjuren vid hornen. Som hon bevisligen gjorde mot Lena. Hon är en vidrig ursäkt till att vara kvinna.

Det verkar så ja. Finns gott om såna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in